כל מה שחשוב לדעת

אל תחמיצו עדכונים מאיתנו
הרשמו וקבלו מאיתנו ניוזלטר משובח מעת לעת
פוליסות ביטוח בריאות מומלצות
Top Basic

ביטוח בריאות

ילדודס

ביטוח בריאות

Upgrade אקסטרה

ביטוח בריאות

עוד בנושא ביטוח בריאות
בלוג ביטוח בריאות

ביטוח בריאות פרטי - מכסה את כל מה שלא בסל הבריאות

סל הבריאות הינו ארוך ומסועף אך האם אנחנו באמת יודעים מה הוא מכסה? ביטוח בריאות פרטי נועד להשלים את כל החוסרים בסל הבריאות הציבורי
צוות ביטוח

צוות ביטוח

ביטוח בריאות סל בריאות

ביטוח בריאות הוא בין המוצרים המשמעותיים והנצרכים ביותר בשוק הביטוח הישראלי. ביטוח בריאות פרטי – מכסה את כל מה שלא בסל הבריאות הממלכתי. הביטוח הפרטי מעניק למבוטחים שירותים שלא ניתן לקבל באמצעות ביטוח הבריאות הממשלתי המוענק באמצעות המדינה דרך קופות החולים בהן כל אזרח חבר. באופן זה אנשים רבים מבטיחים לעצמם את הטיפול הרפואי הטוב ביותר בעלות זעירה ביחס למחיר האמיתי.

מהם סוגי הביטוח הקיימים בישראל?

במדינת ישראל קיימות שלוש אפשרויות לקבלת ביטוח בריאות:

הראשונה – ביטוח בריאות ממלכתי, מדינת ישראל מבטחת את כל האזרחים שלה בביטוח זה, הביטוח הזה כולל בתוכו את כל הצרכים הרפואיים היום יומיים ואף מעבר לכך, ביקורים בקופת חולים, מימון תרופות שבסל הבריאות, ניתוחים בבתי חולים ציבוריים ועוד.

השנייה – רכישת ביטוחים משלימים של קופות החולים, ביטוחים אל שנקראים שב"ן נמכרים למבוטחים של קופות החולים בתמורה לתשלום חודשים נוסף של כמה עשרות שקלים. רוב הטיפולים הניתנים במסגרת השב"ן הם שירותים משלימים, למשל תזונאית, שירותי פיזיותרפיה ועוד. אחוז גדול מאוד מהציבור הישראלי בוחר לרכוש לעצמו את הביטוחים הללו.

השלישית והאחרונה – ביטוח הבריאות הפרטי, ביטוחים אלה מוצעים לציבור הרחב באמצעות חברות הביטוח הפרטיות בישראל. היתרון המשמעותי של הפוליסות הללו הוא שהוא מציע טיפולים מצילי חיים שלא נכללים בסל הבריאות הממלכתי.

מה נכלל בביטוח בריאות פרטי?

שירותים רבים נכללים בביטוח הבריאות הפרטי, כאשר כל פוליסת ביטוח בריאות פרטית מורכבת מכמה סעיפים אותם ניתן להוסיף בנפרד:

  • ביטוח השתלות – במסגרת מרכיב זה של ביטוח בריאות פרטי המבוטח זכאי למימון של השתלות בארץ ובחו"ל. השירותים המוצעים במסגרת זאת מקיפים ורחבים בהרבה מהשירותים המוצעים במסגרות ציבוריות בישראל. בפרט בכל הנוגע להשתלות המתבצעות בחו"ל.
  • ביטוח ניתוחים מצילי חיים – ביטוח זה מאפשר למבוטח לבחור את המקום בו הוא יבצע ניתוח הכרחי, במסגרת פרטית או ציבורית, בארץ או בחו"ל. באופן זה המבוטח יכול להבטיח לעצמו את הטיפול הטוב והמתקדם ביותר מבלי לדאוג לעלויות.
  • ביטוח תרופות – במסגרת ביטוח זה, חברת הביטוח תממן למבוטח כל תרופה חיונית לבריאותו שלא נמצאת בסל התרופות הממלכתי. ברוב המקרים מדובר בתרופות יקרות במיוחד שקשה מאוד לממן ללא סיוע כלכלי משמעותי.

תנאי הקבלה לביטוח הפרטי

ברוב הגדול של המקרים, על מנת לרכוש ביטוח פרטי יש למלא שאלון רפואי. השאלון הרפואי מכיל בתוכו כמות גדולה של שאלות על המצב הרפואי של המבוטח הפוטנציאלי שמסייעות לחברת הביטוח להבין מה המצב הרפואי של המבוטח ומה הסכנה הבריאותית שנשקפת לו.

באמצעות השאלון הרפואי חברת הביטוח יודעת לתמחר את פוליסת הביטוח ולתת למבוטח הצעת מחיר.

האם כולם יכולים לרכוש ביטוח בריאות פרטי?

לא, במקרים מסוימים, בעיקר כאשר מצבו הבריאותי של המבוטח הפוטנציאלי בעייתי, למשל אם הוא סובל ממחלה קשה או נמצא בסיכון גבוהה לחלות במחלה קשה חברות הביטוח יכולות לסרב לבטח את מי שפונה אליהם.

מצב זה מנוגד לביטוחי הבריאות האחרים המוענקים על ידי המדינה אשר מחייבת את קופות החולים לקבל את כל מי שפונה אליהן בביטוח.

על מה חשוב להקפיד טרם רכישת ביטוח בריאות?

לפני שאתם רוכשים ביטוח בריאות פרטי חשוב מאוד לשים לב לכל התנאים של הפוליסה, לחריגות המאפשרות לחברת הביטוח להשתמט מתשלום הפיצויים, לגבולות האחריות וכל שאר התנאים של הפוליסה. כמו כן, מומלץ בחום להתייעץ עם מומחים בתחום הביטוח לפני רכישה של ביטוח. יועצי הביטוח שלנו ישמחו לעמוד לרשותכם ולהעניק לכם ייעוץ מקצועי ומקיף על האפשרויות העומדות בפניכם.

אהבתם? שתפו עם חברים
צוות ביטוח

צוות ביטוח

צוות הכותבים של אתר ביטוח מורכב מאנשי מקצוע בעלי רישיון ממשרד האוצר לעסוק בתחום או אנשי מקצוע אשר שואפים להנגיש את המידע לקהל הרחב. אנחנו צמאים לידע ונשמח לשמוע ממכם על נושאים או תחומים נוספים שתרצו שנכתוב עליהם.

זה לא מכובד להעתיק