ביטוח אחריות מקצועית לאדריכליםמגיע לכם עד 50% הנחה

fnx2
ayalon2
aig2
מנורה
ליברה
כלל

ביטוח אחריות מקצועית לאדריכליםחופש לעסוק במקצועיות

אדריכלים ואדריכליות מתכננים באופן יום יומי מבנים הנדסיים, חלקם מסובכים וחלקם פחות, העבודה של האדריכל נמדדת לאורך שנים כאשר גם לאחר תקופה ארוכה יחסית עלולות לצוץ תקלות תכנוניות במבנים שיצאו תחת ידיהם. 

בחלק מהמקרים, הלקוחות שעבורם תוכננו המבנים יכולים להחליט לתבוע את האדריכל בתביעת נזיקין ולדרוש פיצוי על הנזק שנגרם כתוצאה מתכנון לקוי. על מנת להתגונן בצורה הטובה ביותר מפני עם תביעות נזיקין כדאי לרכוש פוליסת ביטוח אחריות מקצועית לאדריכלים שמספקת לאדריכל שקט נפשי בכל הנוגע לתביעה, הן מבחינה כלכלית והן מבחינה משפטית.

מה זה ביטוח אחריות מקצועית לאדריכלים?הגנה על המלאכה

ביטוח אחריות מקצועית הוא ביטוח עבור בעלי מקצוע, בעיקר מקצועות חופשיים המגן עליהם מפני תביעות הקשורות בקשר ישיר לעבודתם המקצועית, בתחומים שונים כמו, רשלנות, מחדל, אי מילוי אחר חובות מקצועיות ותקלות אחרות שמקורן איננו בזדון. 

במקצועות הללו הביטוח הוא לפעמים צורך קיומי שמבטיח את המשך הפעילות של בעל המקצוע, תביעות מסוימות יכולות להיגרר שנים ארוכות ועלותן יכולה להגיע למאות ואף מיליוני שקלים, לכן כל בעל מקצוע שרוצה לפעול בלי חשש זקוק לביטוח זה.

ביטוח אחריות מקצועית מבוסס על העיקרון המשפטי של הגשת תביעה, כלומר המבוטח יהיה משופה כנגד תביעות שהוגשו נגדו במהלך תוקף הפוליסה ויהיה מוגן מול תביעות על כלל המעשים שביצע ובלבד שלא בוצעו בכוונה או בזדון. 

יש מקרים שבהם הביטוח יתחיל בפועל לפני התאריך של רכישת הפוליסה, כאשר התאריך הקובע לעניין זה הוא התאריך הרטרואקטיבי שלרוב נקבע במפורש בפוליסת הביטוח עצמה. בנוסף, פעמים רבות הביטוח יחול גם על תקופה מסוימת אשר קדמה לרכישת הפוליסה ומבטחת את המבוטח מפני תביעות שבוצעו בתקופה זאת ובתנאי שבתאריך הסופי לרכישת הפוליסה הבעיה לא הייתה ידועה למבוטח.

המטרה המרכזית של הביטוחים הללו הם להגן על בעלי מקצוע שנמצאים בסיכון גבוה לקבל תביעות מטעם לקוחות, ולבטל את האחריות של בעל המקצוע אל מול צד ג' ומול אותם לקוחות שעלולים היו להיפגע מהשירות שסיפקו. 

הביטוח מכסה נזקים ממגוון סוגים, בין אם נזקים בגוף או בנפש ובין אם מדובר בנזקים למבנים, או כל רכוש אחר בעל ערך כלכלי. ביטוח זה החל לתפוס תאוצה בשנים האחרונות היות ויותר חלקים באוכלוסייה החלו להיות מודעים לאפשרות שלהם לתבוע, מה שהוביל לעלייה משמעותית בכמות תביעות הרשלנות בעבודה בישראל. בתי המשפט גם כן מגלים קשיחות רבה ונוהגים לפסוק פיצויים גבוהים שיכולים להגיע למאות אלפי שקלים כנגד בעלי עסק שלא סיפקו את השירות אליו התחייבו כנדרש.

בחלק מהמקרים מומלץ גם לבעלי עסקים לרכוש ביטוח מסוג זה, בתנאי שביטוח העסקים בו הם מחזקים אינו חופף לשירותים ולהגנות שמספקת פוליסת ביטוח אחריות מקצועית.

