כל מה שחשוב לדעת

אל תחמיצו עדכונים מאיתנו
הרשמו וקבלו מאיתנו ניוזלטר משובח מעת לעת
פוליסות ביטוח אחריות מקצועית מומלצות
CORPORATE GUARD

ביטוח אחריות מקצועית

ביטוח EXTRA מקצועי

ביטוח אחריות מקצועית

בראש שקט

ביטוח אחריות מקצועית

עוד בנושא ביטוח אחריות מקצועית
בלוג ביטוח אחריות מקצועית

ביטוח אחריות מקצועיות למוסדות פיננסיים

כל אחד מאיתנו מנהל את כספו בעזרת גוף פיננסי כלשהו, בין אם בבנק או בבית השקעות, ישנו גוף פרטי או ממשלתי אשר אחראי על ביצוע פעולות פיננסיות בקנה מידה מוסדיים ועל כך ישנו צורך בכיסוי מפני תביעות מקצועיות.
Picture of צוות ביטוח

צוות ביטוח

ביטוח אחריות מקצועית למוסדות פיננסים

מוסדות פיננסיים מנהלים את הכספים של כמות גדולה מאוד של לקוחות מדי יום. לקוחות אלו מסתמכים על העבודה האיכותית והמקצועית של המוסד הפיננסי כדי לסייע להם לנהל את הכסף שלהם, לשמור עליו בבטחה ובמקרים מסוימים להשקיע אותו בחוכמה. לצערנו טעויות ושגיאות חמורות בניהול הכספים מתרחשות בחלק מהבנקים, בין אם מחוסר מקצועיות של עובד כזה או אחר או אפילו מתוך זדון. במקרים מהסוג הזה הלקוחות יכולים לגשת לבית המשפט ולתבוע מהמוסד הפיננסי פיצוי בעבור הנזקים שנגרמו לו. ביטוח אחריות מקצועית למוסדות פיננסיים יסייע לכל מוסד פיננסי להתמודד עם כל תביעה שעלולה להיות מוגשת כנגדו.

מה זה ביטוח אחריות מקצועיות למוסדות פיננסיים?

ביטוח אחריות מקצועית למוסדות פיננסיים ידוע בכך שהוא מספק למוסד המבוטח מעטפת הגנתית משמעותית בדומה לביטוחי אחריות מקצועיים אחרים במגוון רחב של תחומים. ביטוח אחריות מקצועית למוסדות פיננסיים מסייע למוסד מבוטח להתמודד עם תביעות נזיקין ולהגן על עצמו באופן הטוב ביותר מול תביעות שמוגשות כתוצאה מנזקים שנגרמו ללקוחות במסגרת הניהול הפיננסי של המוסד.

לקוחות שנפגעו במסגרת חברותם במוסד הפיננסי זכאים ורשאים להגיש תביעה כנגד המוסד שטיפל בכספים שלהם מתוך מטרה לקבל את כספם בחזרה מחד ומתוך מטרה לקבל פיצוי על הנזק שנגרם להם מאידך. ביטוח אחריות מקצועי מספק לבנקים הגנה שמטרתה להתמודד עם סוגיות מעין אלה. חברות הביטוח עוזרת ללקוחותיהן להתגבר על תביעות נזיקין מן הסוג הזה ומספקות סיוע פיננסי משמעותי בכל התקופה שבה מתנהלת תביעה ולאחריה.

מצד אחד חברת הביטוח מספקת ללקוח הגנה משפטית ומסייעת לו להתמודד עם ההאשמות המוטחות כנגדו. הסיוע המשפטי בא לידי ביטוי בדמות צוות משפטי שמוקצה לטובת ניהול ההגנה של המוסד הפיננסי ולטובת הייצוג בבית המשפט.

מצד שני חברת הביטוח נושאת בעלויות הפיצוי שמושתות על המוסד הפיננסי במקרה של הפסד בתביעה. באופן זה המוסד הפיננסי מסייע לעצמו ודואג לכך שבסבירות גבוהה למדי הוא לא יצטרך לשאת בעלויות הכרוכות או שיישא בעלויות זניחות במהלך התמודדות עם תביעה.

כמה עולה ביטוח אחריות מקצועיות למוסדות פיננסיים?

קשה לומר את העלות של ביטוח אחריות מקצועית למוסדות פיננסיים מבלי להכיר את המוסד המדובר. העלות משתנה ומורכבת ממספר רב של גורמים. חברות הביטוח הן בסופו של יום חברות עסקיות בעצמן שמעוניינות להביא למינימום את העלויות המושתות עליהן.

לכן חברות הביטוח מסתכלות על אספקטים כמו אופי המוסד הפיננסי, הסכנה היחסית שנשקפת ללקוחות של המוסד בהסתמך על שיטות הפעולה שלו והתוצאות שלו בעבר הקרוב והרחוק ועוד.

מעבר לכך יש גם גורמים אובייקטיבים שמשפיעים על הפרמיה כמו כמות הלקוחות של המוסד הפיננסי, כמו העובדים בו ועוד.

החשיבות של ביטוח אחריות מקצועיות למוסדות פיננסיים

קשה לתאר עד כמה חשובה הרכישה של ביטוח אחריות מקצועית למוסדות פיננסיים. החשיבות הזאת רק הולכת וגדלה עם השנים מכיוון שיש יותר ויותר מקרים מתועדים של תביעות נזיקין לאור העובדה שיש מודעות הולכת וגדלה בציבור הישראלי לאפשרות שלו לתבוע.

ביטוח אחריות מקצועית מסייע למוסד הפיננסי להתמודד עם כל עלות שיכולה להיות מושתת עליו בעקבות תביעות כאלה ואחרות שמוגשות כנגדו באופן שלא יפגע בשורת הרווח שלו בסוף השנה.

איך לקנות ביטוח אחריות מקצועיות למוסדות פיננסיים?

אנו ממליצים לרכוש ביטוח אחריות מקצועית למוסדות פיננסיים רק לאחר שיחת ייעוץ מקצועית ומעמיקה עם מומחה בתחום. יועצי הביטוח שלנו ישמחו להסביר לכם על כל האפשרויות העומדות ובפניכם ויוכלו לסייע לכם לבנות כיסוי ביטוחי מושלם.

אהבתם? שתפו עם חברים
Picture of צוות ביטוח

צוות ביטוח

צוות הכותבים של אתר ביטוח מורכב מאנשי מקצוע בעלי רישיון ממשרד האוצר לעסוק בתחום או אנשי מקצוע אשר שואפים להנגיש את המידע לקהל הרחב. אנחנו צמאים לידע ונשמח לשמוע ממכם על נושאים או תחומים נוספים שתרצו שנכתוב עליהם.

זה לא מכובד להעתיק