כל מה שחשוב לדעת

אל תחמיצו עדכונים מאיתנו
הרשמו וקבלו מאיתנו ניוזלטר משובח מעת לעת
פוליסות ביטוח חיים מומלצות
הכנסה למשפחה

ביטוח חיים

שוהם

ביטוח חיים

כלל כפול למשפחה

ביטוח חיים

בלוג ביטוח חיים

האם שיפוצניק צריך ביטוח חיים?

אין ספק שעבודות שיפוץ יכולות להיות מסוכנות, במידה ואתם עוסקים במקצוע בתחום השיפוצים, וודאו שאתם מכוסים בביטוח חיים!
Picture of צוות ביטוח

צוות ביטוח

שיפוצניק ביטוח חיים

פעמים רבות אנו מקבלים שיחות טלפון מכל מיני סוכני ביטוח. אותם סוכני ביטוח מציגים את עצמם באדיבות ובנחמדות, ומספרים לנו על מגוון פוליסות ביטוח שונות המוצעות לנו במחירים מעולים. היות ואף אחד מאיתנו לא באמת יושב במהלך השגרה שלו וממתין הקוצר רוח לשיחה מסוכן הביטוח שיצלצל, לרוב שיחות הטלפון האלו תופסים אותנו כאשר אנחנו מאוד עסוקים ואין לנו זמן אמיתי פנוי להקשיב להם ולמצוא, אולי, משהו שעשוי לעניין אותנו.

למשל, שיפוצניקים בדרך כלל עסוקים ביום יום שלהם בעבודות ידיים, ואין להם לא רגע פנוי ולא יד פנויה כדי להרים את הטלפון ולהקשיב לכמה דקות. אז כדי שלא תסננו את שיחת הטלפון הבאה של סוכני הביטוח ותהיו עלולים להפסיד משהו שיכול להועיל לכם, החלטנו להרים את הכפפה ולהבין האם שיפוצניק צריך ביטוח חיים?

ביטוח חיים – מה הוא נותן?

ביטוח חיים הוא סוג ביטוח המוצע לרכישה על ידי חברות הביטוח השונות הפועלות במדינת ישראל. ביטוח חיים בא במטרה לסייע למשפחתם לשמור על רמת חיים כלכלית הגונה גם בהיעדרו של המבוטח במקרה של מוות.

ביטוח חיים ריסק הינו מוכר כ-ביטוח "בינארי" כלומר אחד-אפס, אין מקום לפרשנות בדומה לביטוח אובדן כושר עבודה, אלה הביטוח מכסה מקרה אחד בלבד, מוות בטרם עת.

חברות הביטוח השונות החלו לשווק פוליסות ביטוח חיים אשר כוללות כיסויים במקרה של נכות קשה, אובדן כושר עבודה וכו' על מנת לכסות גם מקרים בהם התרחשה תאונה קשה אך למזלו של המבוטח, היא אינה הסתיימה באסון.

מי זקוק לביטוח חיים?

היות ופוליסות ביטוח חיים המורחבות מכסות מקרים נוספים מלבד פטירה של המבוטח, עולה השאלה מי הם בעלי המקצוע אשר נמצאים בסכנה גדולה יותר במהלך עבודתם?

אין עוררין שבכל עבודה יש אפשרות לתאונה קלה או קשה, אך תסכימו איתנו ששיפוצניק אשר עובד על הגג עם חומרים רותחים לאיטום גגות, נמצא במעט יותר בסכנה מאשר עובד משרד?

בנוסף לשיפוצניקים ישנם בעלי מקצוע רבים נוספים ואנו ננסה לסקר גם אותם בהמשך.

האם שיפוצניק צריך ביטוח חיים?

ראשית, אנו טוענים ראשית שכל אדם שיש לו נתמכים, כלומר ילדים ומשפחה , צריך לשקול בחיוב לרכוש ביטוח חיים ריסק טהור, כלומר פיצוי כספי בסכום קבוע מראש במקרה של פטירת המבוטח.

