כל מה שחשוב לדעת

אל תחמיצו עדכונים מאיתנו
הרשמו וקבלו מאיתנו ניוזלטר משובח מעת לעת
פוליסות ביטוח בריאות מומלצות
Top Basic

ביטוח בריאות

Upgrade Platinum

ביטוח בריאות

ניתוחים Upgrade

ביטוח בריאות

עוד בנושא ביטוח בריאות
בלוג ביטוח בריאות

סיגריה אלקטרונית: חשוב שתכירו את הסיכונים

סיגריה אלקטרונית היא הטרנד החדש בתחום העישון אך האם להיבט הנוח והקל של הסיגריה האלקטרונית יש השפעה שלילית על הבריאות שלכם?
צוות ביטוח

צוות ביטוח

סיגריה אלקטרונית

בשנים האחרונות פרץ לעולם להיט חדש שנדמה כאילו כולם התמכרו אליו, הסיגריה האלקטרונית. סיגריה זאת, אשר שווקה כ-סיגריה בטיחותית ובריאה יותר מן הסיגריה הרגילה הולכת ומתבהרת כסכנה בריאותית לא פחות משמעותית מהסיגריה הרגילה והוותיקה. אם גם אתם מתפתים לעשן סיגריה אלקטרונית: חשוב שתכירו את הסיכונים ואת החסרונות.

עלות כלכלית

העלויות הכרוכות בעישון סיגריה אלקטרונית לא פחות גבוהות מהעלויות הכרוכות בעישון סיגריות רגילות, המחיר של הטבק זהה ולעיתים צריך להחליף את הסיגריה האלקטרונית שעולה לא מעט. מעבר לזה, בתחום הביטוח בדגש על ביטוח בריאות וביטוחי חיים, עישון סיגריה אלקטרונית נחשב לגורם סיכון זהה בחומרתו לעישון סיגריה רגילה, עובדה אשר מעלה את הפרמיה החודשית למעשנים בסכומים לא מבוטלים.

פגיעה במערכת החיסונית הריאתית

מחקרים שפורסמו בשנים האחרונות בארצות הברית הראו כי אלו שמעשנים סיגריות אלקטרוניות הראו פגיעה משמעותית מערכת החיסונית של הריאה, הם פיתחו באחוזים גבוהים יותר מחלות ריאה אשר הובילו לפגיעה משמעותית בתפקוד של המעשנים.

סיכון מוגדל סרטן הפה

מחקר שבוצע בשנה שעברה מלמד כי הסיכון לחלות במחלת הסרטן בפה גדלה באופן משמעותי עבור מי שמעשן. המחקרים מראים כי ניתן לזהות כמות גבוהה מאוד של מודיפיקציות גנטיות בקרב מי שמעשנים סיגריות אלקטרוניות.

לחץ דם גבוהה

לפני כשנתיים, יצא לאור מחקר בין לאומי שבחן את ההשפעות שיש בסיגריה האלקטרונית על המעשנים אותה. המחקר מצא כי מי שסובל מלחץ דם גבוהה ונוטל תרופות כדי לטפל בבעיה נמצא בקבוצת סיכון חמורה לעלייה נוספת בלחץ הדם. להפתעת החוקרים הם מצאו קשר הדוק יותר בקרב מי שמעשן סיגריות אלקטרוניות אפילו ביחס לאלו שמעשנים סיגריות רגילות. מחקר אחר מצא קשר הדוק בין עישון של סיגריות אלקטרוניות לבין סכנה לאוטם שריר הלב.

שריפה אין אך ניקוטין יש

חשוב לזכור כי על אף העובדה שאין שריפה של החומר הפעיל בסיגריה האלקטרונית, החומר הפעיל, הניקוטין עדיין נספג בגופו של המעשן. מחקרים רבים בוצעו והראו את ההשפעות השליליות של הניקוטין על גוף האדם. הניקוטין ממכר, מגדיל את הסיכון לחלות בסרטן, לפגיעה בעור, להצהבת השיניים ואף לפגיעה חמורה בנשים בהריון.

לא מעט מחקרים שבוצעו הראו על קשר הדוק וישיר בין צריכת ניקוטין לבין פגיעה בנשים בהריון ולתינוקות שלהן. המחקרים מראים כי נשים מעשנות נמצאות בסיכון גבוה יותר לחוות לידה מוקדמת, להפיל, ללדת עוברים מתים ועוד. מעבר לכך, גם הילדים של הנשים הללו רשמו שיעורים גבוהים יותר של לקויות למידה כאלה ואחרות, של מומים ועוד.

סכנת הידרדרות

מחקרים מראים כי צעירים שלא מעשנים סיגריות רגילות, אשר החלו לעשן סיגריה אלקטרונית נמצאים בקבוצת סיכון משמעותית מאוד לעישון סיגריות רגילות. המחקרים הראו כי צעירים שמעשנים סיגריות אלקטרוניות עברו לעישון סיגריות רגילות באחוזים גבוהים בהרבה מצעירים לא מעשנים.

צועדים אל הלא נודע

חשוב לזכור כי הסיגריה האלקטרונית היא מוצר חדש, המחקרים הקיימים לא יכולים לחזות את ההשפעות ארוכות הטווח שיש לסיגריה האלקטרונית על המעשן. חשוב לזכור זאת, בהחלט יכול להיות שנגלה בעתיד השפעות חמורות ביותר של הסיגריה האלקטרונית על המעשן ועל בריאותו.

בטיחות הסיגריה האלקטרונית

לא מעט סיפורים מרחבי העולם מלמדים על כך שהסיגריה האלקטרונית עלולה להביא לפגיעה פיזית במשתמש. בתקשורת העולמית היו מספר מקרים בהן דווח על סיגריה אלקטרונית שהתפוצצה וגרמה לנזקים משמעותיים למעשנים.

בסיכומו של דבר, לסיגריה אלקטרונית יש חסרונות רבים ובולטים, היא עלולה להביא לפגיעה משמעותית מאוד בבריאות של המעשן, לכן אנו ממליצים להימנע לחלוטין מהעישון של סיגריות אלקטרוניות.

אהבתם? שתפו עם חברים
צוות ביטוח

צוות ביטוח

צוות הכותבים של אתר ביטוח מורכב מאנשי מקצוע בעלי רישיון ממשרד האוצר לעסוק בתחום או אנשי מקצוע אשר שואפים להנגיש את המידע לקהל הרחב. אנחנו צמאים לידע ונשמח לשמוע ממכם על נושאים או תחומים נוספים שתרצו שנכתוב עליהם.

זה לא מכובד להעתיק