ביטוח מבנה למשכנתאמגיע לכם עד 50% הנחה

לוגו חברת הפניקס ביטוח
לוגו חברת איילון
לוגו חברת AIG
לוגו חברת ביטוח מנורה
לוגו חברת ביטוח ליברה
לוגו של כלל חברת ביטוח

ביטוח מבנה למשכנתאפוליסה מצילה חיים

ביטוח מבנה למשכנתא הוא אחד מהביטוחים המרכיבים ביטוח משכנתא שנוטלי משכנתאות חייבים לרכוש. לצד ביטוח חיים למשכנתא ביטוח מבנה למשכנתא הוא מוצר ביטוח משלים שעוזר לבנק שמעניק את ההלוואה להבטיח כי הוא יקבל את הכספים שהעניק. ביטוח מבנה למשכנתא נכנס לפעולה במקרים של נזקים משמעותיים במיוחד למבנה שבגינו נלקחה המשכנתא

מה זה ביטוח מבנה למשכנתא? מה אני צריך באמת?

ביטוח חיים למשכנתא מספק הגנה למבוטח, למשפחתו ולבנק במצב בו יש פגיעה פיזית משמעותית בדירה או בתשתיות קריטיות שלה. ביטוח זה מכסה את הנזקים שנגרמו לבית כתוצאה מאותה פגעה ומגן על נוטל ההלוואה מפני פגיעה כספית משמעותית הכרוכה בתיקון הנזקים.

ביטוח מבנה למשכנתא מכסה נזקים משמעותיים שעלולים לקרות לבניין כמו נזקים שמזג האוויר עלול לגרום וגם במידה והתרחש אסון כזה או אחר כמו שריפה, רעידת אדמה או תאונה משמעותית שהובילה לנזק למבנה. 

ביטוח מבנה למשכנתא כולל כיסוי רק למבנה עצמו, רוכש הביטוח לא יקבל פיצוי עבור נזקים שנגמרו לתכולת הבית ולשם כך יש לרכוש ביטוח נפרד – ביטוח תכולה.

לרוב נהוג שלא לרכוש ביטוח מבנה לעלות המלאה של הבית אלא רק בסכום שיידרש לטובת בנייתה מחדש מאפס, הרי בכל מקרה האדמה נשארת במקומה ולכן לא צריך לבטח גם את עלות האדמה. לכן ברוב הגדול של המקרים גובה הפיצוי שנקבע בפוליסה לא ישקף את הערך המלא של המבנה. 

בנוסף, יש אפשרות לרכוש ביטוח שלא מכסה את עלות הבנייה מחדש באופן מלא, אולם האפשרות הזאת לא מומלצת במיוחד לאור העובדה שכאשר מפעילים את פוליסת הביטוח לרוב מדובר בנזקים משמעותיים שעלותם גבוהה במיוחד ויכולה להגיע למאות אלפי שקלים, סכומים שלא כל זוג יכול לשלם בקלות.

בנוסף ניתן לרכוש מספר הרחבות לביטוח הזה, אחד הפופולאריים שבהם הוא הרחבת דירה חלופית. במצב כזה חברת הביטוח תשלם לכם את הסכום הדרוש לכם לטובת שכירת דירה אחרת בזמן שהדירה שלכם נמצאת בהליכי שיקום.

כמה עולה ביטוח מבנה למשכנתא?ביטוח איכותי ולא יקר

חלקכם עלול לחשוב שמדובר בכפל ביטוח, אמנם נשמע שהפוליסה דומה מאוד לביטוח חיים אבל חשוב להבין שמדובר בשתי בעיות שונות שזקוקות לפתרון בנפרד. ביטוח החיים אמור להעניק לבני המשפחה סכום ראשוני משמעותי באמצעותו ניתן יהיה לכסות על אובדן המשכורת של הנפטר, אולם אם כל הכסף יופנה לתשלום המשכנתא, לא בטוח שהמשפחה תוכל לשמור על רמת החיים שלה.

