🎉 ביטוח עסק בהנחה בלעדית

ביטוח אחריות מדיה

חברות בתחום הפרסום השיווק ויחסי ציבור כמו גם ערוצי טלוויזיה, רדיו ועיתונים מפרסמים היום כמויות גדולות של תוכן, בחלק מהמקרים הפרסום יכול לפגוע בקהלים מסוימים בצורה שהחברה המפרסמת לא חשבה עליה ולא התכוונה אליה, הפגיעה הבלתי צפויה עלולה להביא לתביעה ובזבוז משמעותי של זמן וכסף, ביטוח אחריות מדיה המהווה חלק מביטוח סיכונים מיוחדים לעסק מספק פתרון לבעיה הזאת.

5/5
ביטוח עסק מעולה
עד 50% הנחה בעלות הביטוח
משתלם לרכוש דרכנו ביטוח אחריות מדיה
אתר ביטוח מסייע לאלפי קוראים בדיוק כמוך מדי חודש להוזיל את עלות הביטוח

תוכן עניינים

מה זה ביטוח אחריות מדיה?

פוליסת ביטוח אחריות מדיה מהווה שכבת מגן נוספת על ביטוח עסק בכל הקשור לאחריות החוקית של חברה העוסקת בתחומי המדיה, השיווק והפרסום שמפרסמת באופן תדיר חומרים בפומבי. ביטוח אחריות מדיה מספק לחברות בתחום הזה הגנה מתביעות של צדדים שלישיים שנפגעו מפרסום של החברה, בין אם הפגיעה נעשתה במכוון או בטעות.

ניתן לחלק את סוגי התביעות המכוסות על ידי ביטוח אחריות מדיה לשניים:

  • תביעות שנוגעות לתוכן הפרסום – תביעות מן הסוג הזה לרוב מבוססות על טענות ללשון הרע, השמצה והוצאת דיבה. בתביעות מן הסוג הזה יש התייחסות ספציפית לאדם או לקבוצה של אנשים באופן שלדעתם פוגע בהם ברמה שהפרסום מהווה הוצאת דיבה, השמה או לשון הרע. במקרים מהסוג הזה חברת הביטוח תספק הגנה משפטית מפני תביעות שהוגשו על ידי הגורמים שנפגעו ובמקרה הצורך אף תספק פיצוי כספי לאלו שנפגעו.
  • תביעות הנוגעות לדרך הפרסום – תביעות מן הסוג הזה לרוב קשורות להפרת זכויות יוצרים או להפרה של סימני מסחר. ברוב המקרים בתביעות מן הסוג הזה המחלוקת היא טכנית ולא מהותית, חשוב לציין כי החברה המבוטחת תזכה להגנה רק אם יוכח שלא הייתה כוונה להפר את זכויות היוצרים או את סימני המסחר.

בנוסף חברות המדיה יקבלו הגנה בעוד מספר מקרים, למשל במקרה של תביעה על חדירה לצנעת הפרט של אדם, בתנאי שהחדירה לא בוצעה במכוון.

כמה עולה ביטוח אחריות מדיה?

העלות של ביטוח אחריות מדיה משתנה בהתאם למספר גורמים, הגורם המשמעותי ביותר הנוגע לקביעת הפרמיה החודשית היא תקרת האחריות שהמבוטחת מבקשת לקבל מחברת הביטוח. כיום התקרה המקסימלית בתחום עומדת על חמישה מיליון דולר, כאשר החברות הגדולות ביותר לרוב רוכשות ביטוח עם תקרה בגובה הזה.

מעבר לכך, חברות מדיה שידועות בביצוע פרובוקציות וכאלה שנאלצו להתמודד עם תביעות רבות בבית המשפט צפויות לשלם סכומים גבוהים יותר עבור פוליסת הביטוח לאור הסיכון העודף שנשקף מהן.

החשיבות של ביטוח אחריות מדיה

החשיבות של ביטוח אחריות מדיה היא אדירה לכל חברה המשווקת ומפרסמת במדיה פיזית או דיגיטלית, התביעות שיכולות להגיע בעקבות פרסום כזה או אחר יכולות לגרום לנזק של מיליונים לחברת המדיה, סכומים שהרבה חברות לא יוכלו לעמוד בהן מבלי לקבל תמיכה מגוף חזק כמו חברת ביטוח.

חברת מדיה שלא תרכוש ביטוח אחריות מדיה תאלץ לחיות תחת סכנה תמידית של תביעה ועלולה אף להימנע מפרסומים מסוימים בגלל חשש מתביעה, חשש שעלול לפגוע בחופש היצירתי של אנשי הפרסום ואף עלול בטווח הארוך עלול להוביל מפרסמים לגשת לחברות אחרות שמוכנות לקחת סיכונים קצת יותר משמעותיים.

איך לקנות ביטוח אחריות מדיה?

אנו ממליצים לרכוש פוליסת ביטוח אחריות מדיה לאחר התייעצות עם מומחה בתחום ביטוחי המדיה, גורם שמבין בתחום זה יכול לסייע לכן להבין מהם גבולות האחריות הנדרשים לחברה שלכם בהתאם לאופי ולהיקף הפעילות שלה.

יועצי הביטוח שלנו ישמחו לייעץ לכם בנושא ואף לסייע לכם למצוא את פוליסת ביטוח אחריות מדיה הכי מתאימה עבורכם, שתעניק לכם כיסוי מקיף ומלא במחיר הוגן.