כמה עולה ביטוח אחריות מקצועית לאדריכלים?תלוי בגובה הכיסוי והענף

עלות הביטוח אחריות מקצועית לאדריכלים איננה קבועה, היות ויש הבדלים עצומים בין אדריכל לאדריכל מבחינת מאפייני העבודה, מחיר הביטוח יכולים לנוע ממאות שקלים בחודש ולהגיע גם לאלפי שקלים בחודש.

אחד המאפיינים שהכי משפיעים על עלות הביטוח היא כמות הפרויקטים שיוצאים תחת ידיו של האדריכל וההיקף שלהם, אדריכל העוסק במקביל בכמות גדולה של פרויקטים, נמצא בסכנה גדולה יותר להיתבע על ידי אחד הלקוחות, גבוה התביעה היקפה ורמת תשומת הלב שהיא תדרוש עולה באופן ניכר בקרב אדריכלים העוסקים בתכנון פרויקטים גדולים, באופן טבעי הם צפויים לשלם סכומים גבוהים יותר עבור פוליסת הביטוח שלהם.

בנוסף, יש עוד מאפיינים המשפיעים על עלות הפוליסה, למשל ככל שהאדריכל ותיק ומנוסה יותר, עלות הביטוח צפויה לרדת, כמו כן, גם לעבר הביטוחי של האדריכל יש השפעה משמעותית על עלות הפרמיה החודשית.

לבסוף, חלק מהאדריכלים עובדים במסגרות ארגוניות שמעניקות להם ביטוח חלקי, לכן הביטוח לו הם זקוקים יכלול רק את הסעיפים שלא כלולים בביטוח הנוכחי שלהם, לכן עלות הביטוח באופן טבעי תרד בצורה משמעותית.

לפני שמחליטים על רכישת פוליסת הביטוח חשוב להבין בראש ובראשונה מהם הצרכים הביטוחים של האדריכל, מהם הסכנות להן הוא חשוף בעבודתו ובאילו מקרים הוא דרוש להגנה מקיפה יותר. כמובן, שהביטוח הטוב ביותר הוא הביטוח המקיף ביותר, אולם ישנם עוד אנשים שרק לוקחים בחשבון את המחיר.

כדי להבין מהו האיזון הנכון בין עלות לאיכות חשוב מאוד לשוחח עם בעל מקצוע בתחום הביטוח, יועצי הביטוח שלנו מתמחים בתחום האחריות המקצועית לאדריכלים ויוכלו להציג בפניכם תמונת מצב אמינה ועדכנית של אפשרויות הביטוח בשוק. מומחי הביטוח שלנו יוכלו לסייע לכם להבין מהם הצרכים שלכם ולהתאים עבורכם באופן אישי ביטוח אחריות מקצועית.

פוליסות ביטוח אחריות מקצועית החופש לבחור פוליסה נכונה

ביטוח EXTRA מקצועי

ביטוח אחריות מקצועית

ביטוח אחריות מקצועית
בראש שקט

ביטוח אחריות מקצועית

ביטוח אחריות מקצועית
CORPORATE GUARD

ביטוח אחריות מקצועית

ביטוח אחריות מקצועית
Top Sport

ביטוח אחריות מקצועית

ביטוח אחריות מקצועית

חשיבות של ביטוח אחריות מקצועית לאדריכליםהסיכון גדול מדי בלי

החשיבות של ביטוח אחריות מקצועית לאדריכלים היא אדירה, מכמה סיבות, ראשית הביטוח מעניק לכם מרחב נשימה רחב יחסית, גם במקרה של לקוח לא מרוצה, יהיה מי שיסייע לכם להתמודד עם התביעה הן מבחינה כספית והן מבחינה משפטית.

חשוב לציין כי אנו עדים בשנים האחרונות לתופעה מטרידה של עלייה גדולה בכמות תביעות הנזקין המוגשות מדי שנה בישראל, ככל הנראה הסיבה לכך היא לא רשלנות גוברת והולכת של בעלי המקצוע ברחבי המדינה אלא עלייה בנכונות של הישראלים לתבוע וכן עלייה במודעות שלהם בכל הנוגע לתחום תביעות הנזקין.

