כל מה שחשוב לדעת

אל תחמיצו עדכונים מאיתנו
הרשמו וקבלו מאיתנו ניוזלטר משובח מעת לעת
פוליסות ביטוח בריאות מומלצות
מדיכלל בייסיק

ביטוח בריאות

ניתוחים Upgrade

ביטוח בריאות

קו ראשון פלוס

ביטוח בריאות

עוד בנושא ביטוח בריאות
בלוג ביטוח בריאות

מהו ביטוח בריאות ממלכתי - האם הוא רלוונטי?

לכולנו מגיע ביטוח ממלכתי מהמדינה, אך מה הביטוח הזה באמת כולל? האם הוא מכסה אותנו? קראו כיצד ניתן להרחיב אותו ברמה מספקת עבורכם
צוות ביטוח

צוות ביטוח

ביטוח ממלכתי

כולנו מכירים את המצבים האלו שבהם אנחנו זקוקים לרשת ביטחון שתאפשר לנו להישען עליה במידת הצורך. עולם ביטוח הבריאות במדינת ישראל ובעולם בכלל הוא עולם בו מי שלוקח בו חלק מבטיח את המקרים הבלתי צפויים שעלולים לקרות לנו, בתשלום חודשי עבור פוליסות בהיקפים שונים ובמחירים שונים. בואו נתמקד ביחד בשאלה מהו חוק ביטוח בריאות ממלכתי – האם הוא רלוונטי? דרכה נוכל להבין מה מגיע לנו ואיך.

חוק ביטוח בריאות ממלכתי – חוק שחובה להכיר

על פי חוק ביטוח בריאות ממלכתי כל תושב במדינת ישראל שהגיע לגיל 18 חייב להירשם באחת מקופות החולים השונות. המבוטח יכול לבחור באיזו מקופות החולים להירשם, בהתאם למחירים משתלמים, רופאים ובדרך כלל גם לפי הקופה שאליה בני המשפחה משתייכים. במסגרת חוק ביטוח בריאות ממלכתי מגיעים למבוטחים כל שירותי הרפואה הכלולים בסל שירותי הבריאות, שכמובן ככל שהחברות בקופות החולים תהיה חברות בפוליסה מקיפה יותר – כך תוכלו להנות משירותי בריאות רבים יותר.

מהו ביטוח בריאות ממלכתי – האם הוא רלוונטי?

על כן, ברור לנו שביטוח בריאות ממלכתי חל על כולנו והוא רלוונטי ביותר. גם אם מצבכם הבריאותי תקין לחלוטין בדרך כלל, ביטוח בריאות ממלכתי מבטיח שכאשר חס וחלילה תתקלו בהימצאותה של מחלה או חס וחלילה החרפה שלה, תהיו מכוסים מבחינה ביטוחית וכלכלית ותוכלו לקבל את כל הטיפולים, התרופות והייעוצים המקצועיים ממיטב הרופאים של מדינת ישראל.

איך אני יודע מי מטפל בי?

קופות החולים חייבים לפרוש בפני המבוטחים תחת ביטוח בריאות ממלכתי את כל המידע הרלוונטי – שמות הרופאים, התמחות הרופאים, כתובת הקליניקה של הרופאים – פרטיים שמקבלים את מבוטחי הקופה או רופאי הקופה כאחד ואת מחירי הביקורים, במידה והם יוצאים משירותי סל הבריאות הכלולים בביטוח בריאות ממלכתי. כמובן שכל מבוטח יכול לבחור בעצמו את הרופא המטפל שלו, במגוון התחומים השונים כמו רופא משפחה, רופא אף אוזן גרון, רופא עור ומין ועוד.

אני לא מרוצה מהקופה שלי, האם אני יכול לעבור ממנה לקופה אחרת?

בהחלט כן. ביטוח בריאות ממלכתי שניתן לכם על ידי קופת חולים מסוימת יכול להינתן גם על ידי קופת חולים אחרת. תוכלו לבצע עד שני מעברים בין קופות החולים השונות בתקופה של 12 חודשים, כך שתוכלו להיות בטוחים שאתם מבוטחים תחת קופת חולים המתאימה לכם מבחינת היצע הרופאים, המחיר ועוד.

סוגי ביטוחים

בעוד ביטוח בריאות ממלכתי הוא ביטוח שניתן לכולם במסגרת החוק, קיימים גם סוגי ביטוחים מתקדמים יותר כמו ביטוח סיעודי, ביטוח משלים ועוד שמעניקים מסגרת רחבה יותר של שירותי רפואה הכלולים בתוך הביטוח שבקופת החולים. חשוב לציין שבעת מעבר בין קופות החולים יש לחדש את הביטוחים הרחבים יותר אצל קופת החולים החדשה, היות והם לא ממשיכים את תוקפם דרך הקופה הישנה.

דברים שחשוב לדעת על ביטוחים שהם מעבר לביטוח ממלכתי

בכל מה שקשור בביטוח סיעודי, חשוב מאוד לדעת שהוא ניתן על ידי חברות הביטוח הפרטיות. במצב כזה, חשוב לברר היטב שחברת הביטוח הפרטית אכן מקבלת אתכם כמבוטחים שלה ואת ההגבלות שעלולות להתלוות לביטוח סיעודי שכזה. כל אלו נקבעו על פי מצבכם הבריאותי, שעלול להשפיע על תנאי הביטוח הסיעודי שתציע לכם חברת הביטוח הפרטית.

"סליחה, אני רוצה להתלונן"

באפשרות המבוטחים בקופות החולים להגיש תלונה בגין תחושות שלפיהן הופרו הזכויות המגיעות להם במסגרת ביטוח ממלכתי. תחילה מומלץ לפנות אל הממונה בנושא פניות הציבור בקופת החולים או במוסד רפואי אחר שנגדו מוגשת התביעה. מתפקידו יהיה להעביר את תלונתכם אל נציב הקבילות בהתאם לחוק ביטוח ממלכתי, ובהמשך נציב הקבילות יערוך בירור מעמיק בנושא.

אהבתם? שתפו עם חברים
צוות ביטוח

צוות ביטוח

צוות הכותבים של אתר ביטוח מורכב מאנשי מקצוע בעלי רישיון ממשרד האוצר לעסוק בתחום או אנשי מקצוע אשר שואפים להנגיש את המידע לקהל הרחב. אנחנו צמאים לידע ונשמח לשמוע ממכם על נושאים או תחומים נוספים שתרצו שנכתוב עליהם.

זה לא מכובד להעתיק