ביטוח לקוסמטיקאית עצמאית – מה זה אומר?
ניהול קליניקה קוסמטית אמנם נשמע זוהר ונוצץ ואכן, נשות מקצוע רבות מספרות כי יש רשימת המתנה ארוכה של לקוחות הממתינות (וממתינים) לתור שיתפנה, חמסה חמסה, בחצי השנה הקרובה. אבל כמו שאמרו חכמים – ביקוש גדול מגיע עם אחריות גדולה ובמקרה של ניהול קליניקה בתחום היופי, המשמעות היא שאת צריכה להציע שירותים מגוונים וכל אחד מהם, לעשות בצורה הטוב ביותר.
בין היתר – לק ג'ל, מניקור פדיקור (אם אפשר רפואי – מה טוב), הרמת ריסים, סידור גבות, שחזור גבות, הסרת שיער, הבהרת שיער ועוד ועוד (ועוד!). כל אלה לצד גילוי אחריות מקצועית, ניהול מלאי, העסקת עובדים והשתתפות בקורסים והשתלמויות הופכים את ניהול העסק למאתגר במיוחד וטומנים בחובם לא מעט סיכונים שיכולים להוביל לתביעות משפטיות.
ביטוח עסק הוא המענה לסכנות אלה, אבל במקום לרכוש בנפרד ביטוח לק ג'ל, ביטוח מניקור פדיקור וביטוח הסרת שיער, יש ביטוח אחד ייחודי ומקיף אשר מציע את כל הכיסויים להם את זקוקה ומהווה שכבת הגנה חיונית בכדי שתוכלי לנהל את העסק בראש שקט.
האם חובה לרכוש ביטוח לק ג'ל, טיפול קוסמטי ויופי?
כאמור, ניהול קליניקה בתחום היופי הוא תפקיד מאתגר ויש לא מעט סכנות פוטנציאליות שיכולות להתרחש בכל רגע, בין אם בתום לב או מפאת רשלנות. אלה, עשויים להוביל לתביעה משפטיות וחבויות שונות וביטוח הוא הדרך היחידה להגן על עצמך משפטית וכלכלית מפני מצבים אלה ונוספים.
הרי גם אם את קוסמטיקאית ותיקה עם רזומה מרשים וקהל לקוחות נאמן, בלתי נמנע שיהיו טעויות או אירועים בלתי צפויים שיכולים להסב נזקים של ממש לגוף ו/או לרכוש – זה יכול לקרות בגלל אירועים גדולים כמו שריפה וגם בגלל דברים קטנים לכאורה, כמו כוויה מחומר כימי. קטנים או גדולים – נזק במקצועות היופי יכול לגרום גם לפגיעה נפשית ומכאן שיש ריבוי תביעות בתחום.
אז האם חובה לרכוש פוליסת ביטוח? כמובן שלא, אבל בהינתן הידע שזה עתה הבאנו לפניכם, נשאלת השאלה – למה לא?
ביטוח לק ג'ל וטיפול קוסמטי – עיקרי הביטוח
ביטוח צד ג' לקליניקה: כיסוי בגין נזקים שנגרמו לכל מי שאיננו נמנה בין עובדי הקליניקה (לקוחות, ספקים, עוברי אורח, שכנים) ונפגע בגלל פעילות הקליניקה או כנזק משני שנגרם לקליניקה. למשל, לקוח שהחליק בשטח הקליניקה, מבנה סמוך שנפגע עקב הצפה שקרתה בקליניקה וכיו"ב.
ביטוח אחריות מקצועית: הרחבה של ביטוח צד ג' עבור נזקים שנגרמו ללקוח כתוצאה מטיפול לא נכון, לא מתאים או רשלני. למשל, לקוחה שקיבלה תגובה אלרגית חריפה לחומר במהלך בניית ציפורניים.
ביטוח חבות מעביד: דומה לביטוח צד ג' אך מתייחס לחבות אל מול העובדים בעסק. ביטוח זה כולל כל נזק שנגרם להם במהלך העבודה או בעקבות העבודה, לרבות מחלות מקצוע ותאונות שהתרחשו בדרכם לעבודה או חזרה ממנה.
ביטוח חבות מוצר: כיסוי לנזקים שנגרמו משימוש במוצרים המשווקים דרך העסק – תכשירים קוסמטיים שונים, מוצרים לטיפוח הציפורניים, מסיכות להחלקת שיער ביתית ועוד. למשל, לקוחה שרכשה קרם להבהרת כתמי פיגמנטציה וקיבלה כוויה בפנים.
ביטוח מבנה ותכולה: כיסוי נזקים שנגרמו למבנה הקליניקה ו/או הציוד הקבוע אשר משמש לפעילותה השוטפת – הקירות, מכשור יקר ערך (מכונה להסרת שיער, מכונת שיזוף, מכונת לק ג'ל וכיו"ב).
כמה דברים שחשוב לדעת לפני רכישת הפוליסה
לפני שאתם רוכשים פוליסה, יש כמה דברים שחשוב לדעת –
- התאמה אישית: על מנת ליהנות מפוליסה מדויקת לצרכים שלכם מומלץ להיעזר בסוכן ביטוח או אתר ביטוח ולרכוש פוליסה בהתאמה אישית, לאחר אפיון מעמיק של צרכי העסק הייחודי שלך, בהתאם לסוג הטיפולים שניתן לרכוש דרכו ובחינת הסכנות הפוטנציאליות.
- הגנה משפטית: ביטוח לקוסמטיקאית עצמאית כולל גם הגנה משפטית על כל הכרוך בכך – שכר טרחה לעו"ד, ייצוג משפטי, הוצאות מומחים מטעם ההגנה והוצאות נלוות נוספות.
- פיצויים: בהתאם לתנאי הפוליסה היא כוללת פיצויים שונים, לרבות פיצויים בגין אובדן רווחים במקרה של נזק פיזי או נזק למבנה אשר מונעים מכם לעבוד לתקופה מוגבלת.
- סייגים: על מנת שלא תיתקלו בהפתעות בזמן אמת, חשוב להכיר איזה מקרים אינם מכוסים במסגרת הפוליסה. למשל, נזקים בכוונת תחילה, נזקים שמקורם בעבירה על החוק, היעדר הכשרה מתאימה ושימוש בציוד ללא תקן.
לסיכומו של דבר, ביטוח אחריות מקצועית לטיפולי יופי כמו לק ג'ל, פדיקור מניקור, טיפולים קוסמטיים שונים ועוד, הוא כלי חיוני והכרחי למען ניהול אחראי של העסק וראש שקט בידיעה כי יש מי שישמור עלייך בזמן אמת.