כל מה שחשוב לדעת

אל תחמיצו עדכונים מאיתנו
הרשמו וקבלו מאיתנו ניוזלטר משובח מעת לעת
פוליסות ביטוח בריאות מומלצות
מגדל עולמי פלוס

ביטוח בריאות

מדיכלל פירסט

ביטוח בריאות

Top מנו מדיק

ביטוח בריאות

עוד בנושא ביטוח בריאות
בלוג ביטוח בריאות

חוק ביטוח בריאות ממלכתי

במדינת ישראל מאמינה גדולה בהנגשת טיפול רפואי לכל אזרחיה, חוק ביטוח ממלכתי נועד לשרת את האזרחים אך האם הוא מספק או שיש צורך בתוספת כיסוי ביטוח פרטי?
Picture of צוות ביטוח

צוות ביטוח

חוק ביטוח ממלכתי

במדינת ישראל ניתנים שירותים רפואיים מגוונים ומתקדמים ביותר. בכל בית חולים נמצאות מחלקות ותתי מחלקות שבהן מטופלים המאושפזים שמגיעים אל בתי החולים כדי לקבל טיפולים שיסייעו להם להתמודד עם מחלות שונות או מצבים רפואיים מורכבים, והצוות הרפואי עושה כל מאמץ על מנת להביא להחלמתם של אותם החולים. אולם חשוב לדעת שחלק מהטיפולים, התרופות והשירותים הנוספים אינם כלולים בסל הבריאות, וכדאי שתדעו בדיוק מה מגיע לכם ומה לא – ריכזנו לכם כאן את כל מה שצריך לדעת על חוק ביטוח בריאות ממלכתי.

אתם תושבי ישראל? חוק ביטוח בריאות ממלכתי נוגע בדיוק אליכם

חוק ביטוח בריאות ממלכתי קובע כי כל תושב במדינת ישראל זכאי לקבל שירותים רפואיים הכלולים בסל הבריאות, תוך חברות באחת מארבע קופות החולים שפעילות בארץ. כל תושב זכאי לבחור לאיזו מקופות החולים הוא מעוניין להצטרף, ובהתאם הוא מקבל ממנה את השירותים הרפואיים שלהם הוא זקוק.

מה הקשר בין חוק ביטוח בריאות ממלכתי לבין סל הבריאות?

חוק ביטוח בריאות ממלכתי מגדיר בדיוק אילו תרופות, טיפולים, סוגי אשפוז ושירותים רפואיים נוספים נכללים בסל הבריאות, וברגע שמבוטח מסוים זקוק להם – הוא אמור לקבל אותם באופן מיידי וללא תשלום נוסף, או בסבסוד של המדינה.

מה סל הבריאות כולל?

סל הבריאות כולל שירותים רפואיים כמו אשפוז כללי, אשפוז פסיכיאטרי, שיקום רפואי, פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק, אספקה של תרופות, אביזרים רפואיים, מכשירים, רפואת שיניים, עזרה ראשונה רפואית, הסעה אל בית החולים או אל המרפאה, טיפולים נפשיים ורפואיים לנגמלים מאלכוהול ומסמים, אבחונים רפואיים, רפואה מונעת ועוד.

מה ההבדל בין סל הבריאות שמגיע במסגרת חוק ביטוח בריאות ממלכתי לבין ביטוח בריאות אחר?

קופות החולים מציעות כמה סוגים של ביטוח רפואי המכיל שירותים רפואיים נרחבים יותר מאשר אלו הנקבעים במסגרת חוק ביטוח בריאות ממלכתי. בין היתר ניתן למצוא סוגי ביטוח בריאות כמו ביטוח בריאות משלים או ביטוח בריאות סיעודי שניתן למטופלים בשיתוף פעולה בין קופות החולים לבין חברות הביטוח.

גם חברות הביטוח לוקחות חלק בכל עולם ביטוח הבריאות

חוק ביטוח בריאות ממלכתי שלפיו מוענקים שירותים רפואיים ספציפים למטופלים על ידי קופות החולים, אינו מתייחס אל הסוגים האחרים של ביטוח בריאות. ביטוח בריאות סיעודי, לדוגמה, מוצע לרכישה על ידי קופות החולים וחברות הביטוח בשיתוף פעולה, ואילו ביטוח בריאות פרטי מוצע למטופלים אך ורק על ידי חברות הביטוח השונות.

האם כדאי להסתמך רק על ביטוח בריאות ממלכתי?

היות וביטוח בריאות ממלכתי כולל קבלת שירותים רפואיים יחסים מצומצמים, ואינו מכסה שירותים רפואיים מורכבים יותר – כדאי להתקדם מביטוח בריאות ממלכתי אל אחד מסוגי ביטוח הבריאות המתקדמים יותר.

ביטוח בריאות ממלכתי – כי אין לדעת מה יקרה מחר

יכול להיות שהיום אתם האנשים הכי בריאים בעולם ואין לכם שום סיבה לגשת את קופת החולים ולבקש שירותים רפואיים כלשהם, אבל לצערנו העתיד אף פעם אינו משהו שאפשר לצפות מראש, ובהתאם – אנחנו עלולים למצוא את עצמנו בקלות זקוקים לשירותים רפואיים כלשהם – פשוטים יותר או מתקדמים יותר כאחד.

השתלות, כיסויים עבור טיפולים בחוץ לארץ ועוד – לא במסגרת ביטוח בריאות ממלכתי

ביטוח בריאות ממלכתי אינו מכסה, כאמור, שירותים רפואיים מתקדמים יותר, ולכן מי שזקוק להם ויש לו ביטוח בריאות ממלכתי בלבד – עלול למצוא את עצמו נכנס להוצאות כלכליות כבדות שעלולות להשפיע באופן ישיר על אורח החיים שלו. לכן, חשוב לחשוב היטב האם אתם מסתפקים בביטוח בריאות ממלכתי או מעדיפים לשדרג אותו בסוג אחר של ביטוח בריאות.

אהבתם? שתפו עם חברים
Picture of צוות ביטוח

צוות ביטוח

צוות הכותבים של אתר ביטוח מורכב מאנשי מקצוע בעלי רישיון ממשרד האוצר לעסוק בתחום או אנשי מקצוע אשר שואפים להנגיש את המידע לקהל הרחב. אנחנו צמאים לידע ונשמח לשמוע ממכם על נושאים או תחומים נוספים שתרצו שנכתוב עליהם.

זה לא מכובד להעתיק