כל מה שחשוב לדעת

אל תחמיצו עדכונים מאיתנו
הרשמו וקבלו מאיתנו ניוזלטר משובח מעת לעת
פוליסות ביטוח אחריות מקצועית לעורכי דין מומלצות
TOP DIRECTOR

ביטוח אחריות מקצועית

CORPORATE GUARD

ביטוח אחריות מקצועית

ביטוח EXTRA מקצועי

ביטוח אחריות מקצועית

עוד בנושא ביטוח אחריות מקצועית לעורכי דין
בלוג ביטוח אחריות מקצועית לעורכי דין

מדוע לא דורכים בבית משפט ללא ביטוח מקצועי לעורכי דין?

למרות תנועת עשה זאת בעצמך, תחום המשפט ועריכת הדין הוא בהחלט לא התחום שבו תרצו לקחת את המושכות ולהיכנס לבית משפט לבד ולייצג את עצמכם.
Picture of צוות ביטוח

צוות ביטוח

לא הולכים למשפט בלי עורך דין

עורכי דין מתייצבים בבית משפט על בסיס יומי כאשר מטפלים בתיקים של לקוחות, מייצגים אותם בתביעות או מגנים על זכויותיהם. האם עורך דין מוגן מפני סיכונים מתוקף תפקידו? התשובה היא שגם עורך דין חשוף לפגיעות ותביעות נגדו, ועלולות להיגרם טעויות רבות במהלך ביצוע תפקידו. לשם כך עליו להיות מוגן על ידי ביטוח אחריות מקצועית לעורכי דין. בקטע הבא כל המידע לגבי ביטוח אחריות מקצועית ומדוע לא כדאי לעסוק בעריכת דין בלעדיו.

תקלות של עורך דין

עורך דין צריך לשאת באחריות מאוד גדולה מתוקף תפקידו המורכב והרגיש. תפקידו של עורך הדין בייצוג לקוח בעל ערך גבוה מאוד, הנוגע לחייו של הלקוח ועלולה להיות בעל השפעות והשלכות ארוכות טווח. בידיו של עורך הדין מופקדים פרטים רבים עליהם צריך לשמור בחיסיון רב. ויש להפעיל הגיון ודיוק ולקבל החלטות במהירות ואך לא בקלות ראש. זו לא משימה קלה לביצוע, בטח שלא תחת עומס רב של תיקים בהם מטפל במקביל.

לעיתים תקלות אינן נמנעות- איבוד מידע, פספוס פרטים.. הלקוח עלול ליפול בין הכיסאות להישאר בעוגמת נפש עקב טעות שתתפרש כרשלנות מצד עורך הדין. תקלות כאלו ודומות אחרות יכולות גם להגיע למקרים קיצוניים, ועורך הדין לא יהיה חסין- הוא יהיה חשוף לתביעות שהוצאותיהן עלולות להגיע לסכומים כבדים שרק בעזרת ביטוח אחריות מקצועית לעורכי דין יצליח לכסות בוודאות.

הביטוח המתאים

במקרים בהם האחריות תיפול על עורך הדין, על מנת להתמודד עם התקלות – הוא יהיה זקוק להגנה. יש לדאוג לעשות ביטוח אחריות מקצועית לעורכי דין. תכנית הביטוח מורכבת מכמה סעיפים קבועים כמו- כיסוי ביטוח במקרה של הוצאת דיבה, כיסוי ביטוח על איבוד מסמכים, כיסוי הוצאות בגין תביעה על רשלנות מקצועית, מתקפות סייבר והוצאת מידע חסוי, ואף כיסוי הוצאות הגנה משפטי בתנאי שתביעתם הוגשה בזמן תקופת הביטוח. 

לא מומלץ אפילו לעסוק בעריכת דין, להגיע למעמד של בית המשפט מבלי אחריות כזו. ערכו מחקר מקיף ובחרו פוליסת ביטוח אחריות מקצועית לעורכי דין הטובה והנכונה ביותר עבורכם, שתאפשר הרחבות לתכנית בהתאם לצורך, שתבטיח שירות לקוחות במחיר כמה שיותר טוב כמובן. זכרו לערוך השוואות מחירים, אך אל תתקמצנו כי בכל זאת, הביטוח מבטיח את שמירתכם על המקצוע.

השלכות על עורך דין ללא ביטוח

עורכי דין הם אנשי מפתח בחייהם של אנשים ומוסדות רבים, כל צעד קטן מוטעה בהתנהלותם יכול להשפיע מאוד ולחרוץ גורלות של לקוחותיהם הן ברמה הכלכלית והן ברמה האישית. טעות של עורך דין עלולה להביא את הלקוח לבית הכלא אך גם את עורך הדין. חשוב מאוד לעשות ביטוח אחריות מקצועית לעורכי דין כדי להבטיח את העתיד המקצועי, לשמור על הכבוד ועל השם כבעלי מקצוע מומלצים. עורך דין שלא יגן על עצמו, יסתבך בתביעות ולא ירצו לשכור את שירותיו בהמשך.

אהבתם? שתפו עם חברים
Picture of צוות ביטוח

צוות ביטוח

צוות הכותבים של אתר ביטוח מורכב מאנשי מקצוע בעלי רישיון ממשרד האוצר לעסוק בתחום או אנשי מקצוע אשר שואפים להנגיש את המידע לקהל הרחב. אנחנו צמאים לידע ונשמח לשמוע ממכם על נושאים או תחומים נוספים שתרצו שנכתוב עליהם.

זה לא מכובד להעתיק