כל מה שחשוב לדעת

אל תחמיצו עדכונים מאיתנו
הרשמו וקבלו מאיתנו ניוזלטר משובח מעת לעת
פוליסות ביטוח בריאות מומלצות
Tour & Care

ביטוח בריאות

Preferred Platinum

ביטוח בריאות

Upgrade אקסטרה

ביטוח בריאות

עוד בנושא ביטוח בריאות
בלוג ביטוח בריאות

מהן אפשרויות הביטוח בישראל? ממלכתי? פרטי? ציבורי?

אין יום שעובר בו אתם לא חשופים לפרסום כלשהו בתחום ביטוחי הבריאות בארץ, אתם בוודאי מבולבלים ובצד, אז מה הן באמת האפשרויות העומדים לרשותכם לביטוח בריאות ?
Picture of צוות ביטוח

צוות ביטוח

ביטוח ממלכתי

במדינת ישראל יש מספר אפשרויות לאחזקה של ביטוח בריאות. לאור זאת חלק לא קטן מהציבור מתבלבל ושואל את עצמו מהם אפשרויות הביטוח בישראל? ממלכתי? פרטי? ציבורי? במאמר זה ננסה לעשות סדר ולסייע לכם להבין מה מכיל כל ביטוח, האם הוא כדאי ומה העלויות שלו.

ביטוח בריאות ממלכתי – ציבורי

ביטוח בריאות ממלכתי מוענק מטעם המדינה לכל אזרח ותושב שלה באמצעות קופות החולים, הביטוח הממלכתי נחשב לאחד הביטוחים הכי טובים בהשוואה עולמית והוא כולל בתוכו סל רחב של טיפולים, ניתוחים ותרופות.

על אף האיכות היחסית שלו, ביטוח בריאות ממלכתי לא מספק מענה לכל הבעיות הרפואיות האפשריות ולאור זאת יש עוד כמה אפיקים בהם ניתן לרכוש ביטוח שיספק מענה בכל אותם מקומות שבהם הביטוח הממלכתי לא נותן מענה או שהמענה שהוא נותן לא מספיק איכותי.

ביטוח בריאות ציבורי – שב"ן

שב"ן, שירותי בריאות נוספים הם שירותי ביטוח ציבוריים הניתנים לכל דורש על ידי קופות החולים, הביטוחים הללו מכונים לרוב ביטוחים משלימים ואתם בוודאי מכירים אותם תחת השם מאוחדת עדיף, כללית מושלם וכולי.

השב"ן מספק שירותים שברוב המקרים אינם נחשבים לשירותים מצילי חיים, אלא לשירותים משלימים, למשל במסגרת השב"ן המבוטחים זכאים לאימוני כושר, להנחות ברכישת משקפיים, הנחות בטיפולים פלסטיים ועוד.

ביטוח בריאות פרטי

ביטוחי הבריאות הפרטיים מוצעים לכלל הציבור בישראל על ידי חברות ביטוח פרטיות. רוב פוליסות ביטוחי הבריאות הפרטיות מציעות שירותים מצילי חיים ומכסות בעיות רפואיות יוצאות דופן שלא מכוסות על ידי קופות החולים והמדינה.

במסגרת ביטוחי הבריאות הפרטיים יש שלושה מרכיבים שמהם מורכב ביטוח הבריאות הפרטי:

  1. ביטוח השתלות בארץ ובחו"ל – במסגרת זאת זכאי המבוטח לקבל מימון מלא להשתלות איברים, חשוב לציין כי המדינה לא מממנת השתלות איברים מחוץ לגבולותיה וכי במקרים מסוימים העלות של השתלה בתוך גבולות המדינה וההוצאות הנלוות עלולות ליפול לפחות בחלקן על כתפי החולה.
  2. ביטוח ניתוחים בארץ ובחו"ל – במסגרת זאת זכאי המבוטח לבחור את הרופא המנתח ואת בית החולים בו יעבור את הניתוח במידה והניתוח מתבצע בישראל, האפשרויות הללו לא עומדות לרשות מבוטח בקופות החולים. בנוסף, לאור העובדה שהניתוח מבוצע במסגרת פרטית במימון חברת הביטוח, גם תקופת ההמתנה לניתוח לרוב קצרה בהרבה. כמו כן, כאשר המבוטח זקוק לניתוח שלא ניתן לעבור בישראל חברת הביטוח תממן את עלות הניתוח בחו"ל כולל השהייה בבית החולים והטיסות מהארץ וחזרה.
  3. ביטוח תרופות – יש לא מעט תרופות שלא נמצאות בסל התרופות הממלכתי, לרוב מדובר בתרופות יקרות מאוד שעלותן לפעמים עולה על אלפי שקלים בחודש. חברת הביטוח תיקח על עצמה תשלום של כל או חלק מהעלויות של רכישת התרופה.

האם כל אחד יכול לרכוש ביטוח בריאות פרטי?

בניגוד לביטוחי הבריאות הציבוריים, חברת הביטוח יכולה לסרב לבטח פונים מסוימים. לרוב חברת הביטוח תסרב לבטח בגלל מצבו הבריאותי של הפונה רעוע, למשל אדם שחולה במחלה קשה או בגלל גיל מבוגר של המבוטח כאשר ברוב המקרים חברת הביטוח מתחילה להערים קשיים בגיל 70.

כיצד לרכוש ביטוח בריאות פרטי?

אנו ממליצים לבדוק מספר נושאים לפני שמחליטים לרכוש ביטוח בריאות פרטי, ראשית חשוב לבדוק מהם הכיסויים הכלולים בפוליסת הביטוח, מהם גבולות הכיסוי שחברת הביטוח מציבה, כמו כן, מומלץ לבדוק האם יש סעיפים שחברת הביטוח יכולה להשתמש בהם כדי להימנע מתשלום הפיצוי שנקבע בפוליסה ועוד.

אנו ממליצים בחום להתייעץ עם גורם מקצועי לפני שמחליטים איזה ביטוח לרכוש, יועצי הביטוח שלנו ישמחו לתת לכם את כל הידע הדרוש עבורכם לרכישת ביטוח בריאות איכותי במחיר משתלם.

אהבתם? שתפו עם חברים
Picture of צוות ביטוח

צוות ביטוח

צוות הכותבים של אתר ביטוח מורכב מאנשי מקצוע בעלי רישיון ממשרד האוצר לעסוק בתחום או אנשי מקצוע אשר שואפים להנגיש את המידע לקהל הרחב. אנחנו צמאים לידע ונשמח לשמוע ממכם על נושאים או תחומים נוספים שתרצו שנכתוב עליהם.

זה לא מכובד להעתיק