כל מה שחשוב לדעת

אל תחמיצו עדכונים מאיתנו
הרשמו וקבלו מאיתנו ניוזלטר משובח מעת לעת
פוליסות ביטוח בריאות מומלצות
Top מנו מדיק

ביטוח בריאות

מגדל עולמי פלוס

ביטוח בריאות

מדיכלל בייסיק

ביטוח בריאות

עוד בנושא ביטוח בריאות
בלוג ביטוח בריאות

גם אתם מתלבטים אם להתאמן בבוקר או בערב?

פעילות ספורטית הינה מבורכת על מנת לשמור על אורח חיים בריא, אך האם עצרתם לחשוב איזו השפעה יש לשעת האימון? ננסה לעזור לכם להחליט האם להתאמן בבוקר או בערב
צוות ביטוח

צוות ביטוח

מתי עדיף להתאמן

רוב המתאמנים מחזיקים בדעה ברורה לגבי שעת האימון המועדפת עליהם, חלק מוכנים להתאמן רק בשעות הבוקר וחלק רק אחרי יום העבודה בשעות הערב, חלק אחר וקטן יותר מחזיקים בשגרת אימונים גמישה יותר, שאלת מועד האימון היא שאלה שלרוב נתקלים בה מתאמנים מתחילים, אם גם אתם מתלבטים אם להתאמן בבוקר או בערב אנחנו כאן כדי לסייע.

אימון בוקר והגב

במהלך שעות הלילה הגב והדיסק בפרט נכנסים למצב רגיש יותר, זאת כתוצאה מהצטברות נוזלים בדיסק הנגרמת מלחץ שהוא שרוי בו במהלך השינה. אמנם הרגישות הזאת מתאזנת לאורך היום אולם אימון בוקר ובמיוחד אימון גב מוקדם עלול להביא ללחץ מוגבר על הגב ואף לנזק, בהקשר זה חשוב להחזיק בביטוח בריאות שיסייע לכם להתמודד עם כל נזק שעלול להיגרם בעקבות האימון. כמו כן, בשעות הבוקר השרירים קרים יותר ביחס לערב לאחר פעילות יום יומית, לכן חשוב במהלך אימוני בוקר לשים דגש משמעותי יותר על חימום והגדלת עומס באופן הדרגתי.

אימון ערב ואיכות השינה

מחקרים מראים כי אימונים בשעות הערב המאוחרות משפיעים על איכות השינה. ככל ששעת האימון קרובה יותר לשעה בה אתם מתכוונים להירדם ההשפעה של האימון גדלה, במהלך האימון ובדגש במהלך אימונים אירוביים בעצימות גבוהה משתחררים הורמונים שמשפיעים לרעה על איכות השינה, לכן אם אין מרווח טוב מספיק בין שעת האימון לבין שעת השינה, של כ-4 או 5 שעות, לא מומלץ להתאמן בשעות הערב.

ארוחה לאחר אימון

ארוחה אחרי אימון היא אחת הסודות להתפתחות גופנית טובה ובריאה. רוב גדול מבין המתאמנים בשעות הבוקר יאכלו מיד לאחר מכן ארוחת בוקר מזינה שתסייע להם להתגבר על האימון. לעומתם, לא מעט ממתאמני הערב יבחרו לדלג על ארוחה או שיאכלו ארוחה קטנה יחסית. מדובר בטעות שיכולה לפגוע מאוד בתפוקה שאתם מקבלים מהאימון ולכן, אם אתם מסוג האנשים שלא יכול לאכול אחרי שעה מסוימת עדיף להתאמן בשעות הבוקר.

נסו להבין מי אתם

רוב האנשים יוכלו לומר בקלות אם הם אנשים של בוקר או אנשים של ערב. פעילות גופנית דורשת מאמץ והשקעה ולכן אם אתם אנשי בוקר מובהקים עדיף להכניס את האימון לשעות הבוקר, אם אתם אנשי לילה שלא נוהגים להירדם בשעות מוקדמות יחסית אז כדאי לדחות את האימון לשעות הערב.

העומס בחדרי הכושר

העובדה כי רוב האנשים צריכים לפתוח את יום העבודה שלהם עד שעה מסויימת מובילה לכך שבאופן יחסי, שעות הבוקר נחשבות לשעות ריקות יחסית בחדר הכושר, אזורי המשקולות ושאר המתקנים פנוים יותר מאפשר למתאמן לשמור על אימון רציף ממוקד ומתוכנן יותר שכן רוב המכשירים יהיו פנויים ולא ידרשו ממנו להמתין.

הכנה ליום העבודה

מחקרים רבים המגובים בעדויות של לא מעט מתאמנים מעידים כי אימון בוקר מגביר את העירנות של המתאמן לאורך היום ומסייע בהגברת הריכוז בשעות שלאחריו. לעומת זאת, מחקרים מראים שאימון בשעות הערב עלול להביא לתוצאה הפוכה, עייפות מוגברת ואובדן ריכוז. מעבר לכך, מחקרים מראים שההשפעה המפקסת של אימון בשעות הבוקר גבוהה במיוחד בקרב אנשים הלוקים בבעיות קשב וריכוז בחומרות משתנות ולהם מומלץ במיוחד לפתוח את היום באימון.

קחו בחשבון את הלו"ז שלכם

אם אתם יודעים שתצטרכו להגיע בשעה מוקדמת יחסית לעבודה או שיש לכם סידור חשוב על הבוקר אולי עדיף יהיה לדחות את האימון לשעות הערב, אימון לחוץ וקצר עלול להיות פחות אפקטיבי, אם הדבר חוזר על עצמו לעיתים קרובות הרי שאתם יכולים לפגוע בכושר שלכם בטווח הרחוק.

אהבתם? שתפו עם חברים
צוות ביטוח

צוות ביטוח

צוות הכותבים של אתר ביטוח מורכב מאנשי מקצוע בעלי רישיון ממשרד האוצר לעסוק בתחום או אנשי מקצוע אשר שואפים להנגיש את המידע לקהל הרחב. אנחנו צמאים לידע ונשמח לשמוע ממכם על נושאים או תחומים נוספים שתרצו שנכתוב עליהם.

זה לא מכובד להעתיק