לכן ביטוח משכנתא שמיועד באופן בלעדי לתשלום המשכנתא, משלים את ביטוח החיים בצורה הטובה ביותר, מצד אחד מכסה את החוב הגדול ביותר של הנפטר ומצד שני מאפשר למשפחה להשתמש בכספי ביטוח החיים למחיה ולא להחזר חובות.

ביטוח משכנתא וביטוח מבנהגם טווח זה בסדר

העלות של ביטוח מבנה למשכנתא, בניגוד לביטוחים רבים אחרים לא מושפעת מזהות הלווה אלא רק מהנכס המבוטח, היות ולזהות המבוטח אין קשר לסיכוי שיקרה לדירה אסון משמעותי. לכן, הגורמים שהכי משפיעים על המחיר של הביטוח הם הסכנה שנשקפת למבנה, למשל בניינים ישנים נמצאים בסיכון גבוהה יותר לשריפה כתוצאה מתשתית חשמל במצב ירוד או כתוצאה מבעיה ביסודות והעלות של בניית הנכס מחדש.

החשיבות של ביטוח מבנה למשכנתא האם יש פוליסה מנצחת?

החשיבות של רכישת ביטוח מבנה למשכנתא היא אדירה, תארו לעצמכם שהדירה שכרגע רכשתם באמצעות משכנתא בגובה מאות אלפי שקלים עלתה באש כתוצאה משריפה, העלויות הכרוכות בשיקומה והחזרתה למצב תקין יכולים להגיע למאות אלפי שקלים.

כדי לשלם על הנזקים רוב הזוגות יצטרכו לקחת הלוואה נוספת, לרוב בתנאים לא טובים במיוחד ובנוסף אותם זוגות יצטרכו למצוא מקום מגורים חלופי בתקופת השיפוצים, הוצאה נוספת של אלפי שקלים בכל חודש.

לדוגמא, זוג שהיה משלם 5,000 ₪ בכל חודש משכנתא יצטרך להמשיך לשלם את אותו הסכום ועליו להוסיף את החזר ההלוואה שלקח לטובת שחזור הדירה בגובה כמה אלפי שקלים נוספים, בנוסף הוא יצטרך לשלם שכירות לדירה החדשה, כך יכול להיות הוצאה חודשית של 5,000 ₪ בחודש על דיור תגדל פי כמה ואותו זוג יצטרך לשלם כ-12,000 ₪ בכל חודש רק על דיור.

כעת אותו זוג שרכש ביטוח מבנה למשכנתא וגם רכש הרחבה למימון דיור חלופי לא יפגע כלל מבחינה כלכלית ומכאן נובעת החשיבות האדירה של הביטוח.

איך לקנות ביטוח חיים למשכנתא?מי השחקנים הגדולים בענף?

אנו ממליצים בחום לפנות ליועצי הביטוח שלנו שיוכלו לאתר עבורכם פוליסת ביטוח מבנה למשכנתא שתהיה זולה בהרבה מהביטוחים המוצעים לכם על יד הבנק בו אתם מתכוונים לקחת את המשכנתא.

מה חשוב לדעת לפני שקונים ביטוח משכנתא?חשוב לעשות שיעורי בית

חד משמעית, החוק מחייב כל אדם אשר לווה משכנתא לרכוש ביטוח. זאת מכיוון שמשכנתא הינה הלוואה ארוכת טווח ובסכום גבוה משמעותית מכל נכס אחר אשר ברשות הלווה.

ביטוח משכנתא נועד גם להגן על הבנק מפני כל בירוקרטיה מיותרת הכרוכה בעיקול וטיפול בנכס במקרה שהלווה אינו מצליח לעמוד בהחזרי המשכנתא.

לא. אין חוק אשר מחייב אתכם לרכוש ביטוח משכנתא מהבנק, יחד עם זאת, תהליך המכירה בבנק ירגיש לכם כדחף מסוים מצידם לרכוש ביטוח משכנתא.

אך זכרו, החוק אוסר על הבנקים לחייב את הלקוחות לרכוש ביטוח משכנתא דרכם.

