כל מה שחשוב לדעת

אל תחמיצו עדכונים מאיתנו
הרשמו וקבלו מאיתנו ניוזלטר משובח מעת לעת
פוליסות ביטוח בריאות מומלצות
TOP לתייר

ביטוח בריאות

תרופות מיוחדות

ביטוח בריאות

קו ראשון פלוס

ביטוח בריאות

עוד בנושא ביטוח בריאות
בלוג ביטוח בריאות

כעת ניתן לרכוש ביטוח בריאות עבור עובדים ללא אזרחות ישראלית

מעסיקים עובד זר אשר נמצא בתהליך קבלת אזרחות ישראלית? דאגו לרכוש לו ביטוח בריאות על מנת שיהיה מכוסה לכל צרה שלא תבוא.
צוות ביטוח

צוות ביטוח

ביטוח בריאות לאדם ללא אזרחות

אזרחים ותושבים בישראל זכאים לטיפול רפואי מקבלים מענה לשירותים רפואיים שלהם מביטוח לאומי וקופות החולים. כעת גם עובדים זרים שאינם בעלי אזרחות ישראלית יכולים ליהנות מביטוח בריאות וטיפול רפואי בהתאם. בתור מעסיקים של עובדים כאלו, מחובתכם לרכוש עבורם ביטוח בריאות לעובדים זרים. רוצים לדעת מהו כולל וכיצד ניתן לעשות זאת? אגדנו עבורכם את המידע הרלוונטי:

חובת ביטוח בריאות לעובדים זרים

כל אדם הזקוק לטיפול רפואי במקרה חירום, יתקבל בבתי החולים בארץ בלי תנאים ויקבל את השירות הרפואי המלא שיזדקק לו. אך, כל זה בעלות מלאה של הטיפול.

עובדים זרים הם אינם תושבי המדינה ולכן אינם זכאים לזכויות ביטוח בריאות על פי החוק לביטוח ממלכתי הקיים לתושבי המדינה בארץ. חלק מהאחריות של מעסיק עובד זר הוא לרכוש עבורו באופן פרטי ביטוח בריאות לעובד זר.

עובדים זרים זכאים לביטוח בריאות בסיסי בחסות המעסיק שלהם, גם אם הם מועסקים באופן חוקי וגם אם לא.

ביחס לילדיהם של העובדים הזרים, קיים במדינה הסדר עם קופת חולים הקובע שעובדים זרים יכולים לרשום את ילדיהם לתכנית ביטוח רפואי מתאימה. מעסיק שלא רוכש לעובד המועסק אצלו את שירותי הביטוח על פי החוק, עובר על החוק ועלול לקבל עונשים וקנסות כבדים. מעסיק יכול לנכות חלק מעלות הביטוח משכרו של העובד, רק עד גובה של כשליש או חצי ממשכורתו ביחס למשרה עבורה הוא מועסק.

מה כולל ביטוח רפואי לעובדים זרים?

ביטוח בריאות לעובדים זרים הבסיסי כולל כיסוי רפואי לרופאת משפחה, רופאים מומחים, מרשמים, ניתוחים, ביקור חירום בבית חולים או חדר מיון, אשפוז פסיכיאטרי, רפואת נשים, בדיקות הדמיה ובדיקות מעבדה עזרה ראשונה ברפואת שיניים, פינוי באמבולנס , אבחונים חיסונים ועוד. לעומת זאת, יש תחומים שאין חובה לכלול ולרכוש עבור העובד הזר בביטוח בריאות הבסיסי, לדוגמה שירותים פסיכולוגיים או טיפולי פוריות.

פרטים לגבי תהליך רכישת הביטוח

כל עובד זר המועסק בישראל, שאינו אזרח או תושב זכאי לקבל ביטוח בריאות לעובדים זרים. עובד זר מבוטח מקבל כרטיס של קופת חולים באמצעותו יהיה רשאי לקבל מענה וטיפול רפואי. כשבוחרים חברת ביטוח בריאות צריך לוודא שיש לה רישיון בתוקף להענקת ביטוח בריאות לעובדים זרים שהונפק על ידי משרד האוצר.

אי אפשר להנפיק ביטוח ללא מילוי שאלון רפואי על ידי העובד הזר, כתוב ומנוסח בשפתו.

עם שליחת טופס הצטרפות לחברת ביטוח יבוצע חיתום ביטוחי ויונפק ביטוח בריאות לעובד זר, אותו עליו להעביר בהעתק לעובד הזר בשפתו או בכל שפה אחרת המובנת לו. פוליסה שנרכשת עבור עובד זר לא דורשת תקופת הכשרה, והביטוח תקף מיד עם תשלום הפוליסה.

לאחר הוצאת הפוליסה חשוב לדעת שהיא תקפה לשנה בלבד, וצריך להתחיל בתהליך החידוש מראש לפני פגות תוקפה.

אהבתם? שתפו עם חברים
צוות ביטוח

צוות ביטוח

צוות הכותבים של אתר ביטוח מורכב מאנשי מקצוע בעלי רישיון ממשרד האוצר לעסוק בתחום או אנשי מקצוע אשר שואפים להנגיש את המידע לקהל הרחב. אנחנו צמאים לידע ונשמח לשמוע ממכם על נושאים או תחומים נוספים שתרצו שנכתוב עליהם.

זה לא מכובד להעתיק