ניתן להבחין בעלייה הזאת בכל תחומי החיים כאשר גם בעלי מקצוע בתחומים לא "קלאסיים" החלו לרכוש לעצמם ביטוח אחריות מקצועית. לבסוף חשוב לזכור, הנזקים שיכולים להיגרם כתוצאה מתכנון לקוי יכולים להגיע למיליוני שקלים, סכום שרוב האדריכלים לא יוכלו לשלם במקרה של הפסד בתביעה ולכן חשיבות הביטוח עבור אדריכלים היא משמעותית במיוחד.

איך לקנות ביטוח אחריות מקצועית לאדריכלים?הצמדו לחברות המובילות

הדרך הטובה ביותר לרכוש ביטוח אחריות מקצועית היא שיחה עם יועץ בתחום הביטוח, מדובר בתחום בעל הבדלים משמעותיים בין פוליסות הביטוח השונות וחשוב שיהיה אדם מקצועי שיוכל להסביר לעומק את משמעות הרכישה של ביטוח כזה או אחר. מומחי הביטוח שלנו ישמחו לעמוד לרשותכם ולתת לכם ייעוץ מקצועי והוגן.

שאלות ותשובות ביטוח אחריות מקצועיתחשוב לעשות שיעורי בית

ביטוח אחריות מקצועית הינו כיסוי ביטוחי אשר נועד לשמור על בעל המקצוע מפני חבות אשר עלולה להיגרם כתוצאה מעבודה רשלנית בשוגג.

המקצוע הכי שכיח בביטוח אחריות מקצועית הינו רופא אשר כל החלטה ופי שפתיו יכול להשפיע באופן דרסטי על חיי המטופלים שלו.

המרכיבים הבסיסיים בביטוח אחריות מקצועית הינם כיסוי בגין הוצאות אשר נגרמו במקרה של רשלנות מקצועית ובנוסף סיוע משפטי במידה וישנה תביעה בגין אותה רשלנות מקצועית.

ניתן להוסיף מגוון הרחבות לפוליסת הביטוח בחברות הביטוח השונות הכוללים גובה השתתפות, תוקף פוליסה לאחר סיום העבודה ועוד..

ביטוח אחריות מקצועית אמור לכסות נזקים אשר נגרמו בתום לב בעת ביצוע עבודה או מתן שירות עסקי, לדוגמא מסאז'יסט אשר יפצה מטופל בעת הענקת הטיפול שכן זוהי רשלנות בשוגג.

ביטוח אחריות מקצועית מורכב מעשרות אלמנטים קטנים אשר משפיעים באופן ישיר ועקיף על המחיר כגון וותק, מקצוע, מספר לקוחות, גובה הכיסוי ועוד…

לכן לא מומלץ לבחור פוליסה לפי מחיר שכן ייתכן שתגלו שברגע האמת היא אינה מכסה אתכם.

ביטוח אחריות מקצועית אינו מכסה בכל מחיר תביעות אשר יוגשו כנגד המבוטח והן מוגבלות בסכום אשר נקבע מראש בעת רכישה הפוליסה, גבול זה נקרא גבול האחריות.

ישנן חברות ביטוח אשר מאפשרות להגדיל או להקטין ואף לבטל את גובה ההשתתפות עצמית בביטוח אחריות מקצועית, חשוב לבדוק את פוליסת הביטוח שלכם לעומק ולוודא שאתם אכן עומדים בתנאים להקטנה או הסרה של השתתפות עצמית.

ישנם מקצועות ראשיים מאוד פופולאריים כגון רופאים, עורכי דין, אדריכלים וכדומה אשר חברות הביטוח השיקה עבורם פוליסות מיוחדות ומותאמות במיוחד.

יחד עם זאת, כל בעל מקצוע חייב לוודא שחברת הביטוח אשר מבטחת אותו מבינה את המקצוע שלו ואף יש לה עשרות מבוטחים דומים.

טעות נפוצה בקרב בעלי המקצוע היא לחשוב שלאחר שסוגרים את הדלתות, האחריות שלכם פגה.

ההיפך הוא הנכון, תביעות אחריות מקצועית יכולות להתממש גם שבע שנים לאחר מעשה. ולכן חשוב לרכוש הרחבה לפוליסה אשר מגנה עליכם בהמשך הדרך.

ביטוח אחריות מקצועיתפוליסה בהתאמה אישית

זה לא מכובד להעתיק