ביטוח חיים לאנשי מפתחמגיע לכם עד 50% הנחה

לוגו חברת הפניקס ביטוח
לוגו חברת איילון
לוגו חברת AIG
לוגו חברת ביטוח מנורה
לוגו חברת ביטוח ליברה
לוגו של כלל חברת ביטוח

ביטוח חיים לאנשי מפתחפוליסת פיצוי ל-VIP

בלא מעט חברות יש עובד מיוחד אותו ניתן להגדיר כאיש מפתח בחברה, אחד שמחזיק בידע או מיומנות יוצאת דופן שמעניק לחברה את היכולת שלה למשוך לקוחות, להציע מוצר ייחודי או להתחרות בשוק תחרותי. 

אנשי המפתח הללו מחזיקים בלא מעט מקרים את המפתח להצלחה של חברה והיעלמותם עלולה להביא לפגיעה אנושה בתפקוד של החברה, לעיתים עד כדי קריסה של החברה. בדיוק לשם כך נועד ביטוח חיים לאנשים מפתח. הביטוח הזה אמור לפצות את המעסיק של איש המפתח במקרה בו איש המפתח נפטר או מאבד את כושר העבודה שלו. הפיצוי אמור לסייע לחברה להתגבר על האובדן של איש המפתח, בין אם על ידי איתור מחליף ובין אם על ידי מתן המשאבים לסגירה או העברה מסודרת של העסק. 

פוליסת ביטוח חיים VIPמה זה ביטוח לאנשי מפתח?

בעוד שבביטוח חיים רגיל המוטבים המופיעים בפוליסה הם לרוב בני המשפחה של המבוטח בביטוח אנשי מפתח מי שיקבל את הפיצוי הוא החברה בה עובד איש המפתח אשר ברוב הגדול של המקרים היא גם זאת שמשלמת עליו. 

כך, החברת מבטיחה לעצמה פיצוי במצב בו העובד החיוני לא יוכל להמשיך לעבוד בחברה ולהעניק לה מיכולותיו וכישוריו. המטרה של ביטוח אנשי מפתח היא להעניק פיצוי משמעותי לחברה שהעסיקה את איש המפתח, מדובר למעשה בסוג של שיפוי כנגד הפסדים משמעותיים שעלולים להיגרם לחברה כתוצאה מהיעלמותו של איש המפתח מקרב כוח האדם של החברה. 

לפני שרוכשים את הביטוח לאיש המפתח חשוב לנסות להעריך את שוויו לחברה וזאת כדי להבין מה הפיצוי אותו יש לקבוע בפוליסת הביטוח, כדי לקבוע את הסכום הראוי צריך לקחת בחשבון מספר לא קטן של אספקטים המשפיעים על הסכום הזה. ננסה לפרט על הגורמים המשפיעים על גובה הפיצוי הראוי:

  • חשוב לנסות להבין האם החברה תאבד את אמון המשקיעים במקרה של היעלמות אי המפתח, האם הם ימשכו את ההשקעות שלהם, האם החברה תוכל למשוך השקעות אחרות, מהו הנזק הצפוי? 
  • כמה זמן יקח למצוא מחליף שיתפוס את מקומו של איש המפתח, מה תהיה עלות ההכשרה שלו, השכר אותו הוא יקבל והאם בכלל ניתן למצוא מישהו כזה בפרק זמן שלא יפגע בחברה אנושות. 
  • האם החברה תספוג פגיעה כלכלית ישירה ומיידית במקרה בו איש המפתח לא יוכל להמשיך לעבוד בחברה, אם כן מה תהיה גובה הפגיעה הכלכלית. כמו כן, חשוב לקחת בחשבון אובדן לקוחות ופגיעה בפיתוח של מוצרים בהם מעורב איש המפתח.

לביטוח אנשי מפתח יש שלושה מרכיבים חשובים שיכולים לגרום לכך שאיש המפתח לא יוכל להמשיך ולתרום מהידע והניסיון שלו לחברה: 

הראשון הוא ביטוח למקרה מוות, אם איש המפתח ימצא את מותו במהלך תקופת הביטוח, חברת הביטוח תעביר למעסיק שלו, זה שרכש את הפוליסה, את הפיצוי המופיע בפוליסה. 

