כל מה שחשוב לדעת

אל תחמיצו עדכונים מאיתנו
הרשמו וקבלו מאיתנו ניוזלטר משובח מעת לעת
פוליסות ביטוח אחריות מקצועית לעורכי דין מומלצות
בראש שקט

ביטוח אחריות מקצועית

ביטוח EXTRA מקצועי

ביטוח אחריות מקצועית

TOP DIRECTOR

ביטוח אחריות מקצועית

עוד בנושא ביטוח אחריות מקצועית לעורכי דין
בלוג ביטוח אחריות מקצועית לעורכי דין

אילו בתי משפט יש בארץ ומה הסמכויות שלהם?

מערכת המשפט של ישראל רחבה ומורכבת אך שומרת על כללים וחלוקה הגיונית של סמכויות. הכירו את הסוגים השונים של בתי המשפט, סמכויות ותחומי התמחות בישראל.
Picture of צוות ביטוח

צוות ביטוח

איזה בתי משפט יש בארץ?

אם הנכם אזרחים מן השורה שמתעניינים במערכת המשפט בישראל, או שמא נקראתם להישפט או עתידים בעצמכם להגיש תביעה ולהיכנס להליך משפטי מול גורם אחר: לפניך כל המידע לגבי רשות המשפט בישראל, בתי המשפט וחלוקת הסמכויות ביניהם. למקרה שהנכם מבולבלים וזקוקים למעט סדר – המידע יעזור לכם להבין כיצד המערכת פועלת, מי עובר דרכה ועל ביטוח אחריות מקצועית לעורכי דין פעילים בארץ.

איך בנויה הרשות השופטת בישראל?

הרשות השופטת מורכבת מבתי משפט ובתי דין – דתיים, צבאיים, ומבתי דין לענייני עבודה. סמכות השפיטה של בתי הדין היא בתחום עניינים הנוגעים לנושאים מסוימים על פי מערכת דין עם חוקים שונים המותאמים לה. לעומתם, סמכותם של בתי המשפט היא שפיטה כללית בעניינים אזרחיים, מנהליים, ופליליים. בכל בית משפט כזה ממונים שופטים.

מערכת בית המשפט בארץ בנויה משלושה סוגים של בתי משפט- בית משפט עליון, תחתיו בתי משפט מחוזיים ובתי משפט השלום. תפקידים נוספים של מערכת המשפט בארץ הם למנות שופט בית המשפט העליון כראש ועדת הבחירות המפקחת על הבחירות בכנסת והתפקיד למנות שופט בתור יושב ראש לוועדת חקירה ממלכתית.

בנוסף, במערכת המשפט עוברים עורכי דין רבים העוסקים בתחומים שונים לוקחים חלק פעיל במערכת המשפט- כאשר מתוקף האחריות הרבה בתפקידם החשיפה לסיכונים בהליכים משפטיים, הינם מוגנים על ידי ביטוח אחריות מקצועית לעורכי דין.

אילו בתי משפט יש בארץ?

בתי משפט השלום- פרוסים ברחבי הארץ, יש כמה בתי משפט שלום תחת כל מחוז

בתי משפט מחוזיים- בנצרת, חיפה, תל אביב, ירושלים, ובאר שבע.

בית המשפט העליון- ממוקם בירושלים

מהן הסמכויות של בתי המשפט השונים?

סמכויות בתי משפט השלום הן בתחומי עניינים אזרחיים ופליליים בתחום השיפוט של האזור או היישוב  בו הוא ממוקם. בית משפט השלום מתפקד גם כבית דין לענייני משפחה, וכבית משפט לענייני תעבורה, בית משפט לנוער ובית משפט לתביעות קטנות.

סמכויות בתי משפט מחוזיים- עניינים פליליים שאינם בסמכות בית משפט השלום כמו עברות שעונשן עולה על שבע שנות מאסר או עניינים אזרחיים שמגיעים לתביעות של מעל מיליון שקל. בתי משפט מחוזיים דנים בערעורים בתחום המיסים ופנקס הבוחרים ובעתירות של אסירים.

סמכויות בית המשפט העליון-  שמיעה וטיפול בערעורים על פסקי דין שהוכרעו בבתי הדין המחוזיים. בית המשפט העליון משמש גם כבית דין גבוה לצדק- מה שמכונה "בד"ץ". לא ניתן לערער על החלטותיו של בית המשפט העליון.

מגלים אחריות

במידה ונדרשתם לקחת חלק בעניין משפטי, בין אם בצד הנתבע או התובע השתמשו אך ורק בשירותיו של עורך דין עם ביטוח אחריות מקצועית . דרישה של ביטוח אחריות מקצועית לעורכי דין היא דבר מקובל והכרחי בעבודתו במקצוע אך בכל זאת וודאו שהוא עורך דין מקצועי שלוקח אחריות על תפקידו וממלא אותו ביושרה.

אהבתם? שתפו עם חברים
Picture of צוות ביטוח

צוות ביטוח

צוות הכותבים של אתר ביטוח מורכב מאנשי מקצוע בעלי רישיון ממשרד האוצר לעסוק בתחום או אנשי מקצוע אשר שואפים להנגיש את המידע לקהל הרחב. אנחנו צמאים לידע ונשמח לשמוע ממכם על נושאים או תחומים נוספים שתרצו שנכתוב עליהם.

זה לא מכובד להעתיק