ביטוח חיים למעשניםמגיע לכם עד 50% הנחה

לוגו חברת הפניקס ביטוח
לוגו חברת איילון
לוגו חברת AIG
לוגו חברת ביטוח מנורה
לוגו חברת ביטוח ליברה
לוגו של כלל חברת ביטוח

ביטוח חיים למעשניםכיסוי כלכלי מהרגל העישון

רכישת ביטוח חיים למעשנים יכולה להיות מאתגרת במיוחד ויקרה, העישון נתפס על ידי חברות הביטוח כגורם סיכון ממשי בכל הנוגע לבריאות המעשן. אם ניסיתם לרכוש בעבר ביטוח חיים בוודאי שמתם לב שהשאלה לגבי עישון עולה באופן כמעט מיידי.

חברות הביטוח מכירות בסכנה הטמונה בעישון ובסטטיסטיקה המראה כי הסיכוי של אדם מעשן לחלות במחלה מסכנת חיים גבוהה בהרבה מהסכנה של אדם לא מעשן לחלות, כ-חברות שמנסות למקסם את שורות הרווח הן מצמצמות את הסכנה או על ידי הימנעות מביטוח מעשנים או על ידי גביית מחירים יקרים בהרבה מציבור המעשנים.

מה זה ביטוח חיים למעשנים?פוליסה מותאמת אישית

ביטוח חיים הוא ביטוח שנועד להעניק לקרובי המשפחה של המבוטחים פיצוי משמעותי במקרה של פטירה של המבוטח או במקרה של אובדן כושר עבודה פיצוי לבעל הפוליסה. הפיצוי מוענק למבוטח או למוטבים בפעימה אחת או כקצבה לאורך שנים ארוכות.

המטרה המרכזית של ביטוח חיים הוא להגן על המשפחה ועל המבוטח במקרה של אסון, בין אם מדובר בפטירה של אדם אשר יש אנשים שסומכים עליו לטובת כלכלתם, למשל הורה לילדים ובין אם מדובר באדם שעבר תאונה או אסון אחר ואיבד את כושר ההשתכרות שלו. בשני המקרים הללו, יש פוטנציאל הדרדרות משמעותי במצב הכלכלי של המבוטח ומשפחתו ולכן משפחות רבות רוכשות ביטוח חיים.

חברות הביטוח השונות מציעות מגוון רחב של פוליסות ביטוח, אולם ההבדלים ביניהן טמונים בעיקר בסעיפי הכיסוי, בגבולות האחריות, ובגובה הפיצוי המוענק לבני המשפחה או למבוטח. ביטוח חיים למעשנים הוא למעשה אותו מוצר ביטוחי שמוענק ללא מעשנים, בחלק מהמקרים חברות הביטוח יכולות להכניס החרגות הקשורות לעישון בפוליסת הביטוח וחשוב מאוד לשים לב לזה.

קרו מקרים בהם חברת הביטוח החריגה מוות שנקבע באופן ישיר מהעישון, לאור העובדה שעישון הוא גורם סיכון כמעט בכל בעיה רפואית אפשרית, ובמיוחד במחלות כמו סרטן או במחלות לב, ביטוח החיים כמעט מאבד מערכו.

לכן, חשוב מאוד לנהל שיחה עם יועץ ביטוח מומחה שיוכל להסביר לכם על הביטוח אותו אתם רוכשים ולוודא כי פוליסת הביטוח לא כוללת סעיף החרגה לעניין העישון. יועצי הביטוח שלנו ישמחו לסייע לכם ברכישת פוליסת ביטוח שתתאים לך באופן מיטבי תוך שמירה על מחיר הוגן ומשתלם ללקוח.

כמה עולה ביטוח חיים למעשנים?פרמיה יקרה מהרגיל

כאשר תתעניינו בביטוח בריאות אצל חברות הביטוח השונות, סביר מאוד שישאלו אותכם מהר מאוד על נושא העישון, לאחר שתענו כי אתם מעשנים שאלת ההמשך תהיה לגבי כמות העישון. מהר מאוד תגלו כי הפרמייה החודשית עולה עם מספר הקופסאות היומיות, ולאו דווקא ביחס ישיר.

