כל מה שחשוב לדעת

אל תחמיצו עדכונים מאיתנו
הרשמו וקבלו מאיתנו ניוזלטר משובח מעת לעת
פוליסות ביטוח דירה מומלצות
חדש בבית

ביטוח דירה

HOME פלוס

ביטוח דירה

בונים מהיסוד

ביטוח דירה

מידע נוסף על ביטוח דירה
לא נמצאו עמודים נוספים
בלוג ביטוח דירה

כל מה שצריך לדעת על שיטפון בדירה- מי משלם, מי מתקן ואיך לחסוך?

כל שנה לאחר הגשם הראשון אנו מתחילים לחשוש משטפונות, הצפות ונזקי מזג אוויר סוער. אז מה באמת מגיע לכם מחברת הביטוח במקרה של שטפון בדירה?
Picture of צוות ביטוח

צוות ביטוח

שיטפון בדירה

אנחנו בשיא עונת החורף, אתו מגיעים גשמים חזקים ושיטפונות. זו אמנם בשורה משמחת לכנרת שלנו אשר מתמלאת במים, אך כשהדירה בה אנו גרים עולה על גדותיה ומוצפת זו כבר לא הבשורה הכי משמחת. אנו יודעים מניסיון העבר, שהצפת דירה בימים גשומים, או אפילו עקב פיצוץ בצנרת ישנה היא חוויה מתסכלת, ואך היא עלולה לקרות מדי פעם. רוצים לדעת מי אחראי לטפל בבעיה, לתקן ולשלם עליה?  לפניכם כל המידע הרלוונטי להתנהלות נכונה במקרה מצער שכזה בעזרת ביטוח דירה

איך קורה? מה קורה?

שיטפון בדירה עלול לקרות משתי סיבות מרכזיות: האחת, שיטפון ממקור מים חיצוני, כגון גשמים בעונת החורף, והשנייה נפוצה ביותר- פיצוץ בצנרת. כך או כך, זו חוויה מתסכלת מאוד, שיכולה מאוד להשפיע על המורל מבחינה רגשית וזאת משום שהתיקון עלול להיות יקר מאוד, ועלול להיגרם בדרך נזק רב לרכוש יקר ערך בבית, ולרהיטים, עקב צורך בהחלפתם לחדשים, מתייקרות עוד יותר ההוצאות על התיקון ועוגמת הנפש.

בנוסף, עלול להיגרם נזק למבנה עצמו של הדירה, לצנרת, לרצפות ולקירות ואף לדירות השכנות ולגרום גם בהן לנזק כבד דומה. כדי למנוע את ההוצאות הכבדות הללו מומלץ לרכוש ביטוח מבנה לדירה, שיכלול כיסוי למצבים כאלו.

פוליסת ביטוח דירה

כפי שציינו, הנזק הנגרם עקב הצפת דירה הוא כבד, והחזרתו למצבו התקין כרוך בהוצאות גדולות. פוליסת ביטוח דירה מאפשרת לבחור בין שתי אפשרויות לטיפול בנזקי מים: על ידי גורם מקצועי שתספק חברת הביטוח, או על ידי גורם מקצועי מטעם המבוטח- אם תבחרו באפשרות זו, תוכלו לחסוך עוד מעלות הביטוח משום שתוכלו לבחור בעצמכם את איש המקצוע והשכר שייגבה עבור התיקון. ביטוח דירה לא מכסה את עוגמת הנפש והתסכול הרב בעת המקרה בו נגרם נזק לרכוש יקר ערך, אך ללא פוליסה המצב היה חמור עוד יותר וזאת משום שהביטוח מכסה את הוצאות התיקונים וניתן לבטח גם את המבנה וגם את תכולתו.

שימו לב שגובה הביטוח הולם את גובה ערך הדירה, ואותו הדבר נוגע גם בתכולתה.

האם מגיע לי פיצוי?

במקרים רבים, במיוחד בחורף ניתן להוכיח שהאשמים בשיטפונות הם גופים כמו רשות הניקוז ואף העיריות בערים המוצפות. גופים אלו אחראים בדרך כלל לדאוג שלא נגיע למצבים כאלו חמורים של שיטפונות שעלולים לגרום לנזק כבד של מבנים ורכוש פרטי של המתגוררים בהם. ניתן במקרים כאלו, לתבוע את הגופים האלו ולדרוש פיצויים בהתאם.

לפי תביעות כאלו, כדאי לזכור שיש ביטוח מבנה דירה ותכולתה בפוליסות ביטוח דירה. הפוליסות מכסות את המבוטחים בדיוק מנזקים הנגרמים מגשמים חזקים, כסעיף מובנה בביטוח ללא צורך בהרחבת תכנית הביטוח לאחת מיוחדת.

עשו לעצמכם טובה – לפני שמגיע החורף הבא, וודאו שיש לכם ביטוח!

אהבתם? שתפו עם חברים
Picture of צוות ביטוח

צוות ביטוח

צוות הכותבים של אתר ביטוח מורכב מאנשי מקצוע בעלי רישיון ממשרד האוצר לעסוק בתחום או אנשי מקצוע אשר שואפים להנגיש את המידע לקהל הרחב. אנחנו צמאים לידע ונשמח לשמוע ממכם על נושאים או תחומים נוספים שתרצו שנכתוב עליהם.

זה לא מכובד להעתיק