עדכון תנאי ביטוח אובדן כושר עבודה

נכון להיום, ניתן לרכוש ביטוח אובדן כושר עבודה רק בצמוד לקרן פנסיה פעילה. לכן מומלץ שלא לבצע שינויים בכיסוי שברשותכם ללא איש מקצוע.

כל מה שחשוב לדעת

אל תחמיצו עדכונים מאיתנו
הרשמו וקבלו מאיתנו ניוזלטר משובח מעת לעת
פוליסות ביטוח אובדן כושר עבודה מומלצות
מטריה ביטוחית

ביטוח אובדן כושר עבודה

חושן

ביטוח אובדן כושר עבודה

שווה לעתיד משלים

ביטוח אובדן כושר עבודה

בלוג ביטוח אובדן כושר עבודה

האם שמירת הריון נחשבת לאובדן כושר עבודה?

נמצאת בשמירת הריון? אנחנו בטוחים שזה לא נעים, ישנו קושי בתנועה ואפילו בעבודה. לכן חשוב לבדוק האם תוכלי להשתמש בביטוח אובדן כושר עבודה שלך ובזכויות המגיעות לך כתוצאה ממנו.
Picture of צוות ביטוח

צוות ביטוח

אובדן כושר עבודה

בשנים האחרונות, ניתן לראות כי חל גידול משמעותי במספר הנשים אשר נמצאות בשמירת הריון, בהתאם לכך, ביטוח אובדן כושר עבודה בזמן שמירת הריון הינו נושא אשר תופס תאוצה. גורמים כמו עלייה במספר טיפולי הפריה, הריונות בגילאים מאוחרים, נחשבים לגורמים המובילים להריון בסיכון, או במילים אחרות, לשמירת הריון.

כאמור, ביטוח אובדן כושר עבודה בזמן שמירת הריון הינו נושא אשר מעסיק נשים רבות כיום, כאשר אישה אשר נמצאת במצב של שמירת הריון למעשה זכאית לקבלת קצבה מביטוח לאומי. עם זאת, ניתן לראות כי נשים רבות אינן מודעות לזכויות המגיעות להן.

ביטוח אובדן כושר עבודה בזמן הריון: מה זה אומר?

למעשה, אישה הנמצאת בשמירת הריון, זכאית לקצבה מהסיבה כי תקופה זו נחשבת, על פי חוק, כאירוע של אובדן כושר עבודה. כמו כן, חשוב להבהיר כי לא ניתן לקבל בעת ובעונה אחת שתי קצבאות. כלומר, גם מקרן הפנסיה, וגם מביטוח לאומי.

בנוסף, מומלץ לבדוק מאיזה מקור ניתן לקבל קצבה גדולה יותר עבור התקופה של שמירת ההריון, ולהגיש בהתאם לכך את התביעה.

שמירת הריון: כך תקבלי את הזכויות המגיעות לך

אין ספק כי הריון הינה תקופה מרגשת, אשר כוללת התמודדות עם שינויים משמעותיים, פיזיים ברובם. במקרים מסוימים, קיים סיכון לבריאותה של האישה ההרה, והרופא למעשה ממליץ על פרק זמן מסוים של שמירת הריון. במילים אחרות, צמצום שעות עבודה ומינימום מאמץ.

במקרה כזה, בו אין יכולת לעבוד בעקבות אופי המשרה, ולא קיימת אפשרות לתפקיד חלופי, קיימות מספר דרכים על מנת לקבל קצבה, במקום משכורת.

אובדן כושר עבודה בזמן שמירת הריון: ביטוח לאומי

כיום, המוסד לביטוח לאומי למעשה משלם לנשים אשר נמצאות בשמירת הריון ומציגות אישור רפואי רלוונטי. כמו כן, תנאי נוסף לקבלת הקצבה הוא כי האישה ההריונית נמצאת בארץ, ושילמה דמי ביטוח לאומי במשך חצי שנה לפחות מתוך 14 אשר קדמו להפסקת העבודה, כאשר שמירת ההריון עולה על חודש ימים.

כיצד התשלום מתבצע?

הקצבה הניתנת בעת התקופה של שמירת ההריון הינה בגובה השכר הממוצע בשלושה חודשים האחרונים, או בחצי שנה האחרונה, כלומר הסכום הגבוה מבין השניים, עד לסכום מוגבל של 300 שקלים ליום. כמו כן, ניתן להיעזר בשירותיו של עורך דין מקצועי אשר מתמחה בתחום, על מנת להתנהל באופן נכון מול הביטוח הלאומי.

מה קורה במצב בו תקופת שמירת ההריון הינה פחות מ-30 ימים?

במקרה כזה, ניתן לממש ימי מחלה אשר נצברו לאורך השנים. כמו כן, אפשרות נוספת הינה חופשה ללא תשלום, כאשר חשוב במיוחד לזכור כי חל איסור לפטר אישה בהריון, כמו גם בעת שמירת הריון ובמהלך כל פרק הזמן של חופשת הלידה, אלא אם כן התקבל אישור לכך מבית הדין לעבודה.

קרן הפנסיה

רבים אינם יודעים, אך למעשה קרן הפנסיה כוללת גם מרכיב אשר נקרא ביטוח אובדן כושר עבודה. ביטוח זה רלוונטי למקרים של שמירת הריון, לכן ניתן לתבוע את הקרן על מנת לקבל תשלום עבור תקופת השמירה. כאשר חשוב לזכור כי קבלת התשלום מקרן הפנסיה מותנית בתנאי כי תקופת ההריון עולה על שלושה חודשים.

חשוב לזכור: אין כפל קצבאות

כאמור, אין אפשרות לקבל קצבה משני מקורות שונים, לכן חשוב במיוחד לחשב את הסכום אשר ניתן לקבל מכל מקור (קרן הפנסיה וביטוח לאומי), ולהגיש את התביעה בהתאם לכך. במידה והבחירה היא לקבל את הקצבה מביטוח לאומי, ניתן להגיש פטור לקרן הפנסיה במהלך תקופת השמירה.

אובדן כושר עבודה פרטי: מה זה אומר?

ישנן נשים רבות אשר ברשותן אובדן כושר עבודה פרטי. במקרה כזה, חשוב לקחת בחשבון כי לא בכל המקרים הפוליסה מכסה מצב של שמירת הריון. בנוסף, התשלום אשר מתקבלת מחברת הביטוח הינו רק 75% מהשכר שלפני היציאה לחופשה.

אהבתם? שתפו עם חברים
Picture of צוות ביטוח

צוות ביטוח

צוות הכותבים של אתר ביטוח מורכב מאנשי מקצוע בעלי רישיון ממשרד האוצר לעסוק בתחום או אנשי מקצוע אשר שואפים להנגיש את המידע לקהל הרחב. אנחנו צמאים לידע ונשמח לשמוע ממכם על נושאים או תחומים נוספים שתרצו שנכתוב עליהם.

זה לא מכובד להעתיק