תביעת ביטוח אחריות מקצועיתמגיע לכם פיצוי כספי

לוגו חברת הפניקס ביטוח
לוגו חברת איילון
לוגו חברת AIG
לוגו חברת ביטוח מנורה
לוגו חברת ביטוח ליברה
לוגו של כלל חברת ביטוח

תביעת ביטוח אחריות מקצועיתפיצוי במקרה של רשלנות

במהלך היום כולנו מבצעים מגוון פעולות שעלולות להסתיים בדרך שלא ציפינו. במקרים הקיצוניים מדובר על תאונות דרכים קשות או חלילה מקרים של מוות, ובמקרים יום יומיים אחרים מדובר על למשל ביצוע פעילות גופנית שמסתיימת בנקע, שבר ועוד.

במקרים שכאלה המתאמן או המתאמנת שביצעו פעילות גופנית במכון או בסטודיו ונפגעו יפנו לתביעה, ובמאמר הקרוב נרד לשורש העניין בנושא תביעת ביטוח אחריות מקצועית. אז מה זה ואיך זה בדיוק עובד? בואו נבדוק ביחד.

תהליך תביעת ביטוח אחריות מקצועיתמורכב אבל אפשרי

תביעת ביטוח אחריות מקצועית היא למעשה תביעה שבה חברת הביטוח נדרשת לתשלום עבור הלקוח הנפגע. חברות המעניקות שירות הופכות חשופות לתביעת ביטוח אחריות מקצועית כאשר מקרה מסוים התרחש בשטח שלהן או בעקבות התנהלות לא תקינה שלהן, וחברות הביטוח השונות מציעות פוליסות רבות בהיקפים שונים כדי להבטיח לאותן חברות שהן מכוסות בכל מקרה שלא יהיה.

תהליך תביעת ביטוח אחריות מקצועית הוא לא תמיד תהליך נעים והוא גם לא תהליך קצר במיוחד, ולכן תצטרכו להשקיע כאן אנרגיה וזמן על מנת להתמודד עם תביעה שכזו, אך בסופו של דבר בעזרת הגורמים המקצועיים הרלוונטיים שילוו אתכם לאורך הדרך – הכל פתיר ויישאר מאחוריכם יותר מהר ממה שתחשבו.

תהליך תביעת ביטוח אחריות מקצועית כולל הגשת מסמכים רבים אשר בהם יפורטו כל הפרטים הרלוונטיים למקרה, למבוטח ולתובע. הטפסים יוגשו אל חברת הביטוח ומשם מתחיל הליך של אימות נתונים ואישור התביעה.

לעיתים יהיה צורך בתהליך קצת יותר מורכב מאשר הגשת טפסים ובדיקה שלהם, ולעיתים חברת הביטוח תרצה לשלוח אל החברה נציג מטעמה כמו שמאי או חוקר. יש לשתף פעולה באופן מלא עם אנשי המקצוע על מנת לקדם ולזרז את תהליך התביעה, כך שכולם יוכלו להמשיך הלאה בדרכם.

מהו ביטוח אחריות מקצועית?הגנה וכיסוי מפני טעויות

ביטוח אחריות מקצועית בא לכסות מקרים המתרחשים בשטח החברה או בגין פעילות שלה שגרמה לנזקים בגוף או ברכוש של אדם הקשור אליה. בין אם מדובר על עובדים בחברה ובין אם על לקוחות החברה, מקרים רבים עלולים להתרחש בזמן הפעילות שיותירו את החברה חשופה לתביעה.

פוליסות ביטוח אחריות מקצועית החופש לבחור פוליסה נכונה

Top Sport

ביטוח אחריות מקצועית

ביטוח אחריות מקצועית
CORPORATE GUARD

ביטוח אחריות מקצועית

ביטוח אחריות מקצועית
ביטוח EXTRA מקצועי

ביטוח אחריות מקצועית

ביטוח אחריות מקצועית
TOP DIRECTOR

ביטוח אחריות מקצועית

ביטוח אחריות מקצועית

מה נחשב "רשלנות מקצועית" בביטוח?על מה אפשר לתבוע?

ביטוח אחריות מקצועית מכיל מונחים רבים שלא בטוח שתבינו בדיוק כל אחד ואחד מהם לעומק, אולם יש כמה סעיפים שתצטרכו להכיר בעל פה על מנת להיות מסוגלים לתת מענה מקצועי ולדעת על מה בעצם אתם יכולים לתבוע ועל מה לא.

כהגדרה בביטוח, "רשלנות מקצועית" היא מונח המתייחס לכל אירוע שהוא "תאונה" שנגרמה באופן לא צפוי, וכתוצאה ממנו נגרמו לפחות אחת מהתוצאות הבאות: נזקים גופניים, מחלות, מקרי מוות, פגיעה גופנית או ליקוי גופני, פגיעות וליקויים נפשיים או פגיעות וליקויים שכליים. בנוסף, גם כל מה שקשור באובדן או גרימת נזק לרכוש צד שלישי נכלל תחת ההגדרה של רשלנות מקצועית.

חשוב מאוד לזכור, רשלנות מקצועית היא רשלנות ללא תלות אם מדובר בטעות אנוש או בתוצאה של התנהגות מכוונת, ולכן כיסוי בהיקף רחב של ביטוח אחריות מקצועית הוא חשוב ביותר.

