כל מה שחשוב לדעת

אל תחמיצו עדכונים מאיתנו
הרשמו וקבלו מאיתנו ניוזלטר משובח מעת לעת
בלוג הר ביטוח

כפל ביטוחים – איך נולד מצב שמרביתנו משלם פי 2 על אותו ביטוח

מבלי לבדוק, ניתן להניח שאתם משלמים יותר ממה שאתם צריכים על הביטוחים שלכם. זהו לא משפט מפוצץ או סלוגן אלה מבוסס על סטטיסטיקה מדאיגה לפיה מרבית האזרחים במדינה משלמים על כמות ביטוחים כפולה ומכופלת. הגיע הזמן להפסיק, כל הפרטים בכתבה.
צוות ביטוח

צוות ביטוח

כפל ביטוחים
"87% ממוצע הנחה בתיק ביטוח..."

הזמינו דוח ביטוח מלא מאתר ביטוח וחסכו הון בעלויות ביטוח

מי מאתנו לא רוצה להרגיש בטוח ומוגן? לדעת שבכל מקרה שלא יבוא, אנחנו נהיה "בסדר" הביטוח ישמור עלינו ומיד נקבל את הטיפול המגיע לנו. עכשיו, תכפילו את ההרגשה הזאת פי 100 כאשר מדובר בילדים שלנו.

על מנגנון הרגש הזה בדיוק נשענת תעשיית ביטוחי הבריאות בישראל ובעולם. ובעזרת פעולות שיווק ומכירה אגרסיביות מפתים לקוחות תמימים לשלם כפול בעבור אותו ביטוח בדיוק.

אנחנו ננסה להסביר בדיוק כיצד נולד מצב כזה ומה אתם תוכלו לעשות על מנת לתקן את הבעיה. אנו רק מבקשים לקרוא עד הסוף ולא למהר להתקשר לחברת הביטוח ולבטל את כל הביטוחים שלכם מכיוון שגם פעולה נמרצת ופזיזה כזאת יכולה לפגוע בכיסוי הביטוחי שלכם.

מהו כפל ביטוחים בכלל?

כפל ביטוחים נובע מהעיקרון הבסיסי בביטוח על פיו לכל פוליסת ביטוח קיימת תקרת זכוכית לסכום הפיצוי אשר מגיע למבוטח. כלומר במידה וחס וחלילה שברתם את היד וברשותכם ביטוח "תאונות אישיות", לחברת הביטוח יש "מחירון תאונות אישיות" ובהתאם לפוליסה שלכם תקבלו פיצוי כספי.

עכשיו, נשתמש באותה דוגמא אך הפעם יש ברשותכם 2 פוליסות ביטוח "תאונות אישיות" בחברות ביטוח שונות, האם במקרה ששברתם את היד, תקבלו סכום גבוה יותר מה"מחירון"? התשובה היא לא.

כאשר תתבעו את חברת הביטוח הראשונה, תקבלו מחצית מהסכום המגיע לכם על פי ה"מחירון" ותאלצו לפנות לחברת הביטוח השנייה על מנת לדרוש את החצי השני.

כך שלמעשה שילמתם על 2 פוליסות ביטוח שונות ובפועל קיבלתם פיצוי השווה ערך לפוליסה אחת בלבד.

זאת התמצית של כפל ביטוחים.

למה בכלל שייווצר כפל ביטוחים?

כל אחד מאתנו זכאי לביטוח בריאות בסיסי כחלק ממס הבריאות שאנו משלמים באמצעות המשכורת שלנו בכל חודש. נוכל לממש את הביטוח הנ"ל באמצעות כל אחת מקופות החולים: מאוחדת, כללית, לאומית או מכבי.

