כל מה שחשוב לדעת

אל תחמיצו עדכונים מאיתנו
הרשמו וקבלו מאיתנו ניוזלטר משובח מעת לעת
פוליסות ביטוח בריאות מומלצות
Basic Platinum

ביטוח בריאות

משפחה פלוס

ביטוח בריאות

ילדודס

ביטוח בריאות

עוד בנושא ביטוח בריאות
בלוג ביטוח בריאות

מעסיקים עובד זר? מהרו לרכוש ביטוח עבורו

במידה ואתם נעזרים בעובדים זרים ביצוע מטלות שונות בבית או בעסק, חשוב לזכור שישנה חובה לרכוש ביטוח מתאים לכך. בשונה מהדעה הרווחת שלפיה העסקת עובד זר נטולת אחריות או בירוקרטיה.
Picture of צוות ביטוח

צוות ביטוח

ביטוח בריאות לעובדים זרים

אם אתם מעסיקים עובד זר בביתכם עבור מטלות כמו סיעוד, ניקיון, שמרטפות ועוד, או עבור העסק שלכם, או כל שירות אחר, כדאי מאוד שתרכשו עבורו ביטוח ובמהרה! לא מעסיקים עובד ללא ביטוח, ובוודאי שלא עובד זר. רוצים לדעת את כל הפרטים על ביטוח בריאות לעובדים זרים? המשיכו לקרוא את הקטע שלפניכם.

למה צריך ביטוח בריאות לעובדים זרים?

עובדים זרים אינם תושבי המדינה ולכן הם לא זכאים לזכויות ביטוח בריאות על פי החוק לביטוח ממלכתי הקיים לתושבי המדינה בארץ. חלק מהאחריות של מעסיק עובד זר הוא לרכוש עבורו ביטוח בריאות לעובדים זרים על חשבון באופן פרטי.

עובדים זרים זכאים לביטוח בריאות בסיסי בחסותו של המעסיק שלהם, גם אם הם מועסקים באופן חוקי וגם אם לא.

באשר לילדיהם של העובדים הזרים, קיים במדינה הסדר עם קופת חולים מאוחדת שקובע שעובדים זרים יכולים לרשום את ילדיהם לתוכנית ביטוח רפואי מתאימה.

שימו לב, מעסיק שלא רוכש לעובד המועסק על ידו את שירותי הביטוח על פי החוק, עובר על החוק ועלול לקבל עונשים וקנסות כבדים. המעסיק יכול לנכות חלק מעלות הביטוח משכרו של העובד, רק עד גובה של כ-שליש או חצי ממשכורתו בהתאם למשרה בה הוא מועסק.

מה כולל ביטוח בריאות לעובדים זרים?

ביטוח בריאות לעובדים זרים הבסיסי כולל כיסוי רפואי לרפואת משפחה רופאים מומחים, ניתוחים, מרשמים, ביקור חירום בבית חולים או חדר מיון, אשפוז פסיכיאטרי, רפואת נשים, בדיקות הדמיה ובדיקות מעבדה, אבחונים וחיסונים. כמו כן גם עזרה ראשונה ברפואת שיניים, פינוי באמבולנס ועוד.

ישנם תחומים שאין חובה לכלול ולרכוש עבור העובד הזר בביטוח בריאות הבסיסי, למשל שירותים פסיכולוגיים או טיפולי פוריות.

עובדות חשובות שלא כדאי לפספס

כל עובד זר המועסק בישראל, שאינו אזרח או תושב יכול לקבל ביטוח בריאות לעובדים זרים. עובד זר מבוטח מקבל כרטיס של קופת חולים באמצעותו יהיה רשאי לקבל מענה וטיפול רפואי. כשבוחרים חברת ביטוח בריאות צריך לוודא שיש לה רישיון בתוקף להענקת ביטוח בריאות לעובדים זרים שהונפק על ידי משרד האוצר.

לא ניתן להנפיק ביטוח ללא מילוי שאלון רפואי על ידי העובד הזר, שכתוב בשפתו. לאחר הוצאת הפוליסה חשוב לדעת שהיא תקפה רק לשנה, ויש להתחיל בתהליך החידוש מראש לפני פגות תוקפה.

בנוסף, חשוב לדעת כי כל אדם זקוק לטיפול רפואי במקרה חירום, יתקבל בבתי החולים בארץ בלי תנאים ויקבל כל שירות רפואי שיזדקק לו. אך, כל זה בעלות מלאה של הטיפול.

לכל שאלה, תהיה או היסוס ישנם ארגונים שמתמחים בזכויות עובדים זרים ומסייעים במתן הפרטים וביצוע התהליך. חשוב מאוד שלא תקבלו קנס ותדאגו לזכויות העובדים הזרים שלכם, לכן מהרו לרכוש עבורם ביטוח!

אהבתם? שתפו עם חברים
Picture of צוות ביטוח

צוות ביטוח

צוות הכותבים של אתר ביטוח מורכב מאנשי מקצוע בעלי רישיון ממשרד האוצר לעסוק בתחום או אנשי מקצוע אשר שואפים להנגיש את המידע לקהל הרחב. אנחנו צמאים לידע ונשמח לשמוע ממכם על נושאים או תחומים נוספים שתרצו שנכתוב עליהם.

זה לא מכובד להעתיק