ביטוח אובדן כושר עבודה לרואה חשבוןמגיע לכם עד 50% הנחה

לוגו חברת הפניקס ביטוח
לוגו חברת איילון
לוגו חברת AIG
לוגו חברת ביטוח מנורה
לוגו חברת ביטוח ליברה
לוגו של כלל חברת ביטוח

ביטוח אובדן כושר עבודה לרואה חשבוןהכנסה יציבה במקרה חירום

רואי חשבון כמו עובדים רבים במשק עלולים למצוא את עצמם מאבדים את היכולת שלהם לפרנס את עצמם. במקרים כאלה יש חשיבות גדולה לפוליסת ביטוח שתגן עליהם מפני הגעה למצב בו אין להם שום הכנסה חודשית. ביטוח אובדן כושר עבודה לרואה חשבון הוא התשובה לתרחיש מהסוג הזה ולכן חשוב מאוד להכיר אותו ולהחזיק אותו.

מה זה ביטוח אובדן כושר עבודה לרואה חשבון?סוגי הכיסויים הכלולים

ביטוח אובדן כושר עבודה לרואה חשבון מבטיח למעשה למבוטח שהוא ימשיך להנות מהכנסה חודשית קבועה גם אם הוא לא יוכל להמשיך לעבוד לפרנסתו. המדינה באמצעות רשות שוק ההון קבעה את המבנה הבסיסי של פוליסת הביטוח הזאת וחייבה את חברות הביטוח להציע אותה לכלל הלקוחות.

הביטוח הבסיסי שהוגדר מבטיח שאובדן כושר עבודה בעקבות תאונה ומחלה שהובילו לאובדן כושר העבודה של המבוטח לזמן מוגבל או לזמן לא מוגבל יזכה את המבוטח בפיצוי.

רשות שוק ההון קבעה מספר סעיפים שכל פוליסת ביטוח כזאת חייבת להכיל ולכן חשוב להכיר את הסעיפים הכי חשובים מתוכם:

  • תוקף הפוליסה נקבע כך שהיא תהיה תקפה בכל השנים בהן אדם נמצא בגיל העבודה, כלומר הפוליסה הבסיסית מבטיחה פיצוי למבוטח עד לגיל 67. נציין כי ניתן להאריך את תוקף הפוליסה גם מעבר לגיל זה אך זאת הרחבה לפוליסה.
  • היקף הפיצוי במקרה של אובדן כושר עבודה דומה הן עבור שכירים והן עבור עצמאים. נקבע כי גובה הפיצוי צריך לעמוד על 75% מהמשכורת עבור שכירים ומההכנסה החודשית עבור עצמאיים.
  • נקבע כי מבוטח אשר מקבל פיצוי מטעם חברת ביטוח בגלל אובדן כושר עבודה יזכה לפטור מתשלום ביטוח מנהלים או ביטוחים פנסיוניים במידה ופוליסת הביטוח דרכה הוא מקבל את היא פוליסת הביטוח הפנסיוני או פוליסת ביטוח מנהלים.
  • חיתום רפואי בהגדלת סכום הביטוח – רואה החשבון המבוטח לא צריך לבצע חיתום רפואי אם גבוה הפיצוי המגיע לו גדל בעקבות עלייה בשכרו או בעקבות עלייה בהכנסותיו במידה והוא עצמאי. זאת בתנאי שהעלייה השנתית בהכנסותיו לא גדול ביותר מ-15 אחוז בשנה ולא ב-60 אחוז ב-5 שנים.
  • הכנסה בעת קבלת תגמולי ביטוח – רשות שוק ההון קבעה שרואה חשבון מבוטח רשאי להנות מהכנסה נוספת כאשר לא מדובר בשכר עבודה, למשל רואת חשבון במהלך חופשת לידה לא נפגעת ומקבלת קצבה רגילה כפי שהייתה צריכה לקבל. בהתאם, רואה או רואת חשבון שמחזיקים בנכסים בדמות נכסי נדל"ן או מניות יהיו זכאים לקבלת פיצוי.
  • חשוב לציין כי נאסר על מבוטחים להחזיק ביותר מביטוח אובדן כושר עבודה אחד. החזקה של שני ביטוחים מסוג זה לא תזכה בתשלום כפול ולכן אין טעם בלהחזיק יותר מביטוח אחד.

נקודה משמעותית שחשוב לשים אליה לב היא העובדה שהיקף הביטוח ורמת הפיצוי המגיעה ממנו נקבעת בהתאם לשכר של המבוטח, שכר גבוהה יותר מוביל לפיצוי גדול יותר.

