תביעת ביטוח בריאותמגיע לכם פיצויי כספי

לוגו חברת הפניקס ביטוח
לוגו חברת איילון
לוגו חברת AIG
לוגו חברת ביטוח מנורה
לוגו חברת ביטוח ליברה
לוגו של כלל חברת ביטוח

תביעת ביטוח בריאותמה חשוב לדעת?

ביטוח בריאות הוא אחד ממוצרי הביטוח הכי חשובים והכרחיים בסל ביטוחי הבריאות, ביטוחי הבריאות הפרטיים מעניקים כיסוי מקיף יותר מביטוחי הבריאות שמעניקה המדינה במסגרת ביטוח הבריאות הממלכתי אותו מספקת המדינה. לצערנו, בחלק מהמקרים עולה הצורך להפעיל את ביטוח הבריאות ולמעשה להתחיל בתביעת ביטוח בריאות, ננסה להסביר לכם על ההליך ובמה הוא כרוך.

תהליך תביעת ביטוח בריאותמתי אני זכאי להחזר?

ביטוחי הבריאות הפרטיים המוצעים על ידי חברות הביטוח מכסים לרוב מצבים רפואיים חמורים באופן יחסי, ברוב הגדול של המקרים המצבים הללו לא כלולים בסל הכיסויים הבסיסי של המדינה ובין הטיפולים המוצעים במסגרתם ניתן למנות טיפולים רפואיים מצילי חיים במדינות זרות, ניתוחים פרטיים שלא מתבצעים במסגרת ציבורית בתוך המדינה וגם רכישה של תרופות מצילות חיים שלא נכללות בסל הבריאות הממלכתי של מדינת ישראל אשר לרוב מחירן גבוהה במיוחד.

על מנת לקבל את הכספים המגיעים לכם מחברת הביטוח תצטרכו להודיע לחברת הביטוח על המצב הרפואי שלכם שמצדיק את הפעלת הפוליסה. ההודעה מתבצעת ברוב הגדול של המקרים באמצעות פנייה בכתב לחברת הביטוח כשאל הפנייה תצטרכו להוסיף מספר מסמכים שחברת הביטוח תדרוש.

לרוב חברות הביטוח דורשות את אותם מסמכים, המסמכים יכולים לכלול אסמכתאות רפואיות למצבכם הרפואיים, תיאור מילולי של המצב, סוג הסיוע אותו אתם רוצים, למשל סיוע בתשלום על ניתוח פרטי, סיוע ברכישת תרופות מצילות חיים ועוד.

חשוב להגיש את התביעה תוך פחות משלוש שנים, לאחר שלוש שנים ממועד הניתוח, או ההוצאה הרפואית רוב פוליסות הביטוח קובעות כי אין אפשרות לבקש להפעיל את הביטוח. בחלק לא קטן מהמקרים ובעיקר בהליכים רפואיים שניתן היה לחזות מראש את התרחשותם, כמו קביעת ניתוח, פנייה לבית חולים ועוד יש צורך לקבל אישור מבעוד מועד מאנשי חברת הביטוח. חשוב להדגיש, בחלק מן המקרים אי פנייה לחברת הביטוח מראש תבטל את זכאותכם לביטוח גם אם הבקשה הייתה מאושרת אם הייתם מבקשים אישור מראש.

לאחר שתגישו את התביעה לחברת הביטוח, זאת תבחן את נסיבות המקרה, תוודא כי מדובר במצב רפואי שאכן עונה על תנאי פוליסת הביטוח, לאחר בחינה שיכולה להתבצע באמצעות מומחים ואפילו דרישה לקבלת חוות דעת שנייה חברת הביטוח תעביר לכם את תשובתה. במידה והיא תחליט לקבל את תביעת הביטוח היא תעביר לכם את הסיוע לו אתם זכאים בהתאם לפוליסה.

תביעת ביטוח בריאות במקרה של ניתוחאו אשפוז בלתי צפוי

יש הפרדה בין ניתוח, אשפוז שבוצע באופן בלתי צפוי, למשל במקרה של תאונה לבין ניתוח שהיה ניתן לחזות אותו מראש, במקרה של תאונה או ניתוח לא צפוי:

לרוב חברות הביטוח יש מסמך מוכן מראש בכל הקשור לתביעת הביטוח במקרה של ניתוח. המסמך דורש מן המבוטחים למלא את כל הפרטים הרלוונטיים בנוגע לניתוח, למצבו הרפואי של המבוטח ועוד. לרוב נהוג לבקש מן המבוטח את פרטיו האישיים, פנייה מהרופא אשר מסבירה על הטיפול במבוטח לאורך השנים וכן על האבחנה בגינה נדרש הניתוח, חלק נוסף שמופיע במסמך כולל סיכום של הניתוח ותוצאותיו. לבסוף המבוטח יידרש לחתום על טופס ויתור סודיות רפואית על מנת שחברת הביטוח תוכל להמשיך לטפל בפנייה.