בביטוח הבריאות הבסיסי כולנו בהחלט שווים מול קופות החולים השונות והכיסוי שלנו כמעט וזהה. אך כפי שתיארנו בפסקה הראשונה, תעשיית הביטוח המשלים (תוספות לביטוח הבסיסי) מורכבת מחברות פרטיות אשר מנצלות כל טריק שיווקי על מנת לשכנע אותנו לרכוש ביטוחים נוספים.

** בנקודה זאת נסביר שאנו לא נגד רכישת פוליסות ביטוח נוספות לכיסוי הבסיסי. אנו דוגלים ברכישה מושכלת ובליווי איש מקצוע מאשר להיכנע למכירה אימפולסיבית.

את פוליסות הביטוח הרחבות אנחנו פוגשים בהזדמנויות שונות (קופת חולים, מוקדי מכירות, מקומות עבודה ועוד…)  חשוב שנכיר את התחנות השונות על מנת שנדע כיצד להתמודד איתם ולוודא שלא נתפתה לרכוש ביטוח נוסף שלא לצורך.

תחנה ראשונה – ביטוח שב"ן

ביטוח שב"ן (שירותי בריאות נוספים) נמכר על ידי קופות החולים שלנו במסגרת הרחבת הכיסוי הבסיסי המגיע לנו.

קופות החולים מציעות מגוון מסלולים בעלי שמות מאוד אטרקטיביים כגון: "זהב", "פלטינום", "מושלם" ועוד. במטרה לייצר אצלנו הרגשת ביטחון והגנה שהביטוח שלנו יגן עלינו מכל צרה (אחרי הכל מה יותר טוב מביטוח "זהב")

אנו פוגשים את הצעות הביטוח הנ"ל בכל ביקור בקופת החולים במקום המגורים שלנו. קשה לסרב לגוף אשר מהווה חלק מאוד חשוב בחיי היומיום שלנו ומטפל בנו במסירות. ­

תחנה שניה – מקום עבודה

מקומות עבודה אחראים לחלק נכבד מאוד מתופעת כפל הביטוחים ובמרבית המקרים הם אפילו לא מודעים לנזק שנעשה. נסביר,

חברות גדולות מציעות ביטוח בהנחה ובהסדר מיוחד לכלל העובדים שלה, ביטוח זה נקרא גם "ביטוח קולקטיב".

החברה שלכם אומנם בטוחה שהיא עושה מעשה מבורך ומנסה להוזיל עבורכם את עלויות הביטוח אך במרבית המקרים התגלה שהפוליסה אשר נמצאת ב"ביטוח הקולקטיבי" לוקה בחסר ואינה מכסה את העובד בצורה מלאה ומספקת.

אם כך, נראה שישנם שני תרחישים עיקריים אשר עלולים לקרות במקום העבודה שלכם.

  • תרכשו את ביטוח הקולקטיב בנוסף לביטוחים הקיימים שלכם וכך ייווצר כפל ביטוחי
  • תחליפו את הביטוח הקיים שלכם בביטוח הקולקטיבי וכך תפגמו בכיסוי הביטוחי שלכם

קשה לכעוס על החברה שלכם בכך שהיא מנסה לסייע לכם לחסוך בעלויות, אבל חשוב לזכור שיש הבדל גדול בין הסכמי הביטוח הקולקטיבי שמציעות החברות השונות ולכן העובדה שהציעו לכם ביטוח בעבודה, לא מחייבת שהוא המקיף ביותר או הנכון ביותר עבורכם.

תחנה שלישית – מוקדי מכירות ביטוח

חברות הביטוח הינן חברות פרטיות המונעות מרווח, מרביתנו ממהרים להתייחס לכל אדם אשר עוסק ברפואה כאילו והיה מנתח מכובד. המציאות מגלה שהמרחק בין אותו רופא מכובד אשר עתיד לטפל בנו בעת הצורך לבין אותו נציג מכירות צעיר ונמרץ הוא בערך מפה ועד הירח.

