כל מה שחשוב לדעת

אל תחמיצו עדכונים מאיתנו
הרשמו וקבלו מאיתנו ניוזלטר משובח מעת לעת
פוליסות ביטוח בריאות מומלצות
משפחה פלוס

ביטוח בריאות

קו ראשון פלוס

ביטוח בריאות

Top מנו מדיק

ביטוח בריאות

עוד בנושא ביטוח בריאות
בלוג ביטוח בריאות

מתלבטת אם להניק או לא? הנה כמה דברים שחשוב לדעת

הורות היא צעד הכי מרגש שתחוו בחיים, יחד עם השינוי הגדול בחיים מגיעות שאלות ותהיות רבות, העיקרית שבניהם מתייחסת להנקה. האם להניק או לא? כל הסיבות לפניכן
Picture of צוות ביטוח

צוות ביטוח

האם להניק תינוק

אמהות רבות מתלבטות בשאלה האם להניק או לא? נהוג לחשוב כי הנקה היא הדבר הנכון ביותר עבור התינוק, אולם ההנקה מגיעה במחיר לא פשוט מבחינת האם, היא נדרשת להיות זמינה עבורו כמעט 24/7, היא צריכה לשאוב חלב בכל פעם שהיא לא נמצאת לצידו של התינוק ובאופן כללי הדבר מגביל את החופש של האם בצורה משמעותית, אם גם את מתלבטת האם להניק או לא? הנה כמה דברים שחשוב לדעת

חשיבות ההנקה בימים הראשונים 

קולוסטרום הוא נוזל שמזין את התינוק באמצעות הנקה בימים הראשונים לאחר הלידה, במשך כ-שלושה ימים. החומר הזה מגיע בכמויות קטנות מאוד והוא מורכב מכמות גדולה של חומרים מזינים שמסייעים מאוד לתינוק בימיו הראשוני. 

לאחר מספר ימים נוספים החומר אוזל והחלב שהתינוק יונק הוא החלב הרגיל. לכן, מומלץ בשבוע הראשון להניק את התינוק גם במידה ותחליטי לא להניק אותו בהמשך. בנוסף, אם את מחזיקה בביטוח בריאות לתינוק, תוכלי לקבל ייעוץ הנקה מקצועי באמצעותו.

השפעת ההנקה על אינטליגנציית התינוק

לצורך המחקר, שהתפרסם לאחרונה בכתב העת האירופאי לרפואת ילדי גן, נערכה סדרת מבדקים ל-468 תינוקות שנולדו לאמהות לא מעשנות. סדרת המבדקים התפרשה על פני 5 מפגשים, מהרגע בו נולדו ועד שהגיעו לגיל הגן.

מחקר שהתפרסם לא מזמן בכתב עת אירופאי הראה כי ילדים שינקו בחצי השנה הראשונה הציגו יכולות קוגניטיביות גבוהות בהרבה מן היכולות הקוגניטיביות של ילדים שלא ינקו בחצי השנה הראשונה. המחקר הראה כי ילדים שינקו במשך חצי שנה קיבלו במבחנים קוגניטיביים ציון גבוה בכ-40 נקודות בממוצע ביחס לתינוקות של ינקו.

יתרונות נוספים לתינוק

מעבר לכך, להנקה יש עוד מספר יתרונות עבור התינוק, ראשית מדובר בחומר שהכי קל לתינוק לעכל ולכן סביר שהתינוק יסבול פחות מכאבי בטן, שנית מדובר בצורה הכי סטרילית ונקייה להזנת התינוק. מעבר לכך הטמפרטורה של חלב אם היא האידיאלית עבור התינוק. 

יתרונות ההנקה עבור האם

מחקרים מראים כי הנקה מחזקת את הקשר בין האם והתינוק שלה, היא מסייעת לכיווץ של הרחם ומסייעת בחזרה למשקל טרום הלידה, הנקה מפחית את הסיכון לחלות במגוון רחב של מחלות כמו סרטן שד ושחלות אוסטאופורוזיס ואף מפחיתה את הסיכון לסבול ממחלות לב ולחץ דם, וודאו שביטוח הבריאות הפרטי שלכם אכן מכסה אתכם, שכן החשיפה למחלות השתנתה יחד עם הסטטוס המשפחתי.

כמו כן, מחקרים הראו שאמהות מניקות סובלות פחות מדיכאון אחרי לידה ביחס לנשים לא מיניקות. בנוסף, להנקה יתרון כלכלי משמעותי, עלות רכישת הפורמולה יכולה להגיע למאות שקלים בחודש בעוד שהנקה היא חינמית.

יתרונות השימוש בפורמולה

שימוש בפורמולה מאפשר לאב לסייע בטיפול בתינוק, זה מסייע לאם בעיקר בלילות שבהם צריך לקום כדי להאכיל את התינוק וכן מחזק את הקשר בין האב לבין התינוק. כמו כן, שימוש בפורמולה מסייע להורים לעקוב אחר ההתפתחות של התינוק ולהיות בבקרה הדוקה יותר על כמות המזון שהתינוק צורך.

שימוש בפורמולה מאפשר לאם חופש תנועה הכרחי שפעמים רבות לא ניתן לקיים כאשר התינוק רגיל לינוק, הדבר חשוב מאוד לעצמאות האם ובעיקר לאחר החזרה מחופשת הלידה. כמו כן, תינוקות שניזונים מפורמולה לרוב צורכים יותר חלב מהבקבוק ביחס להנקה של האם ולכן התינוק אוכל פחות פעמים לאורך היום וחוסך זמן לאם.

אז מה כדאי?

אין תשובה חד משמעית למה הדבר הטוב ביותר, מבחינה בריאותית רוב המומחים והמומחיות מסכימים שההנקה טובה יותר לתינוק מבחינה בריאותית והתפתחותית, יחד עם זאת יש עוד שיקולים שכדאי לקחת בחשבון, כמו עצמאות האם, החופש שלה ואיכות החיים. לכן, מומלץ לכל זוג לקבלת את ההחלטה הכי מתאימה לו.

אם אתם עדיין מתלבטים, אנו ממליצים שכן להתחיל בהנקה לאור העובדה שקל יותר להרגיל תינוק יונק לבקבוק מאשר להרגיל תינוק שרגיל לאכול מבקבוק להנקה.

אהבתם? שתפו עם חברים
Picture of צוות ביטוח

צוות ביטוח

צוות הכותבים של אתר ביטוח מורכב מאנשי מקצוע בעלי רישיון ממשרד האוצר לעסוק בתחום או אנשי מקצוע אשר שואפים להנגיש את המידע לקהל הרחב. אנחנו צמאים לידע ונשמח לשמוע ממכם על נושאים או תחומים נוספים שתרצו שנכתוב עליהם.

זה לא מכובד להעתיק