כל מה שחשוב לדעת

אל תחמיצו עדכונים מאיתנו
הרשמו וקבלו מאיתנו ניוזלטר משובח מעת לעת
פוליסות ביטוח אחריות מקצועית לאדריכלים מומלצות
בראש שקט

ביטוח אחריות מקצועית

Top Sport

ביטוח אחריות מקצועית

CORPORATE GUARD

ביטוח אחריות מקצועית

עוד בנושא ביטוח אחריות מקצועית לאדריכלים
בלוג ביטוח אחריות מקצועית לאדריכלים

חושב להיות אדריכל? גלה כמה זה יעלה לך

רגע לפני שאתם יוצאים לדרכם החדשה כאדריכלים, האם עצרתם לחשוב כמה זה יעלה לכם? מסתבר שאדריכלות היא מקצוע לא זול בכלל
צוות ביטוח

צוות ביטוח

כמה עולה להיות אדריכל

כבר שנים רבות מקצוע האדריכלות קיבל שם נחשק כמקצוע איכותי המשלב את הכיוון הריאלי והאמנותי. העבודה על פרויקטים דורשת יכולות גבוהות של תכנון, ויצירתיות, ניהול, עבודה בצוות, וכדאי להיות בעלי שאיפות גדולות וראייה לעתיד. חלק מההסתכלות לעתיד היא להבין האם המקצוע משתלם לכם, להבין כמה מרוויחים בו ואילו הוצאות נלוות למקצוע ( כמו למשל ביטוח אחריות מקצועית לאדריכלים). אם אתם שוקלים להיות אדריכלים, איגדנו עבורכם מידע רלוונטי :

הדרך מתחילה בלימודים

בארץ ישנם לימודי אדריכלות בכמה מוסדות, רובם אקדמיים ומעניקים תואר תוך 5 שנים, ישנן מכללות עם תוכניות מקוצרות יותר להנדסאי אדריכלות. אם בחרתם ללמוד את המקצוע באוניברסיטה, שכר הלימוד יחסית מסובסד והוא עומד על סביבות 11,000 שקל בשנה.

קחו בחשבון במהלך הלימודים ישנן הוצאות נוספות על חומרים לבניית דגמים והדמיות וזו אמנם הוצאה נלווית אך היא מורגשת בכיסו של סטודנט. כדי להיות אדריכלים, חייבים לעבור בתחנה הזו, אך מצפות עוד תחנות בדרך שגם להן הוצאות, המשיכו לקרוא וגלו גם כמה עולה ביטוח מקצועי לאדריכלים.

כמה מרוויח אדריכל?

קיים הבדל בין אדריכל עצמאי לאדריכל שכיר. אדריכל שכיר מרוויח לפי הוותק שלו בחברה, ואדריכל עצמאי מרוויח בהתאם לפרויקט שהוא מבצע. אדריכל שכיר מתחיל, בשנות ההתמחות ירוויח פחות מן הסתם עד שיהפוך לאדריכל רשום, לאחר 3 שנות ניסיון משכורת אדריכל יכולה להגיע עד 12,000 שקל, כאשר הממוצע הוא 10,700.

לעומת זאת, אדריכל עצמאי ירוויח על פי עלות הפרויקט המחושבת לפי בניה במ"ר, כשכל מ"ר שווה 5000 לערך. אדריכל עצמאי צריך לקחת בחשבון שנלווית אחריות גדולה יותר לתפקיד כעצמאי, והוא צריך לשאת בנטל של הוצאות כמו ביטוח אחריות מקצועית , תשלום לבעלי מקצוע שמשתף עמם פעולה בתכנון וביצוע הפרויקט.

ביטוח אחריות מקצועית לאדריכלים

עבודתו של האדריכל לא פשוטה כלל, היא דורשת אחריות רבה ותכנון לפרטי פרטים של מרחבים בהם אנחנו חיים ופועלים.  אדריכל צריך לקחת בחשבון שעלולות לקרות טעויות והשלכות שיכולות אף לגרור תביעה נגדו. בין אם על ידי אדם פרטי או חברה אלו יכולות להיגרר להוצאות משפטיות גבוהות, ותשלומי פיצויים. בשביל זה אנשי מקצוע מסדרים ביטוח אחריות מקצועית לאדריכלים לכל מקרה שהוא – נזק לאדם או רכוש, אובדן מסמכים, הפרת זכויות יוצרים, הוצאות דיבה וכו'.

כמה עולה ביטוח מקצועי לאדריכלים אתם שואלים?  ובכן, תמיד מומלץ לעשות השוואות מחירים בין חברות הביטוח, ולרכוש בכל זאת את הביטוח הרחב והמקיף ביותר שיכסה אתכם לכל מקרה. מחירי ביטוח אחריות מקצועית לאדריכלים נקבעים לפי פרמטרים שונים- הכנסות, גבולות אחריות, השתתפות עצמית, אחריות צד ג' ועוד. המחירים נעים בין מאות אלפי שקלים למיליונים, אבל האמינו לנו, בשביל ראש שקט במהלך הקריירה, זו לא הוצאה שכדאי לכם לחסוך!

אהבתם? שתפו עם חברים
צוות ביטוח

צוות ביטוח

צוות הכותבים של אתר ביטוח מורכב מאנשי מקצוע בעלי רישיון ממשרד האוצר לעסוק בתחום או אנשי מקצוע אשר שואפים להנגיש את המידע לקהל הרחב. אנחנו צמאים לידע ונשמח לשמוע ממכם על נושאים או תחומים נוספים שתרצו שנכתוב עליהם.

זה לא מכובד להעתיק