לא זזים בלי ביטוח בית מלון
כבעלי מלון אתם ניצבים בפני אתגרים שונים ברמה היומיומית ולא משנה כמה מקצועיים ועם האצבע על הדופק תהיו, בלתי נמנע שיהיו טעויות כאלה ואחרות.
למרבה הצער, לעיתים גם טעויות קטנות עשויות לגרום לנזק כבד לאדם או רכוש ובמקרים אלה, אתם חשופים בפני תביעה כך שהאם יש או אין לכם ביטוח, יכול לעשות את ההבדל בין המשך פעילות חרף קיום משפט או עיצומים כספיים, לבין פשיטת רגל וקריסה כלכלית.
ביטוח בית מלון – למי זה מתאים?
על פניו אם מסתכלים על ההגדרה של משרד התיירות, הרי שבישראל ישנם כמה מאות בתי מלון בלבד, אך המציאות רחוקה מזה. נוסף לבתי המלון הגדולים של הרשתות המוכרות לצד כמה מפורסמים פחות, פועלים בישראל מלונות בוטיק רבים וקונספטים נוספים של לינה אשר מותאמים לתיירות פנים ותיירות חוץ. כל אלה דורשים כיסוי ביטוחי מתאים, הנמצא תחת ביטוח לבתי מלון.
ביטוח בתי מלון בהתאמה אישית
אין שני מלונות זהים, מה שמבהיר את הצורך של כל אחד בביטוח משלו, כך שאם אתם תוהים מהו ביטוח טוב? הרי שמדובר בביטוח עסק שעונה לצרכים המדויקים שלכם כבעלי מלון, בהתאם למחזור העסקי שלכם, מודל העסק והניהול ופרמטרים נוספים.
ביטוח כזה ניתן לרכוש דרך אתר ביטוח או דרך סוכן ביטוח המתמחה בביטוח בתי מלון והוא נבנה לאחר אפיון ומעמיק ובחינת אופי הפעילות שלכם – ותק העסק, עבר ביטוחי, גודל המלון, מספר חדרים, כמות עובדים, תכולה ומלאי, כמה אורחים שוהים במלון, מתקנים ושירותים ועוד.
עיקרי הפוליסה
כאמור, למלון בוטיק משפחתי עם 4-5 חדרים יש צרכים שונים בתכלית מצרכיו של מלון אשר שייך לרשת ותיקה עם 400 חדרים, מרכז כנסים, ספא ובריכת אינפיניטי על הגג, כך שאת פוליסת הביטוח יש להתאים באופן אישי לכל עסק ובכל זאת – עיקרי הפוליסה דומים וחשוב להבין על מה אתם חותמים ועל מה לא כדאי לוותר במסגרת הביטוח –
ביטוח צד ג': ביטוח זה מכסה חבויות שלכם (לרבות ייצוג משפטי וכיו"ב) אל מול הציבור – לקוחות, ספקים ועוברי אורח שנפגעו בגוף, נפש או רכוש בגין פעילותכם או בעקבותיה, בין אם מפאת רשלנות או לא. למשל אורחת שהחליקה בשטח הבריכה, ילד שנפצע מאחד ממתקני השעשועים, עובר אורח שנפגע מחפץ שהושלך מאחד החלונות, ספק שהחליק בחדר האוכל ועוד.
היות ובכל רגע נתון נמצאים בשטח המלון לא מעט אנשים שעונים להגדרה של "צד ג'" הרי שפוטנציאל הנזק קיים כמעט תמיד ולכן אסור לוותר על ביטוח זה. ביטוח זה הוא מעבר לפיצויים שיקבל אותו עובד מביטוח לאומי והוא כולל ייצוג משפטי על כל המשתמע מכך.
ביטוח חבות מעביד: דומה לביטוח צד ג' אך מתייחס לעובדים בלבד (מלצרים, פקידים, עובדי ניקיון ושאר נותני שירות שעובדים במלון) – כיסוי כל נזק, תאונה, מחלת מקצוע, נכות ואף מוות שנגרמו לעובד במהלך עבודתו, בעקבותיה, בדרכו אליה או בחזרה ממנה.
ביטוח מבנה: כיסוי נזקים שונים שעשויים להיגרם למבנה המלון שאינם תחת "בלאי סביר", כמו למשל נזקי צפה, שריפה, רעידת אדמה וכד'. על מנת לוודא שאתם מכוסים בכל כיוונים, מומלץ להרחיב ביטוח זה ולכלול גם את צמודי המבנה – כל מה שאיננו חלק מהמבנה עצמו, אך נמצא בשטחו כמו למשל בריכת השחייה.
ביטוח תכולה: ביטוח תכולה מכסה את הציוד הקבוע אשר דרוש למען פעילותו השוטפת של המלון – ציוד משרדי, ריהוט, מכונות שונות, ציוד חדר האוכל ועוד.
ביטוח אובדן רווחים ואובדן הכנסות: כל הנ"ל מכסים נזקים שנגרמו לאדם, רכוש וכיו"ב, אבל מה קורה במצב בו למשל התרחשה שריפה במלון? כיסוי הנזקים שלעצמו לא מספיק מכיוון שהמלון מושבת באופן מלא או חלקי ולכן יש פגיעה בהכנסות בזמן שעדיין צריך לשלם את ההוצאות הקבועות. כאן בא לידי ביטוי ביטוח אובדן רווחים וביטוח אובדן הכנסות.
מה ההבדל ביניהם? הראשון יפצה אתכם גם במקרה של נזק חלקי למלון, שבגינו ניתן להמשיך בפעילות, אם כי מצומצמת– זוהי הרחבה יקרה יחסית אך ההשתתפות העצמית בה נמוכה. לעומתו, ביטוח אובדן הכנסות בא לידי ביטוי במקרים בם המלון כולו מושבת ועל כן מדובר בסעיף עם השתתפות עצמית גבוהה אך הוא כשלעצמו, נחשב לתוספת זולה יחסית.
לסיכומו של דבר, ביטוח בתי מלון הוא רשת הבטחון שלכם והדרך היחידה לנהל את בית המלון שלכם, קטן או גדול, בראש שקט. העיקר, אל תתפשרו – רכשו ביטוח בית מלון בהתאמה אישית, לאחר ניהול סיכונים מדוקדק והתאמת הפוליסה לצרכי העסק הייחודי שלכם.