כל מה שחשוב לדעת

אל תחמיצו עדכונים מאיתנו
הרשמו וקבלו מאיתנו ניוזלטר משובח מעת לעת
פוליסות ביטוח אחריות מקצועית מומלצות
Top Sport

ביטוח אחריות מקצועית

בראש שקט

ביטוח אחריות מקצועית

ביטוח EXTRA מקצועי

ביטוח אחריות מקצועית

עוד בנושא ביטוח אחריות מקצועית
בלוג ביטוח אחריות מקצועית

האם גם לאינסטלטור, מתאים ביטוח אחריות מקצועית?

מקצוע האינסטלציה לרוב נתפס כעבודה "פשוטה" ואינה מסוכנת מכיוון שעובדים בעיקר סביב ברזים בבית. אך אינסטלטור חשוף לסכנות ותאונות באופן דומה לשאר המקצועות ולכן חיוני שירכוש ביטוח אחריות מקצועית.
צוות ביטוח

צוות ביטוח

האם גם לאינסטלטור, מתאים ביטוח אחריות מקצועית?

אינסטלטורים רבים לא מודעים לכך, אך הם חשופים לתביעות מצד לקוחות, במידה ונגרם נזק לרכוש של הלקוח כתוצאה מעבודה של האינסטלטור, הלקוח רשאי לתבוע אותו בעבור הנזק. כך שהתשובה לשאלה האם גם לאינסטלטור, מתאים ביטוח אחריות מקצועית היא חיובית בהחלט.

מדוע ביטוח אחריות מקצועית מתאים גם לאינסטלטורים?

אינסטלטורים עובדים לעיתים קרובות עם ציוד יקר ועדין. לכן, כל נזק שייגרם לציוד של הלקוח במהלך העבודה חושף את האינסטלטור לתביעה. בנוסף, גם לאחר סיום העבודה יכולים להיגרם נזקים, למשל כאשר מופיעה נזילה בבית הלקוח.

עם זיהוי נזק מצדו של הלקוח הוא יכול לתבוע את האינסטלטור ולטעון שאם האינסטלטור היה מבצע את עבודתו כהלכה הנזק היה נמנע וההוצאות שנגרמו בעקבות הנזק היו נחסכות. במקרים מסוג זה האינסטלטור עלול להיגרר לבית המשפט לתקופה ארוכה, בה הוא יוציא סכום משמעותי של כסף הן על הוצאות המשפט והן על הפיצוי שנקבע במקרה של הרשעה.

לשם כך נוצר ביטוח אחריות מקצועית שמגן על בעלי מקצוע מפני תביעות של לקוחות והוא מתאים מאוד גם לאינסטלטורים.

למה לרכוש דווקא ביטוח אחריות מקצועית?

הסיבה בגינה מומלץ לרכוש פוליסה זאת היא שהיא המתאימה ביותר למקרים שהצגנו לעיל. הפוליסה נחשבת לפוליסה רחבה במיוחד שמכסה נזקים בגוף אך גם נזקים לרכוש. קשה למצוא סוגי ביטוח אחרים שמכסים קשת רחבה כל כך של מקרים ותרחישים ושמעניקים פיצוי המתקרב להיקף הפיצויים שמעניקה פוליסת ביטוח אחריות מקצועית.

מעבר לרכישת הפוליסה הרגילה תוכלו לרכוש הרחבה לצד ג', הרחבה מסוג זה תעניק לכם כיסוי גם אם מישהו נפגע בעקיפין מהעבודה אותה ביצעתם ובעיקר אם התובע הוא לא הלקוח שלכם. למשל במקרה בו כתוצאה מתיקון שביצעתם נגרמה רטיבות לדירה שכנה.

חלק מיועצי הביטוח מציעים לאינסטלטורים לרכוש פוליסת ביטוח חבות מוצר. האופציה הזאת נחשבת לבעייתית ביותר היות והיא מעניקה כיסוי לאחר שהאינסטלטור סיים את עבודתו. לכאורה מדובר בפתרון מקיף וזול יותר. אולם, יש מספר בעיות בפוליסה זאת, ראשית אם גרמתם נזק למערכת האינסטלציה עליה עבדתם, החבות לכך נופלת עליכם, למשל אם בזמן שהתקנתם אסלה יוקרתית האסלה נפלה ונשברה תהיו חשופים לתביעת נזקים בגובה אלפי שקלים.

מקרה אחר בו לא תכוסו על ידי הביטוח יכול להתרחש בזמן תיקון  של צינור או מערכת אינסטלציה. אם במהלך העבודה הצינור התפוצץ אתם תהיו אחראים לכל נזק שייגרם, למשל אם המים יפגעו במערכת החשמל של הבית. במקרה מסוג זה תהיו חשופים לתביעה בגובה אלפי ואף עשרות אלפי שקלים.

אז מה הפתרון?

כפי שניתן להבין הפתרון הטוב ביותר הוא ביטוח אחריות מקצועית. ביטוח זה מעניק את הכיסוי הרחב ביותר, שיגן עליכם במקרים שונים ומגוונים. ביטוח אחריות מקצועית יגן עליכם לפני תחילת העבודה, למשל בזמן הובלת ציוד לבית הלקוח. בזמן העבודה, בה כל נזק שתגרמו יכוסה על ידי חברת הביטוח ולאחר סיום העבודה, כך כל נזק שייגרם בדיעבד גם הוא יכוסה על ידי חברת הביטוח.

כדי למצוא את פוליסת הביטוח שהכי מתאימה לכם מומלץ לשוחח עם מומחים בתחום הביטוח, היועצים שלנו יוכלו לעזור לכם למצוא את פוליסת הביטוח הכי מתאימה לכם, הן מבחינת המחיר והן מבחינת תקרת האחריות של חברת הביטוח.

יועצי הביטוח שלנו עבדו עם מספר רב של לקוחות בשוק האינסטלציה וידעו לתת עצות מושכלות לגבי מה גובה הנזקים להם אתם יכולים לגרום, איזה סעיפים חשוב להכניס לפוליסות הביטוח ואיזה סעיפים ניתן להשאיר מחוץ לפוליסה.

אהבתם? שתפו עם חברים
צוות ביטוח

צוות ביטוח

צוות הכותבים של אתר ביטוח מורכב מאנשי מקצוע בעלי רישיון ממשרד האוצר לעסוק בתחום או אנשי מקצוע אשר שואפים להנגיש את המידע לקהל הרחב. אנחנו צמאים לידע ונשמח לשמוע ממכם על נושאים או תחומים נוספים שתרצו שנכתוב עליהם.

זה לא מכובד להעתיק