השני הוא ביטוח למקרה נכות תמידית, אם איש המפתח יהפוך לנכה קבוע, החברה שמעסיקה אותו תקבל לאחר תקופה של שישה חודשים את הסכום המופיע בפוליסת הביטוח.

השלישי הוא ביטוח למקרה אובדן כושר עבודה זמני – חברה שאיבדה את איש המפתח שלה כתוצאה מאובדן כושר עבודה זמני תקבל לאחר תקופת המתנה קבועה מראש פיצוי חודשי, שגובהו ייקבע מראש שאמור לאפשר לחברה להתמודד עם הנזקים הנגרמים כתוצאה מאובדן איש המפתח. 

עלות ביטוח חיים לאנשי מפתחהאם הוא יקר יותר?

העלות של פוליסת ביטוח חיים לאנשי מפתח משתנה מאוד מביטוח אחד לשני, יש מספר גורמים המשפיעים על העלות. הגורם הכי משמעותי הוא גובה הפיצוי אותו מבקשת החברה לקבל במקרה של התממשות תנאי הפוליסה. באופן טבעי, ככל שהפיצוי אותו החברה תבקש לקבל גבוהה יותר המחיר של הפוליסה יזנק.

בנוסף, למצבו הרפואי של איש המפתח יש גם השפעה גדולה על העלות של הפוליסה, אם איש המפתח הוא אדם צעיר ובריא, הרי הסיכון הנשקף לחברת הביטוח נמוך יחסית. אם איש המפתח מבוגר או שמצבו הרפואי רעוע הרי שחברת הביטוח לוקחת על עצמה סיכון גבוהה יותר ולכן סביר שתדרוש פרמיה חודשית גבוהה יותר.

פוליסות ביטוח חיים החופש לבחור פוליסה נכונה

שוהם

ביטוח חיים

ביטוח חיים
מומלץ!
מגן לעתיד

ביטוח חיים

ביטוח חיים
מגן

ביטוח חיים

ביטוח חיים
מומלץ!
מוות מתאונה

ביטוח חיים

ביטוח חיים

החשיבות של ביטוח חיים לאנשי מפתחמה הסיכון בלעדיו?

לרכישת ביטוח חיים לאנשי מפתח יש חשיבות אדירה לחברות המעוניינות להגן על עצמן ממקרי קיצון. רכישת הביטוח תסייע לחברה להתמודד עם אחד העובדים הכי חשובים בה. הפיצוי הכלכלי יסייע לחברה למצוא מחליף רפואי ולהתמודד עם ההפסדים שנגרמו כתוצאה מעזיבתו. 

ביטוח אנשי מפתח יכול להיות ההבדל בין חברה שהצליחה להתמודד ולהתגבר על אובדן איש מפתח לבין חברה שהגיעה לפשיטת רגל כתוצאה מאובדנו. 

איך לקנות ביטוח חיים לאנשי מפתח?בחרו מהחברות המובילות

אנו ממליצים לרכוש ביטוח אנשי מפתח רק לאחר קיום שיחת ייעוץ מקצועית עם גורם שמבין בתחום, יועצי הביטוח שלנו ישמחו לתת לכם את כל המדדים שעל פיהם כדי לרכוש פוליסת ביטוח כזאת ואף יסיעו לכם באיתור הפוליסה שהכי מתאימה לכם. 

מה חשוב לדעת לפני שקונים ביטוח חיים?חשוב לעשות שיעורי בית

ביטוח חיים הינו כיסוי אשר מעניק פיצוי כספי במקרה מוות של המבוטח, הפיצוי משולם לבני משפחתו של המבוטח כתשלום אחד פטור ממס או כקצבה חודשית לתקופת זמן קצובה.

המפתח לפוליסת ביטוח חיים נכונה הוא חישוב נכון של סכום הפיצוי ועדכון גובה הביטוח בהתאם לשינויים במבנה המשפחתי.  

עיקר הכיסוי בביטוח חיים מתייחס למקרה של פטירת המבוטח, יחד עם זאת, ניתן להוסיף ולהרחיב את הפוליסה גם למקרה של נכות חמורה ואובדן כושר עבודה.

ישנן מגוון שיטות ומחשבונים לחישוב סכום הפיצוי בביטוח חיים, אך המכנה המשותף לכולם הוא מכפלה של השכר נטו של המפרנס הגבוה יותר (בין אם זה הגבר או האישה).