במקרה של ניתוח צפוי מראש חברת הביטוח לרוב דורשת פעם נוספת שהמבוטח ימלא הצהרה בכל הנוגע לפרטים האישיים שלו, היא תדרוש אבחון מצדו של הרופא המקצועי בקופת החולים שיפרט על ההיסטוריה הרפואית של המטופל ועל הבעייה הנוכחית ולבסוף היא תדרוש שהרופא המנתח יעביר גם הוא חוות דעת בכל הנוגע לניתוח הצפוי.

פוליסות ביטוח בריאות החופש לבחור פוליסה נכונה

Top מנו מדיק

ביטוח בריאות

ביטוח בריאות
Tour & Care

ביטוח בריאות

ביטוח בריאות
מדיכלל פירסט

ביטוח בריאות

ביטוח בריאות
Top Plus

ביטוח בריאות

ביטוח בריאות

תביעת ביטוח בריאות לרכישת תרופותהכוונה לתרופות מחוץ לסל

על מנת להגיש את התביעה לרוב חברת הביטוח דורשת קיום של המסמכים הבאים –  מכתב מרופא מומחה שמסכם את המחלה, מרשם של התרופה בגינה נתבעת חברת הביטוח וכן קבלות לאחר רכישת התרופה.

כמו כן, במקרים מיוחדים המטופל יידרש להציג מסמכים מרופאים המסבירים על חשיבות התרופה והסיבה שבגינה היא מתאימה לטיפול בבעיה וכן הוכחות ליעילות התרופה בטיפול בבעייה הרפואית.

דגשים לתביעת ביטוח בריאותמה חשוב לדעת לפני תביעה

חשוב לצרף לכל תביעת ביטוח את כל המסמכים שנראים לכם רלוונטים למצבכם הרפואי גם אם אין דרישה חד משמעית של חברת הביטוח להציגם, כך תוכלו לחסוך פינג פונג ביניכם לבין חברת הביטוח כאשר היא תדרוש מסמכים נוספים ומשלימים.

כמו כן, מומלץ לשמור תיעוד נוסף של כל המסמכים אותם שלחם במקרה של אובדן המסמכים על ידי חברת הביטוח.

מה חשוב לדעת לפני שקונים ביטוח בריאות?חשוב לעשות שיעורי בית

ביטוח הבריאות הציבורי, עשיר ככל שיהיה אל מול המדינות השכנות של ישראל, הינו רחוק מלהיות מקיף. ביטוח בריאות פרטי יכול לשפר את החוויה שלכם אל מול מערכת הבריאות בעזרת מרפאות פרטיות, גישה לרופאים והתייעצויות ועוד. בנוסף הגנה כלכלית אל מול הוצאות רפואיות אשר לא מכוסות בביטוח הבריאות הציבורי. אם כך, השאלה היא, איזו סיבה תהיה לכם שלא לרכוש ביטוח בריאות פרטי?

הרפורמה האחרונה בביטוחי הבריאות למעשה חייבה את חברות הביטוח ליישר קו במספר חלקים בכיסוי של ביטוחי הבריאות הפרטיים אותם הם מציעים. כך שמבוטח יהיה חופשי לעבור בין חברות ובכך לייצר שוק חופשי, מתוך מטרה שזה יוזיל את עלויות הביטוח. 

תקופת אכשרה מתייחסת לפרק הזמן בו המבוטח שרכש את הפוליסה אינו רשאי לתבוע החזרים בגין טיפולים, טווח זמן המקובל הינו 90 יום מרגע רכישת הפוליסה.

חברת הביטוח למעשה מחשבת מנגנון "סיכון / סיכוי" בהתאם לנתוני המבוטח, גיל, מין, היסטוריה רפואית וכדומה. כפי שבביטוח רכב, נהג בעל עברות תנועה ישלם יותר, כך גם בביטוח בריאות, מבוטח בעל היסטוריה רפואית יאלץ לשלם מעט יותר. 

כיום כמעט כל חברת ביטוח מאפשרת הגשת תביעה דיגיטלית באתר האינטרנט שלה, יחד עם זאת, לאלו אשר עובדים עם איש מקצוע בתחום, ניתן להגיש את התביעה דרכו במסירת מסמכי מקור. 

שאלת השאלות, קיימים מגוון אפשרויות להוזלת הביטוח. ניתן לבטל כיסויים לא רלוונטי או כפולים. לחלופין תוכלו לדווח לחברת הביטוח על שיפור במצבכם הבריאותי (הפסקתם לעשן וכו') ולבסוף תמיד תוכלו לבחון אופציות בחברות מתחרות.

לצערנו עדיין לא כל חברת ביטוח מציעה את האפשרות להוריד את העתק הפוליסה באתר האינטרנט שלהם, אך תוכלו לפנות אלינו ונסייע לכם למלא את טופס הדרישה להעתק הפוליסה. 

מבוטחים רבים אינם מודעים להתפתחות הפרמיה החודשית שלהם ובעיקר מתמקדים במחיר הנמוך הראשוני שהשיגו, אך חברת הביטוח צריכה להציג בפניכם את טבלת התפתחות הפרמיה כך שתדעו במדוייק כמה אתם אמורים לשלם בעתיד

ביטוח בריאות אישיביטוח מותאם אליכם

זה לא מכובד להעתיק