כל מה שחשוב לדעת

אל תחמיצו עדכונים מאיתנו
הרשמו וקבלו מאיתנו ניוזלטר משובח מעת לעת
פוליסות ביטוח בריאות מומלצות
Top Basic

ביטוח בריאות

Basic Platinum

ביטוח בריאות

Safe Stay Plus

ביטוח בריאות

עוד בנושא ביטוח בריאות
בלוג ביטוח בריאות

הכללים החשובים בנוגע להצהרות בריאות

לאחר רכישה של פוליסת ביטוח בריאות מכל סוג, חשוב למלא הצהרת בריאות, זהו מסמך המתאר את מצבו הבריאותי הנוכחי של המבוטח וישמש את חברת הביטוח בהמשך במקרה של תביעה מכל סוג
Picture of צוות ביטוח

צוות ביטוח

הצהרת בריאות בביטוח

פעמים רבות אנו נתקלים בבקשות להציג הצהרות בריאות בסיטואציות שונות בחיינו. בין אם כדי להשתתף בפעילות מסוימת – כמו יציאה של הילדים לטיול מטעם בית הספר או תנועה הנוער, או בהרשמה למנוי לחדר כושר או בריכת שחייה.

אך הפעם ברצוננו לעסוק בהצהרת הבריאות הנדרשת בעבור רכישת ביטוח – משום שהיא נדרשת עבור רכישה של כל סוג ביטוח, ישנם כללים חשובים בנוגע להצהרת בריאות זו שחשוב שתכירו

מהי הצהרת בריאות בעצם?

הצהרת בריאות היא מסמך שיש להגיש לחברת הביטוח במעמד רכישת ביטוחים. היא נועדה כדי לדווח לחברת הביטוח על מצבכם הרפואי הנוכחי ועל ההיסטוריה הרפואית שלכם וזאת, על מנת למנוע תקלות במידה ויהיה צורך להשתמש בביטוח בשעות חירום כאלו ואחרות. בהתאם למצבכם הרפואי והפרטים הרפואיים שתמלאו בהצהרת הבריאות, עלולים להשתנות תנאי הפוליסה שלכם. לעיתים אדם עלול לקבל סירוב מתן ביטוח מחברת הביטוח מפני שהמצב הבריאותי אינו תקין או שישנה היסטוריה רפואית חמורה ובעייתית שחברת הביטוח לא תרצה לקחת עליה אחריות. משום שהצהרת הבריאות היא מסמך כה חשוב, כדאי להכיר את הכללים לגביה:

למלא את הפרטים בנדיבות והרחבה

צריך לוודא שעונים באופן מלא על ההצהרה ובכל סעיף שנדרש, מפרטים כל מידע רלוונטי שיש בידכם לגביו. דבר זה נשמע מובן מאליו במקרים מובהקים בהם יש לכם עבר או היסטוריה ביחס לסעיף בשאלון הרפואי, אך במקרים בהם נדמה שהסעיפים אינם רלוונטיים, או שהקשר שלהם למצבכם תלוש, ענו בכל זאת גם את המעט וספקו לחברת הביטוח את כל המידע שהם צריכים אודות מצבכם הבריאותי. אם יש מידע שאתם לא יודעים, עשו בדיקה עם בני המשפחה שלכם, או בדקו בתיק הרפואי בעזרת רופא המשפחה. פעמים רבות יש צורך לתת סימוכין למידע שנתתם עם אישורים ומסמכים רפואיים חתומים בידי רופא.

אל תפספסו סעיפים!

עברו עם סוכן הביטוח על הצהרת הבריאות שאתם מגישים, וודאו שלא הותרתם סעיפים ריקים. גם אם לא עניתם על הכל מחוסר תשומת לב, או שהמידע שהעברתם לסוכן לא עבר במלואו- מידע חסר בעת הצורך יחשב בעיני הביטוח כהסתרת מידע ויכול לשים אתכם במצב בעייתי אל מול חברת הביטוח, ולמחלוקת שלא בטוח שתוכלו להוכיח בה את צדקתכם.

למלא פרטים בכנות ובדיוק

אם חברת ביטוח מגלה שמסרתם פרטים שקריים בהצהרת הבריאות שמילאתם היא יכולה לבטל את הביטוח על פי החוק.

גם אם יש מידע שאתם מתביישים לחשוף או שאתם חוששים שהוא עלול לפגוע בביטוח- מסרו מידע מדויק.

הצהרת בריאות היא אינה רק טופס בירוקרטי, היא מהותית עבור ביטוחים שרכשתם!  אל תגיעו למצב שרק בגלל שלא מילאתם את טופס הצהרת הבריאות כמו שצריך, תסתבכו ואף לא תוכלו להשתמש בביטוח דווקא בזמן שהכי תזדקקו לו, רק משום שלא מילאתם את ההצהרה על פי הכללים.

אהבתם? שתפו עם חברים
Picture of צוות ביטוח

צוות ביטוח

צוות הכותבים של אתר ביטוח מורכב מאנשי מקצוע בעלי רישיון ממשרד האוצר לעסוק בתחום או אנשי מקצוע אשר שואפים להנגיש את המידע לקהל הרחב. אנחנו צמאים לידע ונשמח לשמוע ממכם על נושאים או תחומים נוספים שתרצו שנכתוב עליהם.

זה לא מכובד להעתיק