המכפלות הסולידיות הם סביב ה-200 ואילו המחמירים היו בוחרים ב-300 ליתר ביטחון.

על הסכום שהתקבל יש להוסיף או לגרוע סכומים בהתאם למשפחה שלכם, גיל הילדים, נכסים נדל"ן ברשותכם, ירושה עתידית ועוד.

גובה הפיצוי בביטוח חיים יכול להשתנות מעת לעת, מבוטח אינו מתחייב לגובה הפיצוי שרכש ביום הראשון.

מבוטחים רבים נוטים להגדיל או להקטין את גובה הפיצוי בהתאם לשינויים במצבם המשפחתי.

פוליסת ביטוח חיים תקפה לזמן מוגבל שכן היא נועדה לכסות ביטוח מפני במקרה מוות בטרם עת.

מרבית הפוליסות תקפות עד גיל 65, אך לעיתים ניתן למצוא פוליסות אשר תקפות עד גיל 70 ובמקרים נדירים, חברות ביטוח משווקות פוליסות עד גיל 80 לתקופת זמן מוגבלת.

מחירו של ביטוח חיים מורכב מכמה פרמטרים כגון גיל המבוטח, מין, תחום תעסוקה, עישון, גנטיקה משפחתית ועוד.

לצורך חישוב גובה הפרמיה, חברות הביטוח מציגות מחיר אחיד אשר ישתנה בעשרות אחוזים בהתאם לתשובות המבוטח לשאלון הרפואי.

מרבית חברות הביטוח מציעות שני מסלולים לבחירת המבוטחים

  • מסלול תשלום חד פעמי פטור ממס
  • מסלול קצבה חודשי לשארים

כיום ביטוח חיים אינו עניין יקר, בין אם זה בגלל עלית יוקר המחייה או הרפורמות בענף הביטוח, עלות של ביטוח חיים סביר להורה צעיר

פוליסות ביטוח חיים אינן תלויות זו בזו ולכן ניתן לרכוש יותר מפוליסה אחת וכך לקבל פיצוי מוגדל יותר

קרן פנסיה וביטוח מנהלים עשויות להכיל רכיב ביטוח חיים ריסק טהור, אך הוא מוגבל ותלוי בגובה ההכנסה שלכם וכפוף לשינויים בתקנון קרנות הפנסיה וכו'.

ביטוח חיים נפרד הינו קבוע בחוזה מול חברת הביטוח ומעניק לכם שקט בידיעה שאתם ובני משפחתכם מכוסים.

ביטוח חיים למשכנתא כפוך לשווי הנכס ואילו הבנק המלווה הוא המוטב היחיד.

ביטוח חיים נפרד כפוך לצרכי המשפחה והם המוטבים, לכן מומלץ להפריד בין הביטוחים הללו.

גיל הכניסה המינימלי לביטוח חיים הינו 24 ואילו הגיל המקסימלי לרכישת ביטוח הוא 64. בנוסף נדרש לעבור שאלון רפואי כתנאי קבלה לביטוח. יחד עם זאת, מעת לעת חברות ביטוח משנות את תנאי הקבלה לתקופה קצרה.

סביר להניח שכן, מצד אחד, חברות הביטוח שדרגו את סוגי פוליסות ביטוח חיים עם הנחות ואפשרויות הרחבה רבות. מצד שני, ייתכן שהמבנה המשפחתי שלכם השתנה ואתם זקוקים לכיסוי נמוך יותר וכתוצאה מכך תוכלו להנות מתשלום נמוך.  

בתקופת שגרה קשה לנו להעריך במדויק את ההשפעה שתהיה לאובדן בטרם עת של אחד מבני המשפחה, אך הסיכון למשבר כלכלי קשה בקרב המשפחה הינו גדול.

כל אדם בעל משפחה וילדים מומלץ לשקול לרכוש ביטוח חיים בגובה פיצוי סביר, עדיף כיסוי נמוך מהנדרש מאשר לחיות ללא כיסוי של ביטוח חיים לחלוטין.

כן. מרבית חברות הביטוח מאפשרות תשלום חודשי צמוד למדד.

לא, סכום הביטוח שמשולם למוטבים הינו פטור ממס. יחד עם זאת, מבוטח שרכש ביטוח חיים למקרה מוות למשפחתו הגרעינית , זכאי להנחה בתשלום מס (לפי סעיף 45א').

זה לא מכובד להעתיק