כל מה שחשוב לדעת

אל תחמיצו עדכונים מאיתנו
הרשמו וקבלו מאיתנו ניוזלטר משובח מעת לעת
פוליסות ביטוח משכנתא מומלצות
No data was found
עוד בנושא ביטוח משכנתא
בלוג ביטוח משכנתא

גרירת משכנתא – המדריך המהיר, עם טיפ לחיסכון משמעותי

חולמים על בית גדול יותר? רוצים לקחת משכנתא אבל לא יודעים מה לעשות עם המשכנתא הקיימת? נעים להכיר, גרירת משכנתא. מונח מעולם הבנקאות שיכול לפתוח לכם דלתות לבית החלומות שלכם.
Picture of צוות ביטוח

צוות ביטוח

גרירת משכנתא

כדי להבין מה זו גרירת משכנתא, מספיק לתאר מצב, בו רוצים לרכוש דירה ולמכור את הדירה הקיימת שלנו בו בזמן. הרי, אם יש לנו דירה קיימת וקיבלנו עבורה משכנתא, מה יקרה למשכנתא הזאת? ואם אנחנו רוצים לקחת את אותה המשכנתא, שכבר הייתה לנו – מבלי לקחת חדשה, ולהעביר אותה לנכס החדש – הרי שנוכל לעשות זאת דרך גרירת משכנתא.

אם וכאשר מבצעים גרירת משכנתא לנכס אחר, למעשה מעבירים ("גוררים") אותה אל הנכס החדש, כמו שהיא. התנאים נשארו כשהיו. כך שאם המשכנתא הייתה מתאימה ומותאמת למי שלקח אותה, והוא רוצה לשמר אותה גם עבור הנכס החדש – גרירת משכנתא יכולה להוות פתרון הולם.

חיסכון במשכנתא דרך גרירת משכנתא?

באופן כללי, גרירת משכנתא יכולה לאפשר חיסכון במשכנתא, אם וכאשר יותר משתלם לבצע גרירת משכנתא, מאשר לקחת משכנתא חדשה. לא תמיד זה מתאפשר, מסיבות שונות – ובאם מקבלים אישור עקרוני, מראש ולמפרע, של הבנק המלווה את תהליך המשכנתא – זה יכול לעזור כדי לקבל אישור לתהליך.

אפילו אם ניתן לבצע גרירת משכנתא לנכס אחר, אין זה בהכרח אומר שזה יאפשר חיסכון במשכנתא. אם לדוגמה, ביצענו גרירת משכנתא, ועדיין יש צורך לקחת משכנתא נוספת כדי להחזיק בכל ההון הנדרש כדי לרכוש דירה חדשה – ייתכן שעדיף לקחת משכנתא חדשה, שתחזיק בסכום המלא, ותאפשר החזרים חודשיים נמוכים יותר, מאשר אלו אשר היו מתקבלים לו היינו משלבים שתי משכנתאות יחדיו.
על כן, חשוב להבדיל בין מצבים בהם זה מתאים לעשות גרירת משכנתא, לבין אלו שלא, כדי לאפשר חיסכון מספק במשכנתא.

כך, שאם רוצים לאפשר חיסכון במשכנתא, יש עניין לתכנן מראש את לקיחת המשכנתא, כשעומדים בפני גרירתה לנכס חדש. באופן כללי, אם כבר יש לנו דירה חדשה עבורה כבר לקחנו משכנתא, ואנחנו רוצים לרכוש נכס נוסף ולקחת עבורו משכנתא נוספת – הרי זו סיבה לגרירת משכנתא.

בנוסף, סיבה שנייה לכך היא: אם ברצוננו לרכוש נכס נוסף, לאחר שכבר מכרנו את הנכס הקודם. באם טרם מכרנו את הנכס הקודם, ניתן להחליף את הנכס עבור המשכנתא הקיימת. במידה וכבר מכרנו, מה שניתן לעשות, כדי לאפשר את גרירת המשכנתא – הוא להעביר את תשלומי המשכנתא אל הבנק, ולהמשיך לשלם אותה כרגיל, בתהליך שנקרא "גרירת משכנתא לערבות בנקאית".

למעשה, גרירת המשכנתא מתאפשרת בתוך אותו הבנק שנתן את המשכנתא מלכתחילה.

חיסכון בביטוח המשכנתא

כך, זה היה מידע שטחי ביותר, ועל קצה המזלג – וייתכן שעדיף ייעוץ עם איש מקצוע כדי לאפשר מידע מעמיק ונוסף בנושא – כמובן שהצוות שלנו ישמח לעזור. ובהקשר נוסף של חיסכון במשכנתא, נוכל לציין אספקט נוסף, זה של ביטוח המשכנתא. שהרי אם מוצאים דרך לחסוך בביטוח המשכנתא, הרי שיש בכך מן האפשרות להוזיל את התשלומים החודשיים, באופן כללי.

כאשר מתבוננים בהליכי גרירת משכנתא, הרי מסתכלים על התנאים הקיימים בשוק, ועל אפשרויות שונות לקבלת משכנתא מתאימה. ואם כבר נמצאים בהליך שכזה של חקר שוק, אפשר גם לקחת בחשבון את האספקט הביטוחי, כדי לראות מה זמין היום, מה אפשרי, אילו תנאים יכולים להשתפר כאשר שמים את ביטוח המשכנתא תחת זרקור הבדיקה המחודשת.

אם לדוגמה, נתייעץ עם מקורות שיאפשרו לנו לראות סוגים שונים של פרמיות ביטוחיות עבור המשכנתא, שהדבר היחידי שמבדיל ביניהם הוא כנראה המחיר שלהם – נוכל לגלות אפשרויות מיטיבות שונות, כדי לאפשר חיסכון במשכנתא. אולי אפשר להוזיל את עלות הפרמיה החודשית, של ביטוח המשכנתא, בערך ניכר – וזה בהחלט נקרא חיסכון במשכנתא. מקווים כי מצאת את הכתבה הזאת מספקת ומעוררת מחשבה, תודה על קריאתך.

אהבתם? שתפו עם חברים
Picture of צוות ביטוח

צוות ביטוח

צוות הכותבים של אתר ביטוח מורכב מאנשי מקצוע בעלי רישיון ממשרד האוצר לעסוק בתחום או אנשי מקצוע אשר שואפים להנגיש את המידע לקהל הרחב. אנחנו צמאים לידע ונשמח לשמוע ממכם על נושאים או תחומים נוספים שתרצו שנכתוב עליהם.

זה לא מכובד להעתיק