כל מה שחשוב לדעת

אל תחמיצו עדכונים מאיתנו
הרשמו וקבלו מאיתנו ניוזלטר משובח מעת לעת
פוליסות ביטוח מחלות קשות מומלצות
Top קרן אור

ביטוח מחלות קשות

מגדל מזור מורחב

ביטוח מחלות קשות

מדיכלל פיצוי לסרטן

ביטוח מחלות קשות

עוד בנושא ביטוח מחלות קשות
בלוג ביטוח מחלות קשות

האם אני באמת צריך ביטוח מחלות קשות?

כולנו חוששים לקבל חדשות לא נעימות אודות מצבנו הרפואי, אך האם הפחד הזה שולט בנו וגורם לנו לרכוש פוליסות ביטוח מיותרות? ביטוח מחלות קשות מאוד נפוץ כיום אך לא בהכרח מתאים לכל אדם. הקדישו 3 דקות קריאה על מנת להבין האם אתם באמת זקוקים לביטוח מחלות קשות וכך תוכלו לחסוך עד מאות שקלים בשנה
Picture of צוות ביטוח

צוות ביטוח

האם אני צריך ביטוח מחלות קשות?

החיים מזמנים לנו הרבה הפתעות, רבות מהן אינן נעימות. גילוי של מחלה קשה הוא אחד מהאירועים הכואבים והמצערים ביותר בחייו של אדם, וההתמודדות עמה מצריכה כמויות גדולות של משאבים נפשיים וכלכליים – תרופות, סיעוד מקצועי, טיפולים משלימים, ועוד. "ביטוח מחלות קשות" מהווה אמצעי הגנה מפני מצב של התמודדות עם מחלה קשה ללא התקציב המתאים.

אז דבר ראשון, מה מוגדר כמחלה קשה לצרכי ביטוח?

הפיקוח על הביטוח הגדיר מספר מחלות ומצבים רפואיים, אשר חייבים להיכלל בכל פוליסת ביטוח מחלות קשות – התקף לב, ניתוחי מסתמי לב, ניתוחי מעקפי לב, ניתוח אבי-העורקים, סרטן, שבץ מוחי, טרשת נפוצה, וקרדיומיופטיה. פרט למחלות ומצבים רפואיים אלו, רוב הפוליסות מהסוג הנ"ל כוללות כיסוי גם לעוד כ-20 עד 30 מחלות אחרות.

למה משמש ביטוח מחלות קשות?

ניתן לראות ביטוח מחלות קשות כמעין ביטוח משלים לביטוחים המרכזיים יותר – ביטוח סיעודי, וביטוח אובדן כושר עבודה. ביטוח מחלות קשות מכסה את ה"חורים" בכיסוי של הביטוחים האחרים, כגון עלות טיפולים משלימים, או מקרים שבהם כושר העבודה של המבוטח לא אבד לחלוטין.

אומנם הביטוחים הרגילים מספקים את רשת ההגנה הבסיסית, אך כאשר בן משפחה מאבד את כושר העבודה ונזקק להשגחה צמודה, הדבר עלול להשפיע באופן לא-מבוטל על כושר ההתפרנסות של שאר בני המשפחה. מסיבה זו, רווחת המשפחה מהווה שיקול מרכזי בהחלטה לרכוש ביטוח מחלות קשות.

איך זה עובד בפועל?

רוב ביטוחי הבריאות מספקים פיצויים בצורה של שיפוי – חברת הביטוח מספקת החזר כספי של עלות הטיפולים השונים. במקרה של ביטוח מחלות קשות, מדובר בסכום כסף חד-פעמי מוגדר, לרוב כמה מאות אלפי שקלים, שיימסר למבוטח עם הוכחת הזכאות לפיצויים. חברות הביטוח קובעות את פרמיית הביטוח לפי מאפיינים שונים של המבוטח, כגון גיל, עבר רפואי, מחלות במשפחה וכו'. כמובן שגם גובה הפיצויים הנדרשים משפיע על גובה הפרמיה.

פוליסות ביטוח מחלות קשות מוצעות עד גיל מקסימלי. אדם שהגיע לגיל המקסימלי (65 ברוב הפוליסות המוצעות, 70 באחרות), חברת הביטוח תסרב לאפשר לו לרכוש את הפוליסה. פרט לגיל המקסימלי יש גם גיל "כניסה" מקסימלי – אדם שעבר את גיל הכניסה, חברת הביטוח לא תאפשר לו להתחיל לרכוש פוליסות מהסוג הנ"ל.

טיפ! מה קורה אם (לא עלינו) לקיתם בשתיים או יותר מחלות במהלך תקופת הכיסוי הביטוחי? האם הפוליסה שלכם תכסה את כל המקרים? כדאי מאוד לקרוא את האותיות הקטנות בפוליסה המוצעת לכם, משום שלא כל פוליסה כוללת כיסוי שכזה. ניתן לחלק פוליסות ביטוח מחלות קשות לשתי סוגים – פוליסות המכסות מחלה או מקרה רפואי אחד בלבד (הפוליסה מבוטלת מיד לאחר העברת הפיצויים), ופוליסות המכסות שתיים או יותר. ודאו כי אתם בוחרים את הפוליסה המתאימה ביותר עבור הצרכים שלכם.

אהבתם? שתפו עם חברים
Picture of צוות ביטוח

צוות ביטוח

צוות הכותבים של אתר ביטוח מורכב מאנשי מקצוע בעלי רישיון ממשרד האוצר לעסוק בתחום או אנשי מקצוע אשר שואפים להנגיש את המידע לקהל הרחב. אנחנו צמאים לידע ונשמח לשמוע ממכם על נושאים או תחומים נוספים שתרצו שנכתוב עליהם.

זה לא מכובד להעתיק