אלו טפסים נדרשים לתביעת ביטוח אחריות מקצועית?מה חשוב להכין

כדי להגיש תביעת ביטוח אחריות מקצועית יצטרכו התובעים להגיש מספר טפסים. טפסים אלו כוללים מכתב דרישה מהתובע או מבא כוחו, חוזים, הסכמים, פרטים מלאים של הגורמים המעורבים בתביעה, מסמכים רפואיים רלוונטיים ולעיתים תבקש חברת הביטוח להצטייד במסמכים נוספים שיוכלו לסייע באימות פרטי התביעה, קבלה שלה וכמובן בתשלומה.

מה קורה לאחר מכן?

במידה ופרטי התביעה אכן מאומתים ונמצאת סיבה הגיונית לתשלום, יפוצה התובע על פי חוק בגובה תשלומים שנקבע בהתאם למקרה.

כמה עולה פוליסת ביטוח אחריות מקצועית?תלוי בענף והיקף עבודה

היות ועולם הביטוח באופן כללי וכן פוליסת ביטוח אחריות מקצועית באופן ספציפי פונים אל הרבה מאוד תחומים, אין כאן מחיר אחד שנוכל לנקוב בו עבור פוליסת ביטוח אחריות מקצועית עבור העסק שלכם.

מומלץ להתייעץ עם אחד מהמומחים שלנו בתחום ביטוח אחריות מקצועית ולהתאים פוליסת ביטוח בהתאם לצרכים של העסק שלכם. באופן כללי, ככל שגבול האחריות יהיה גבוה יותר כך מחיר הפוליסה יהיה גבוה יותר, לדוגמה גבולות אחריות של חצי מיליון שקלים יעלו בערך 800 ש"ח עבור ביטוח אחריות מקצועית למאמנים, אך אציין שנית שזוהי רק דוגמה העשויה להשתנות.

שאלות ותשובות ביטוח אחריות מקצועיתחשוב לעשות שיעורי בית

ביטוח אחריות מקצועית הינו כיסוי ביטוחי אשר נועד לשמור על בעל המקצוע מפני חבות אשר עלולה להיגרם כתוצאה מעבודה רשלנית בשוגג.

המקצוע הכי שכיח בביטוח אחריות מקצועית הינו רופא אשר כל החלטה ופי שפתיו יכול להשפיע באופן דרסטי על חיי המטופלים שלו.

המרכיבים הבסיסיים בביטוח אחריות מקצועית הינם כיסוי בגין הוצאות אשר נגרמו במקרה של רשלנות מקצועית ובנוסף סיוע משפטי במידה וישנה תביעה בגין אותה רשלנות מקצועית.

ניתן להוסיף מגוון הרחבות לפוליסת הביטוח בחברות הביטוח השונות הכוללים גובה השתתפות, תוקף פוליסה לאחר סיום העבודה ועוד..

ביטוח אחריות מקצועית אמור לכסות נזקים אשר נגרמו בתום לב בעת ביצוע עבודה או מתן שירות עסקי, לדוגמא מסאז'יסט אשר יפצה מטופל בעת הענקת הטיפול שכן זוהי רשלנות בשוגג.

ביטוח אחריות מקצועית מורכב מעשרות אלמנטים קטנים אשר משפיעים באופן ישיר ועקיף על המחיר כגון וותק, מקצוע, מספר לקוחות, גובה הכיסוי ועוד…

לכן לא מומלץ לבחור פוליסה לפי מחיר שכן ייתכן שתגלו שברגע האמת היא אינה מכסה אתכם.

ביטוח אחריות מקצועית אינו מכסה בכל מחיר תביעות אשר יוגשו כנגד המבוטח והן מוגבלות בסכום אשר נקבע מראש בעת רכישה הפוליסה, גבול זה נקרא גבול האחריות.

ישנן חברות ביטוח אשר מאפשרות להגדיל או להקטין ואף לבטל את גובה ההשתתפות עצמית בביטוח אחריות מקצועית, חשוב לבדוק את פוליסת הביטוח שלכם לעומק ולוודא שאתם אכן עומדים בתנאים להקטנה או הסרה של השתתפות עצמית.

ישנם מקצועות ראשיים מאוד פופולאריים כגון רופאים, עורכי דין, אדריכלים וכדומה אשר חברות הביטוח השיקה עבורם פוליסות מיוחדות ומותאמות במיוחד.

יחד עם זאת, כל בעל מקצוע חייב לוודא שחברת הביטוח אשר מבטחת אותו מבינה את המקצוע שלו ואף יש לה עשרות מבוטחים דומים.

טעות נפוצה בקרב בעלי המקצוע היא לחשוב שלאחר שסוגרים את הדלתות, האחריות שלכם פגה.

ההיפך הוא הנכון, תביעות אחריות מקצועית יכולות להתממש גם שבע שנים לאחר מעשה. ולכן חשוב לרכוש הרחבה לפוליסה אשר מגנה עליכם בהמשך הדרך.

ביטוח אחריות מקצועיתפוליסה בהתאמה אישית

זה לא מכובד להעתיק