מוקדי מכירות ביטוח, יכולים לייצר לנו נזק גדול מאוד בתיק הביטוחים שלנו. ולכן המפקחת על האוצר החליטה לאסור על מוקדי מכירות הביטוח לשווק פוליסות ביטוח מסוימות אשר מחייבות פגישה מקצועית וחתימה של איש מקצוע.

שיווק פוליסות ביטוח המותרות בחוק על ידי מוקדי מכירות טלפוני, מתבצע באופן אגרסיבי ומניפולטיבי ולרוב משאירות את הלקוחות מבולבלים ועם פוליסות כפולות שאינם באמת יודעים מה מגיע להם.

איך עושים סדר בכל הבלאגן הזה?

קודם כל, מפסיקים לקנות ביטוח! מקבלים החלטה שעד שלא עושים בדק בית מקיף ודקדקני, אתם לא רוכשים פוליסת ביטוח חדשות וזה לא משנה עד כמה אטרקטיבית ההצעה נשמעת (בטלפון או מול סוכן ביטוח).

השלב השני הוא להשיג פלט מלא של כל פוליסת הביטוח אשר על שמכם ולשם כך רצוי להיעזר באתר הממשלתי "הר הביטוח". לאחר זיהוי ואימות נתונים, המערכת תאתר עבורכם את כל הביטוחים שרכשתם מכל חברת הביטוח בארץ.

לאחר שקיבלתם את הרשימה, תתבקשו להשיג מחברות הביטוח את חוברות הפוליסה המלאה (ספר עם עשרות עמודים). ואז בעבודה נמלים להצליב בין החברות השונות את סעיפי הכיסוי ולמצוא היכן קיימת חפיפה ובמידה ויש חפיפה, איזה כיסוי עדיף.

הלוואי והיה לנו פתרון קל ופשוט יותר עבורכם, כנראה שזה מסביר מדוע אזרחים רבים פשוט מוותרים ומעדיפים לשלם כפול ורק לא לבצע את הבדיקה הזאת.

כפל ביטוחים – השורה התחתונה

העובדה שמרבית האזרחים במדינה משלמים כפול על ביטוחים היא בהחלט מדאיגה אך מה שיותר חמור היא העובדה שגדלה לנו תעשיית-בת חדשה שסובבת סביב מילת הבאזז "כפל ביטוחים".

לא משנה לאן היכן נסתכל, נמצא גוף כזה או אחר אשר מוכן לבדוק עבורנו את תיק הביטוחים שלנו ולטפל בבעיית "כפל הביטוחים" שלנו. אנו בטוחים שמבין כולם, קיימים צדיקים אשר באמת עושים ללקוחות שלהם, אך לצערנו קיבלנו גם פניות המעידות שלא כולם צדיקים. (לצערנו…)

התעשייה הזאת היא אינה הזדמנות עסקית, אסור לנו לשכוח שמדובר בבריאות שלנו ושל היקרים שלנו. ומתוך ההבנה הזאת, מערכת אתר שקל ביצעה ראיונות ופגישות עם מס' יועצי ביטוח על מנת להשיג עבורכם את אותם אנשי מקצוע הגונים וישרים אשר מוכנים להעניק שירות וייעוץ לקהל הקוראים שלנו. (זה לא היה פשוט כלל וכלל.. )

אנו נעמוד לרשותכם וננסה לשמש כגורם הקבוע עליו תוכלו תמיד לסמוך כאשר אתם נתקלים בהצעה חדשה ומקורית הקשורה בביטוח. שיהיה לנו בהצלחה!

אהבתם? שתפו עם חברים
צוות ביטוח

צוות ביטוח

צוות הכותבים של אתר ביטוח מורכב מאנשי מקצוע בעלי רישיון ממשרד האוצר לעסוק בתחום או אנשי מקצוע אשר שואפים להנגיש את המידע לקהל הרחב. אנחנו צמאים לידע ונשמח לשמוע ממכם על נושאים או תחומים נוספים שתרצו שנכתוב עליהם.

זה לא מכובד להעתיק