פוליסות ביטוח אובדן כושר עבודה החופש לבחור פוליסה נכונה

מטריה ביטוחית

ביטוח אובדן כושר עבודה

ביטוח אובדן כושר עבודה
מטריה טופ

ביטוח אובדן כושר עבודה

ביטוח אובדן כושר עבודה
חושן

ביטוח אובדן כושר עבודה

ביטוח אובדן כושר עבודה
שווה לעתיד משלים

ביטוח אובדן כושר עבודה

ביטוח אובדן כושר עבודה

החשיבות של ביטוח אובדן כושר עבודה לרואה חשבוןאל תישארו ללא כיסוי

לרכישת ביטוח אובדן כושר עבודה יש חשיבות גדולה מאוד לכל אדם ובפרט לרואי חשבון. נסו לדמיין כיצד הייתם מסתדרים מבחינה כלכלית אם היו אומרים לכם שאתם לא יכולים להמשיך לעבוד בעבודה שלכם או בכל עבודה אחרת לתקופה ארוכה. ניסוי מחשבתי שכזה מבהיר את החשיבות הגדולה של הביטוח.

כמה עולה ביטוח אובדן כושר עבודה לרואה חשבון?מה טווח המחירים בערך

גובה הפרמיה החודשית של ביטוח אובדן כושר עבודה יכול לעלות ולרדת בהתאם לזהות הרוכש. חברות הביטוח בוחנות את גיל המבוטח, את המצב הבריאותי ועוד שורה של גורמים נוספים. כמו כן, חברות הביטוח בוחנות את היקף ההכנסה של המבוטח ומעלות את גובה הפרמיה החודשית ככל שההכנסה החודשית של המבוטח גדולה יותר.

איך לקנות ביטוח אובדן כושר עבודה לרואה חשבון?היעזרו באיש מקצוע

ההמלצה שלנו היא לרכוש ביטוח אובדן כושר עבודה בסיוע מומחה בתחום ביטוחי אובדן כושר עבודה. מומחי הביטוח שלנו יכולים לסייע באיתור פוליסת הביטוח הטובה והמשתלמת ביותר בשוק.

מה חשוב לדעת לפני שקונים ביטוח אובדן כושר עבודה?חשוב לעשות שיעורי בית

אובדן כושר עבודה נחשב למצב בו היכולת הגופנית או נפשית לעבוד נפגעה כתוצאה ממחלה או תאונה. אובדן כושר עבודה יכול להתייחס למקצוע מסוים או לעבודה כללית.

לעיתים קביעת רופא תעסוקתי אינה חד משמעית ותקבלו אישור לעבוד עם תנאים מקלים (חצי יום וכדומה), לא כל פוליסת ביטוח מכסה אובדן כושר עבודה חלקי ולכן יש לוודא את הכיסוי הנ"ל בעדיפות עליונה.

תקופת אכשרה מתייחסת לזמן מעת רכישת פוליסת ביטוח אובדן כושר עבודה ועד לרגע שחברת הביטוח אחראית על מצבו של המבוטח.

כן ולא. אצל שכירים, לא כל גובה השכר מחושב לביטוח אובדן כושר עבודה כגון מרכיב בונוס ובמקרים מסוימים תשלום שעות נוספות. מאידך, ניתן לבצע השלמות באופן פרטי למלוא גובה השכר המבוטח.

כן ולא. במקרה של תביעה ישנה הגדרה בחוק לגובה המקסימלי אותו תוכלו לקבל וזאת בהתאם להכנסות שלכם בפועל. כך שבמידה ויש ברשותכם יותר מפוליסת ביטוח אובדן כושר עבודה הרי שהסכום שתקבלו במצטבר לא יעלה על המקסימום הקבוע בחוק. יחד עם זאת, חברות הביטוח לא מקזזות הכנסות מביטוח לאומי ושם כן ניתן לקבל את הכיסוי כתוספת.

מומלץ בחום שלא לתבוע את פוליסת ביטוח אובדן כושר עבודה באופן עצמאי וללא עזרה מקצועית. תצטרכו להציג לחברת הביטוח מסמכים רבים, חוות דעת רפואיות ועוד.

כל מקרה לגופו ולכן אין דרך אחת שנכונה או מדריך כללי ולכן עזרה של סוכן ביטוח מקצועי יכולה להפוך את התהליך לקל ונעים יותר.

במקרה תביעה של אובדן כושר עבודה, ישנה תקופת המתנה לתשלום בפועל, הוספת סעיף פרנצ'יזה יעניק לכם תשלום רטרו על תקופת ההמתנה עד לגובה אשר נקבע בפוליסה. כיום ברוב מוחלט, המבוטחים מוסיפים את הרחבת פרנצ'יזה.

אובדן כושר עבודה מתייחס לתאונה אשר גוררת את אובדן היכולת לעסוק במקצוע שלכם או כללי. ואילו ביטוח תאונות אישיות מתייחס לתאונה לא קטלנית כגון שבירה של יד או רגל ומעניקה פיצוי חד פעמי.
שילוב בין שני הביטוחים יעניק כיסוי בטווח רחב של מקרים או תאונות , בין אם פגעו ביכולת שלכם לפרנס את משפחתכם ובין גרמו רק לאי נוחות זמנית.

זה לא מכובד להעתיק