יש מבוטחים שחושבים "לעבוד" על חברת הביטוח ולא להודות בכך שהם מעשנים, ניסיון כזה הוא אחד הדברים הכי פחות אחראיים שתוכלו לעשות, זאת מכיוון שאם חס וחלילה, תגיעו למצב בו תרצו לקבל את הפיצוי המגיע לכם על פי פוליסת הביטוח, חברת הביטוח תוכל לגלות די בקלות על נושא העישון והדבר יהווה לה תירוץ מספק כדי לא לשלם את סכום הפיצוי הקבוע בפוליסה.

כפי שכבר בטח הבנתם חברות הביטוח נוהגות לגבות מחיר יקר יותר ממבוטחים מעשנים ביחס למבוטחים לא מעשנים, גם כאשר שאר המאפיינים של המעשן זהים לגמרי למאפיינים של אדם בריא באותו גיל ומאותו מין.

כדי להמחיש את הפער המשמעותי נקח לדוגמא גבר בן 40 שרכש ביטוח חיים עם כיסוי בגובה מיליון ₪, אותו גבר צפוי לשלם קרוב ל-350 ₪ בחודש עבור פוליסת ביטוח חיים. לעומתו, גבר בן 40, לא מעשן, בעל אותם מאפיינים בדיוק ובאותו מצב רפואי צפוי לשלם סכום נמוך בהרבה, פחות מ-200 ₪. מדובר בפער של כ-80 אחוז בין אדם מעשן לבין אדם לא מעשן!

פוליסות ביטוח חיים החופש לבחור פוליסה נכונה

הכנסה למשפחה

ביטוח חיים

ביטוח חיים
משפחה בטוחה פלוס

ביטוח חיים

ביטוח חיים
ספיר

ביטוח חיים

ביטוח חיים
מומלץ!
מוות מתאונה

ביטוח חיים

ביטוח חיים

החשיבות של ביטוח חיים למעשניםשומרים על הסביבה שלנו

לביטוח חיים למעשנים יש חשיבות אדירה, המעשנים נמצאים מלכתחילה בקבוצת סיכון, לכן האפשרות שהם או בני משפחתם יצטרכו סיוע כלכלי בגלל בעיה רפואית או חס וחלילה במקרה של מוות היא גבוהה ביחס לשאר האוכלוסייה.

רכישת ביטוח חיים, תעניק הגנה לבני המשפחה שלכם ולאנשים שמסתמכים עליכם במקרה חירום ותמנע מהם להידרדר מבחינה כלכלית.

איך לקנות ביטוח חיים למעשנים?פונים לחברות הנכונות

כדי לרכוש ביטוח חיים למעשנים צריך לשים לב באופן מיוחד לסעיפי פוליסת הביטוח, חשוב לוודא כי לא מופיעים סעיפים קטנים שיכולים להפוך את פוליסת הביטוח שלכם לחסרת תועלת. אם אתם מסוג האנשים שלא נוהגים לקרוא את האותיות הקטנות, חשוב מאוד לתת לבעל מקצוע לעבור על הפוליסה לפני הרכישה.

מה חשוב לדעת לפני שקונים ביטוח חיים?חשוב לעשות שיעורי בית

ביטוח חיים הינו כיסוי אשר מעניק פיצוי כספי במקרה מוות של המבוטח, הפיצוי משולם לבני משפחתו של המבוטח כתשלום אחד פטור ממס או כקצבה חודשית לתקופת זמן קצובה.

המפתח לפוליסת ביטוח חיים נכונה הוא חישוב נכון של סכום הפיצוי ועדכון גובה הביטוח בהתאם לשינויים במבנה המשפחתי.  

עיקר הכיסוי בביטוח חיים מתייחס למקרה של פטירת המבוטח, יחד עם זאת, ניתן להוסיף ולהרחיב את הפוליסה גם למקרה של נכות חמורה ואובדן כושר עבודה.

ישנן מגוון שיטות ומחשבונים לחישוב סכום הפיצוי בביטוח חיים, אך המכנה המשותף לכולם הוא מכפלה של השכר נטו של המפרנס הגבוה יותר (בין אם זה הגבר או האישה).

המכפלות הסולידיות הם סביב ה-200 ואילו המחמירים היו בוחרים ב-300 ליתר ביטחון.