יחד עם זאת, כאשר מדברים על ביטוח חיים, מרבית הקוראים חושבים על תאונות מטוס או רכב, אך אנחנו נמצאים מרבית מחיינו בסביבת העבודה שלנו ובעלי המקצוע בתחום הבנייה והשיפוץ נמצאים בסיכון במהלך יום העבודה.

שיפוצניקים הם אנשים שעובדים לא רק עם הידיים, אלא גם עם חומרים ששאיפה שלהם עלולה להיות לא בריאה לגוף, עולים על סולמות, משתמשים בכלים חדים ואלקטרוניים ובשורה התחתונה – פשוט נמצאים בסיכון גבוה יותר ביחס לבעלי מקצוע אחרים…

מה בדיוק מסוכן בזה?

שיפוצניקים עומדים בכל יום במצב שבו הם עלולים להיפגע מחיתוך, שאיפה, נפילה ומקרים נוספים שעלולים לגרום להם לפגיעות קלות יותר או קשות וחמורות יותר. בכל אחד מהמקרים, עלול לאבד השיפוצניק את היכולת שלו להמשיך לעבוד, בין אם לתקופה קצרה יותר ובין אם לתקופה ארוכה יותר.

פציעה במהלך עבודה של שיפוצניק באתר בנייה יכולה לשתק אותו לתקופה ארוכה ולפגוע בפרנסתו, חישבו על זה כך, עובד משרדי אשר שבר את ידו, יוכל להמשיך לתפקד, באופן איטי יותר ואולי בעבודה מהבית אך מאידך, שיפוצניק עם פציעה דומה, יאלץ להיעדר מאתר הבנייה ולהפסיד את הפרויקט.

ביטוח חיים לשיפוצניקים – שומרים על מי שבונה לנו את הבית

היות והשיפוצניק נמצא בסיכון ברמה הכמעט יומיומית, ביטוח חיים הוא רלוונטי מאוד עבורו. מדוע? פשוט מאוד – במקום לבוא לעבודה בחשש ולהעסיק את הראש כל הזמן במחשבות על "מה עלול לקרות?", ביטוח חיים יכול לאפשר לשיפוצניק עבודה רגועה ושקטה.

איפה כדאי לעשות ביטוח חיים?

לצערנו לא ניתן להצביע על חברת ביטוח אחת שמומלץ לרכוש אצלה ביטוח חיים, זאת מכיוון שיש פערים גדולים בין סוגי בעלי המקצוע גם בקטגוריה של שיפוץ ובנייה, היקף העבודה, תחום התמחות, חומרים מסוכנים, מספר עובדים וכדומה. אולם השוואה קצרה בין הפוליסות של חברות הביטוח השונות תוכל להבטיח בחירה של ביטוח חיים מקיף ומתאים לכם.

טיפים לבחירת ביטוח חיים

לפני שתבחרו איפה לעשות ביטוח חיים, כדאי למדוד את הפוליסות לפי מדדים של מחיר, היקף הפוליסה, גבולות האחריות ואת הסיטואציות שבגינן תהיו זכאים לקבלת קצבה. ככל שהפוליסה תהיה מקיפה יותר ובמחיר הולם יותר – כך תוכלו להבטיח שביצעתם את הבחירה הנכונה. אז בחרו נכון ושמרו על עצמכם!

אהבתם? שתפו עם חברים
Picture of צוות ביטוח

צוות ביטוח

צוות הכותבים של אתר ביטוח מורכב מאנשי מקצוע בעלי רישיון ממשרד האוצר לעסוק בתחום או אנשי מקצוע אשר שואפים להנגיש את המידע לקהל הרחב. אנחנו צמאים לידע ונשמח לשמוע ממכם על נושאים או תחומים נוספים שתרצו שנכתוב עליהם.

זה לא מכובד להעתיק