כל מה שחשוב לדעת

אל תחמיצו עדכונים מאיתנו
הרשמו וקבלו מאיתנו ניוזלטר משובח מעת לעת
פוליסות ביטוח אחריות מקצועית לאדריכלים מומלצות
בראש שקט

ביטוח אחריות מקצועית

CORPORATE GUARD

ביטוח אחריות מקצועית

Top Sport

ביטוח אחריות מקצועית

עוד בנושא ביטוח אחריות מקצועית לאדריכלים
בלוג ביטוח אחריות מקצועית לאדריכלים

שוקלים להעסיק אדריכל בפרויקט הבא שלכם? וודאו שיש לו כיסוי

משפצים דירה או בונים בית פרטי מהתחלה, מומלץ להיעזר באיש מקצוע , אך מה חשוב לבדוק לפני שמעסיקים אדריכל עצמאי?
צוות ביטוח

צוות ביטוח

להעסיק אדריכל לפרוייקט

יש לכם חלומות גדולים סוף סוף להשתקע ולבנות את בית החלומות שלכם עבור המשפחה/החברה שלכם מתרחבת ואתם רוצים לייצר חלל מתאים לעבודה/ יש לכם יוזמה לפרויקט עירוני חדש? אם עבור הפרויקט החדש שלכם העסקתם אדריכל אתם צריכים לוודא שיש לו ביטוח אחריות מקצועית לאדריכלים.  למקרה שאתם תוהים מדוע זה רלוונטי ואף הכרחי כדאי שתקראו:

מהו ביטוח אחריות מקצועית לאדריכלים?

כיסוי ביטוח שניתן במקרה שבעל המקצוע כשל בתכנון או ביצוע העבודה אשר דרשתם ממנו. בדרך כלל את הביטוח אחריות מקצועית רוכש בעל המקצוע, במקרה הזה, האדריכל כלומר הוא רוכש פוליסת ביטוח אדריכלים. מקצוע האדריכל דורש עמידה בתקנות וחוקים מאוד מדוקדקים, ועבודתו נוגעת בתחומים מהותיים לחיי אדם במרחב. במקרה שבו האדריכל לא מבצע את עבודתו כראוי, או שנגרמים נזקים או החרגות אותן נזכיר בהמשך, במידה וישנה רשלנות מקצועית ואחד מהנוגעים בעניין תובע אותו – חברת הביטוח מספקת עבורו כיסוי.

עבור אילו מקרים?

עבודתו של האדריכל מאוד מורכבת ודורשת תכנון רב, לקיחת משתנים רבים בחשבון, עבודה מול מספר גורמים ירידה לפרטי פרטים בדיוק מופתי. משום שעבודתו מורכבת ובעל אחריות גבוהה ישנן השלכות רבות לפועלו ויכולים לקרות מצבים חריגים עליהם יצטרך אחר כך ביטוח אחריות מקצועית לאדריכלים.

מקרים נפוצים שיכולים לקרות הם: אובדן מסמכים, מעשי מרמה ופלילים של עובדים הכפופים לאדריכל, רשלנות מקצועית, הוצאת דיבה, הפרה של זכויות יוצרים והגנה מפניהם, הרחבת הוצאות, כיסוי פעילות בחול מבלי עלות נוספת, הרחבת גבולות האחריות של הפרויקט, נזק לאדם או רכוש במהלך העבודה על הפרויקט ועוד..

ככל שביטוח האחריות המקצועית יהיה רחב ומקיף, ייקח בחשבון תחתיו את כל המקרים שייתכנו,  הביטוח יהיה איכותי ויאפשר לאדריכל ולמזמין הפרויקט שקט נפשי וריכוז במטרה.

הפרטים החשובים

יש לשים לב לכמה זמן רטרואקטיבית ביטוח אחריות מקצועית לאדריכלים מכסה. בנוסף, לשים לב לחוק ההתיישנות שחל על האחריות המקצועית של בעל המקצוע. אחריות מקצועית של אדריכל אינה מתיישנת אחרי שבע שנים מסיום העבודה אלא עד שבע שנים מהיום בו נגרם הנזק.

איפה אתם נכנסים לתמונה?

חשוב מאוד שלבעל מקצוע שהפקדתם בידיו את הפרויקט הגדול והחשוב שלכם יהיה ביטוח אדריכלים, וזאת מכיוון שהמטרה לאפשר לו לבצע את העבודה בצורה הטובה ביותר מבלי לגרור לחצים ומתחים מבחוץ עקב מצבים עתידיים אפשריים שנגרמים במהלך עבודה על פרויקט שאתם הזמנתם.

האינטרס שלכם שהעבודה תצא לפועל בצורה הטובה ביותר ושלא יגרמו עיכובים מיותרים שיפגעו בתהליך העבודה או ההמשך שלו. כדאי לוודא שלאדריכל שלכם יש ביטוח אחריות מקצועית לאדריכלים שמכסה את כל הסעיפים המתאימים לאופי העבודה בפרויקט המשותף שלכם איתו. במידה ואין לו ביטוח, דרשו ממנו להוציא או מצאו בעל מקצוע אחר לשיתוף הפעולה.

אהבתם? שתפו עם חברים
צוות ביטוח

צוות ביטוח

צוות הכותבים של אתר ביטוח מורכב מאנשי מקצוע בעלי רישיון ממשרד האוצר לעסוק בתחום או אנשי מקצוע אשר שואפים להנגיש את המידע לקהל הרחב. אנחנו צמאים לידע ונשמח לשמוע ממכם על נושאים או תחומים נוספים שתרצו שנכתוב עליהם.

זה לא מכובד להעתיק