כל מה שחשוב לדעת

אל תחמיצו עדכונים מאיתנו
הרשמו וקבלו מאיתנו ניוזלטר משובח מעת לעת
פוליסות ביטוח אחריות מקצועית מומלצות
בראש שקט

ביטוח אחריות מקצועית

ביטוח EXTRA מקצועי

ביטוח אחריות מקצועית

Top Sport

ביטוח אחריות מקצועית

עוד בנושא ביטוח אחריות מקצועית
בלוג ביטוח אחריות מקצועית

ביטוח אחריות מקצועית לעורך דין

עורכי דין אינם מוגנים מתביעות כלפי אופן הניהול שלהם. על אחת כמה וכמה במסגרת תיקים גדולים ולכן כל עורך דין חייב לוודא שפוליסת הביטוח אחריות מקצועית שלו גדלה ומתפתחת יחד איתו.
Picture of צוות ביטוח

צוות ביטוח

ביטוח אחריות מקצועית לעורכי דין

עורכי דין מנהלים לעיתים קרובות תיקים גדולים ומורכבים בעלי חשיבות כלכלית, או אנושית אדירה, במהלך ניהול התיק עורך הדין אחראי לביצוע מספר גדול מאוד של פעולות בעלות השלכות פיננסיות משמעותית. במקרה של שגיאה, או רשלנות הנזק שיכול להיווצר יכול להיות משמעותי במיוחד.

במקרים כאלה עורך הדין יכול להיחשף לתביעה מצד הלקוח שלו. לשם כך נועד ביטוח אחריות מקצועית לעורך דין.

מה זה ביטוח אחריות מקצועית לעורך דין? הגנה על המלאכה

ביטוח אחריות מקצועית מספק לעורך הדין הגנה במקרים רבים ושונים, מרשלנות, מחדלים או טעויות שנעשו בתום לב וללא זדון, אובדן מסמכים וכן כיסוי במקרה של הוצאת דיבה שלא בזדון. הביטוח מעניק במקרים רבים גם ביטוח כנגד נזקים שנגרמו לצד ג' במהלך העבודה של עורך הדין על התיק.

על ידי רכישה של ביטוח אחריות מקצועית, עורך הדין יכול לקבל סיוע בהתמודדות עם תביעות נזיקין שהוגשו בגין כשלים או רשלנות שהתגלתה במהלך ניהול התיק המשפטי, ההגנה כוללת ליווי משפטי צמוד ובמקרה הפסד בתביעה כיסוי עבור הפיצויים שנפסקו בבית המשפט.

ביטוח אחריות מקצועית לעורך דין כולל אפשרויות רבות, להלן תוכלו למצוא מספר כיסויים אפשריים, חלקם מופיעים בחלק מן הפוליסות הבסיסיות ואת חלקן צריך לרכוש כהרחבה לפוליסת הביטוח הבסיסית, לא כל הכיסויים מתאימים לכל עורכי הדין ולכן חשוב לבחון את הצרכים בצורה מיטבית לפני שרוכשים ביטוח:

  • פוליסת ביטוח לשותפים –  לעורך דין בכיר אשר עובד עם שותפים נוספים במשרד עורכי הדין כדאי לרכוש פוליסת ביטוח גם עבור השותפים, כך במקרה של רשלנות מצדם עורך הדין יהיה מכוסה על ידי חברת הביטוח שלו.
  • פוליסת ביטוח למעסיק – גם עורך דין המועסק במשרד עורכי דין יכול לבטח את עצמו ואף את מנהליו, במקרה כזה הוא לא יהיה אחראי לטעויות שנגרמו בעקבות פעולות של מי ממנהליו.
  • סעיף ייעוץ משפטי – עורך דין שעובד בתור יועץ משפטי זקוק להגנה ייחודית הקשורות לעבודתו, את ההגנה הזאת ניתן לרכוש באמצעות סעיף ההרחבה של הייעוץ המשפטי ומדובר בסעיף חובה ממש לכל עורך דין העוסק בייעוץ משפטי באופן תדיר.
  • סיכוני סייבר – בעידן המודרני קיימת סכנה אמיתית שעורכי דין יהיו חשופים למתקפות סייבר. לאור העובדה שעורכי דין מחזיקים לעתים קרובות במסמכים רגישים וחשובים, חלק מהם נחשפים למתקפות סייבר. המתקפות הללו עלולות לפגוע במוניטין של עורך הדין ולכן הוא זקוק לביטוח במקרה של השמצה, גניבה ספרותית וחדירה לרשת האינטרנט של משרד עורכי הדין בו הוא עובד.
  • אובדן מסמכים – סעיף זה מגן על עורך הדין במקרה של אובדן מסמכים חשובים הקשורים לעבודתו כעורך דין.
  • חובת סודיות – במקרה בו עורך הדין הפר את חובת הסודיות שלו מול הלקוח, הלקוח רשאי לתבוע את עורך הדין ובמקרה כזה חברת הביטוח תעניק לו הגנה משפטית וכספית.

כמה עולה ביטוח אחריות מקצועית לעורך דין? תלוי בגובה הכיסוי והענף

עלות הביטוח משתנה מאוד מעורך דין לעורך דין, אם תפנו אלינו נוכל לעזור לכם ולהתאים לכם את הביטוח הטוב ביותר בשבילכם. נוכל לעזור לכם להרכיב את פוליסת הביטוח הכי מתאימה לכם, בין היתר ניקח בחשבון פרמטרים שונים המשפיעים על גובה הביטוח, פרמטרים כמו ההתמחות המקצועית שלכם כעורכי דין, ותק, העבר הביטוחי שלכם וגובה הכיסוי אותו תרצו לרכוש גם כן משפיע על גובה הביטוח.

לרוב, ככל שעורך הדין עובד בתחום שנחשב בסיכון נמוך יותר, עלות הביטוח תהיה נמוכה יותר, כמו כן, עורך דין בעל ותק ועבר ביטוחי נקי ישלם פחות עבור הביטוח ביחס לעורך דין צעיר או כזה עם עבר ביטוחי בעייתי. בנוסף, ככל שתקרת הכיסוי תגדל כך גובה הפרמיה החודשית יגדל.

אהבתם? שתפו עם חברים
Picture of צוות ביטוח

צוות ביטוח

צוות הכותבים של אתר ביטוח מורכב מאנשי מקצוע בעלי רישיון ממשרד האוצר לעסוק בתחום או אנשי מקצוע אשר שואפים להנגיש את המידע לקהל הרחב. אנחנו צמאים לידע ונשמח לשמוע ממכם על נושאים או תחומים נוספים שתרצו שנכתוב עליהם.

זה לא מכובד להעתיק