כל מה שחשוב לדעת

אל תחמיצו עדכונים מאיתנו
הרשמו וקבלו מאיתנו ניוזלטר משובח מעת לעת
פוליסות ביטוח בריאות מומלצות
ניתוחים Upgrade

ביטוח בריאות

Safe Stay Plus

ביטוח בריאות

Top Plus

ביטוח בריאות

עוד בנושא ביטוח בריאות
בלוג ביטוח בריאות

סל שירותי בריאות - מה הוא כולל למעשה?

לא ממהרים לרכוש ביטוח בריאות פרטי? מעולה, בדקו מה מגיע לכם בסל שירותי בריאות של המדינה וכך תחליטו האם אתם צריכים לרכוש שכבה נוספת של ביטוח
צוות ביטוח

צוות ביטוח

סל שירותי בריאות - מה הוא כולל למעשה?

בתור אזרחים במדינת ישראל, ידוע לכולנו שיש לנו זכויות ויש לנו חובות, אולם חלק מהמילים הגדולות שאנחנו שומעים במהלך החיים לא מצליחות להתפרש אצלנו כמשהו ממשי שאנחנו יודעים להסיק ממנו מה מגיע לנו ומה לא. כדי לעשות לכם קצת סדר בתחום הבריאות, אספנו בשבילכם קצת מידע הכרחי בכל מה שקשור בנושא סל שירותי בריאות – מה הוא כולל למעשה?

סל שירותי בריאות – במוקדם או במאוחר תיפגשו עם המונח הזה

סל שירותי בריאות הוא מונח המתאר את כל שירותי הבריאות שכל תושב במדינת ישראל זכאי לקבל. שירותים אלו הם שירותים כמו אשפוזים, בדיקות או טיפולים שבמידת הצורך תצטרכו לעבור, וכמובן גם שימוש בתרופות, מכשירים רפואיים שונים וציוד. על מנת להנות מסל שירותי בריאות, תצטרכו להיות חברים באחת מקופות החולים הקיימות במדינת ישראל. ככלל, החל מגיל 18 חובה על כל תושב להיות חבר באחת מקופות אלו, וכך סל שירותי בריאות הם חלק בלתי נפרד מהזכויות של המבוטח.

סל שירותי בריאות – מה הוא באמת כולל?

אז מעבר למושגים כלליים, כדאי שנבין מה נותן לנו בעצם סל שירותי בריאות. השירותים הכלולים בסל שירותי בריאות נקבעו אי שם בשנת 1994, ומאז מתבצעים עדכונים של תוספות לסל שירותי בריאות משנה לשנה על ידי הועדה הציבורית להרחבת סל שירותי הבריאות. העדכונים מתבצעים בהתאם לדרישות הציבור, התקדמות הטכנולוגיה הרפואית, משווקי התרופות וכן שיקולים נוספים שעשויות לגרום לתוספות משמעותיות וקריטיות עבור חלק מהמבוטחים.

הלכה למעשה – איך השירותים שבסל שירותי בריאות באים לידי ביטוי?

סל שירותי בריאות כולל היום בין היתר רפואה מונעת אישית הכוללת שירותים כמו שירותי בריאות לתלמידים בבתי הספר, בדיקות שיניים, בדיקות שגרתיות, הדרכות ומעקבים לנשים בהריון, בדיקות לגילוי של מחלות מולדות שונות, חיסונים ובדיקת התפתחות לתינוקות ועוד.

דברים נוספים הכלולים בסל שירותי בריאות

גם אשפוז סיעודי רגיל הוא חלק ממה שמגיע למבוטחים בסל שירותי בריאות. היה והמבוטח חולה במחלה כרונית או סובל מליקוי קבוע, הוא זכאי לאשפוז על ידי לשכות הבריאות, ובמסגרת שירותי קופות החולים ניתן גם אשפוז עבור חולה סיעודי מורכב. כמו כן, שירותי בריאות הנפש מהווים חלק מסל שירותי בריאות, עם שירותים כמו אשפוז פסיכיאטרי, שירותי שיקום ואשפוז שונים כמו גמילה מאלכוהול או סמים, טיפול חירום ומיון ועוד.

גם ציוד הנועד לשיקום והליכה ומכשירים שנועדו לאפשר ניידות לאנשים ללא היכולת הזו נכלל בסל שירותי בריאות, עם מימון חלקי עד מלא של משרד הבריאות ברכישה או השכרה של אותם המכשירים.

הצד של קופות החולים בסל שירותי בריאות

גם לקופות החולים השונות קיימים תחומי אחריות בסל שירותי בריאות. הן אחראיות להעניק שירותים למבוטחים הכוללים תרופות בהתאם למרשמים רפואיים, שירותי חירום שונים, גריאטריה, שיקום, שירותי סיעוד, התפתחות הילד, רפואה גרעינית, אשפוז בבתי חולים  וביקורים במרפאות השונות לצרכים כמו אבחון, טיפול או ייעוץ, שירותים עבור האישה היולדת, גנטיקה ועוד.

ומה קורה עם מה שלא נכלל בסל שירותי בריאות?

מבוטחים יכולים להרחיב את הביטוח שלהם על ידי תשלום נוסף עבור ביטוח משלים (או ביטוח בריאות חיצוני) או ביטוח סיעודי, שיבטיחו כיסוי של שירותים נרחבים יותר שלא כלולים בסל שירותי בריאות רגיל עבור כל מבוטח. חשוב לדעת שביטוח סיעודי מתאפשר אל מול חברות הביטוח השונות, ולכן ההיקפים שלו משתנים בהתאם לכל אחת מחברות הביטוח. בצורה זו, אם וכאשר חס וחלילה תצטרכו להשתמש בשירותי בריאות נרחבים יותר, תדעו שאתם מכוסים מכל הבחינות. רק בריאות!

אהבתם? שתפו עם חברים
צוות ביטוח

צוות ביטוח

צוות הכותבים של אתר ביטוח מורכב מאנשי מקצוע בעלי רישיון ממשרד האוצר לעסוק בתחום או אנשי מקצוע אשר שואפים להנגיש את המידע לקהל הרחב. אנחנו צמאים לידע ונשמח לשמוע ממכם על נושאים או תחומים נוספים שתרצו שנכתוב עליהם.

זה לא מכובד להעתיק