על הסכום שהתקבל יש להוסיף או לגרוע סכומים בהתאם למשפחה שלכם, גיל הילדים, נכסים נדל"ן ברשותכם, ירושה עתידית ועוד.

גובה הפיצוי בביטוח חיים יכול להשתנות מעת לעת, מבוטח אינו מתחייב לגובה הפיצוי שרכש ביום הראשון.

מבוטחים רבים נוטים להגדיל או להקטין את גובה הפיצוי בהתאם לשינויים במצבם המשפחתי.

פוליסת ביטוח חיים תקפה לזמן מוגבל שכן היא נועדה לכסות ביטוח מפני במקרה מוות בטרם עת.

מרבית הפוליסות תקפות עד גיל 65, אך לעיתים ניתן למצוא פוליסות אשר תקפות עד גיל 70 ובמקרים נדירים, חברות ביטוח משווקות פוליסות עד גיל 80 לתקופת זמן מוגבלת.

מחירו של ביטוח חיים מורכב מכמה פרמטרים כגון גיל המבוטח, מין, תחום תעסוקה, עישון, גנטיקה משפחתית ועוד.

לצורך חישוב גובה הפרמיה, חברות הביטוח מציגות מחיר אחיד אשר ישתנה בעשרות אחוזים בהתאם לתשובות המבוטח לשאלון הרפואי.

מרבית חברות הביטוח מציעות שני מסלולים לבחירת המבוטחים

  • מסלול תשלום חד פעמי פטור ממס
  • מסלול קצבה חודשי לשארים

כיום ביטוח חיים אינו עניין יקר, בין אם זה בגלל עלית יוקר המחייה או הרפורמות בענף הביטוח, עלות של ביטוח חיים סביר להורה צעיר

פוליסות ביטוח חיים אינן תלויות זו בזו ולכן ניתן לרכוש יותר מפוליסה אחת וכך לקבל פיצוי מוגדל יותר

קרן פנסיה וביטוח מנהלים עשויות להכיל רכיב ביטוח חיים ריסק טהור, אך הוא מוגבל ותלוי בגובה ההכנסה שלכם וכפוף לשינויים בתקנון קרנות הפנסיה וכו'.

ביטוח חיים נפרד הינו קבוע בחוזה מול חברת הביטוח ומעניק לכם שקט בידיעה שאתם ובני משפחתכם מכוסים.

ביטוח חיים למשכנתא כפוך לשווי הנכס ואילו הבנק המלווה הוא המוטב היחיד.

ביטוח חיים נפרד כפוך לצרכי המשפחה והם המוטבים, לכן מומלץ להפריד בין הביטוחים הללו.

גיל הכניסה המינימלי לביטוח חיים הינו 24 ואילו הגיל המקסימלי לרכישת ביטוח הוא 64. בנוסף נדרש לעבור שאלון רפואי כתנאי קבלה לביטוח. יחד עם זאת, מעת לעת חברות ביטוח משנות את תנאי הקבלה לתקופה קצרה.

סביר להניח שכן, מצד אחד, חברות הביטוח שדרגו את סוגי פוליסות ביטוח חיים עם הנחות ואפשרויות הרחבה רבות. מצד שני, ייתכן שהמבנה המשפחתי שלכם השתנה ואתם זקוקים לכיסוי נמוך יותר וכתוצאה מכך תוכלו להנות מתשלום נמוך.  

בתקופת שגרה קשה לנו להעריך במדויק את ההשפעה שתהיה לאובדן בטרם עת של אחד מבני המשפחה, אך הסיכון למשבר כלכלי קשה בקרב המשפחה הינו גדול.

כל אדם בעל משפחה וילדים מומלץ לשקול לרכוש ביטוח חיים בגובה פיצוי סביר, עדיף כיסוי נמוך מהנדרש מאשר לחיות ללא כיסוי של ביטוח חיים לחלוטין.

כן. מרבית חברות הביטוח מאפשרות תשלום חודשי צמוד למדד.

לא, סכום הביטוח שמשולם למוטבים הינו פטור ממס. יחד עם זאת, מבוטח שרכש ביטוח חיים למקרה מוות למשפחתו הגרעינית , זכאי להנחה בתשלום מס (לפי סעיף 45א').

זה לא מכובד להעתיק