ראשית רוכשים את הפוליסה החדשה וממתינים לקבל את העתק הפוליסה והאישור שהיא בתוקף, לאחר מכן נגשים לבנק וממלאים טפסים ותוך זמן קצר (לרוב עד 30 יום) פוליסת הביטוח של הבנק תבוטל.

ביטוח משכנתא אינו רק ביטוח חיים, פוליסות ביטוח המשכנתא מכיל גם מרכיב של ביטוח מבנה אשר הוא ביטוח רחב ומורכב עוד יותר ויש להתאימו לכל נכס באופן נפרד.

ביטוח מבנה מגן על הבנק בעיקר מפני נזקים חמורים לבית אשר נגרמו כתוצאה מנזקי טבע כגון: מזג אוויר, רעידות אדמה, הצפה, שריפה ועוד.

פוליסת ביטוח משכנתא אשר כולל ביטוח מבנה צמודה לגובה ההלוואה שלקחתם מכיוון שמנקודת מבטו של הבנק, הצורך היחיד שלו הוא להגן על ההלוואה. אם כך, במידה וגובה ההלוואה משתנה, כך גם גובה הכיסוי של ביטוח המבנה שלכם.

במקרה כזה, הפער בין גובה ההלוואה לבין הערך האמיתי של מבנה הנכס מייצר "ביטוח חסר", ויש להימנע ממנו בכל מחיר, במיוחד אם אתם מקפידים לעדכן את גובה ההלוואה שלכם מדי כמה שנים וכך מקטינים את גובה הכיסוי בביטוח מבנה הכלול, בזמן שהבלאי בנכס עולה לאורך זמן והסבירות לנזקים עולה אתו.

זהו נושא בהחלט לא פשוט, אך הרב המוחלט של ביטוחי המשכנתא אינם מכסים פטירה כתוצאה מהתאבדות בשנה הראשונה, הכיסוי הנ"ל נכנס לתוקף רק בשנה השנייה לביטוח.

ביטוח משכנתא נקבע לפי מצבו הרפואי של המבוטח ובנוסף היכולת הפיננסית שלו להחזיר את גובה ההלוואה לאורך זמן. כמובן שלמחיר הבסיס ייתכנו שינויים ותוספות בהתאם לכל לקוח.

לא תמיד, חברות הביטוח לא תמיד מקבלות עדכון ישיר מהבנק בכל עת שבוצע מחזור משכנתא. דאגו לצאת מהבנק עם כל המסמכים האפשריים ושלחו לחברת הביטוח ובקשו אסמכתא לשינוי שבוצע.

קשה מאוד להעריך מראש את גובה ביטוח מבנה מכיוון שיש הרבה מאוד משתנים בעת שיערוך מבנה כגון: צנרת, תשתיות חשמל, מיזוג, מיקום הנכס, תוכניות עתידיות לשכונה, חומרי בנייה, גובה קומה ועוד ועוד..

לא. כברירת מחדל ביטוח מבנה בפוליסת ביטוח משכנתא מכסה רק את מבנה הנכס, יחד עם זאת, מומלץ לרכוש ביטוח תכולת דירה בנפרד.

כחלק מפוליסת ביטוח משכנתא, חברת הביטוח תבקש מכם למלא שאלון רפואי ראשוני, במידה ויתעורר צורך מצידם, ייתכן ותוזמנו לבדיקה רפואית כלשהי.

עלות כיסוי ביטוח חיים כחלק מפוליסת ביטוח משכנתא נקבעת בהתאם למצבו הרפואי של המבוטח כגון: גיל, מין, עיסוק, עישון וכדומה.

יחד עם זאת, נבחנים גם נתונים יבשים אודות הנכס והרכב ההלוואה.

מכיוון שהבנק הינו גוף פיננסי ופרטי ורוצה להבטיח שיוכל לקבל החזר להלוואה גם במקרה של מוות בטרם עת של הלווה.

כן. כל עוד תציגו לבנק פוליסת ביטוח בתוקף, תוכלו לבטל את הפוליסה הישנה.

ביטוח משכנתאפוליסה בהתאמה אישית

זה לא מכובד להעתיק