כל מה שחשוב לדעת

אל תחמיצו עדכונים מאיתנו
הרשמו וקבלו מאיתנו ניוזלטר משובח מעת לעת
פוליסות ביטוח משכנתא מומלצות
No data was found
עוד בנושא ביטוח משכנתא
בלוג ביטוח משכנתא

למה חייבים ביטוח משכנתא?

למה אתם חייבים ביטוח משכנתא? מהו באמת הסיכון והסיבה לביטוח הזה? ברוב המקרים הוא מרגיש כהוצאה מיותרת ולא זולה בכלל
צוות ביטוח

צוות ביטוח

למה חייבים ביטוח משכנתא

מתכוונים לקחת משכנתא כדי לרכוש לעצמכם דירה חדשה? בוודאי תגלו בקרוב שאתם חייבים לרכוש גם ביטוח משכנתא. למה חייבים ביטוח משכנתא? כי הבנקים מחייבים את נוטלי המשכנתאות לרכוש ביטוח משכנתא במטרה להבטיח לעצמם שהם יקבלו את הכסף שהלוו בחזרה במקרה בו נוטל המשכנתא נפטר או שנגרם למבנה שעבורו נרכשה המשכנתא נזק בצורה חמורה.

למה חייבים לרכוש ביטוח חיים לביטוח משכנתא?

הסיבה שהבנק מחייב את נוטלי ההלוואות לרכוש ביטוח חיים למשכנתא היא מתוך מטרה אחת, להעניק לעצמו בטוחות שהוא יקבל את הכספים שנוטלי המשכנתאות לוקחים ממנו. 

כאשר הבנק מעניק הלוואה לזוג שמעוניין לרכוש דירה הוא לוקח בחשבון שיש להם הכנסה חודשית מסוימת, למשל זוג שמרוויח ביחד 20,000 ₪ כנראה יוכל לעמוד בתשלומי משכנתא של 6,000 ₪ והבנק יחסית בטוח שהוא יקבל חזרה את ההלוואה שלו.

כעת דמיינו מצב בו האישה נפטרת בטרם עת, נניח כי היא הרוויח 10,000 ₪ בחודש, הבעל מוצא את עצמו עומד בפני החזר חודשי בגובה 6,000 ₪ כאשר ההכנסה שלו עומדת על 10,000 ₪ בלבד. במצב עניינים כזה יש סכנה משמעותית שהבעל לא יוכל לעמוד בהחזרי ההלוואה.

לכן, הבנק מחייב את נוטלי המשכנתא לרכוש ביטוח חיים למשכנתא, אם הבעל או האישה נפטרים חס וחלילה, תוגש תביעה לחברת הביטוח והיא תשלם את הסכום שעבורו נרכש הביטוח, באופן זה הבנק מוודא כי הוא יקבל את הכסף שהלווה לזוג.

מה זה ביטוח נכס למשכנתא? 

ביטוח נכס נכנס לפעולה כאשר הבית שבגינו נרכש סופג נזק משמעותי, בסופו של דבר, בטח בשנים הראשונות שלאחר נטילת ההלוואה חלק הארי של הבית שייך לבנק ולא באמת לכם, לכן חשוב לבנק לשמור על הנכס מפני נזק משמעותי כתוצאה משריפה, רעידת אדמה ואסונות אחרים.

ביטוח נכס מכסה מגוון רחב של בעיות מהותיות שעלולות להתגלות בנכס, סכום הביטוח לרוב גבוה במיוחד היות ועלות התיקון של בעיות תשתית לרוב גבוהה במיוחד.

למה חייבים לרכוש ביטוח נכס למשכנתא?

הסיבה שהבנק מחייב את הלווים לרכוש את הביטוח הזה הוא העובדה שחלק לא קטן מהם לא יוכל לעמוד בתשלומים הנדרשים לטובת תיקון הנזקים שיכולים להאמד במאות אלפי שקלים.

זוג שהדירה אותה רכשו ספגה נזקים במאות אלפי שקלים יצטרכו לגייס את הסכום הזה לרוב באמצעות הלוואה שההחזר החודשי שלה יעמוד על כמה אלפי שקלים, לשכור דירה חלופית במהלך השיפוצים שגם כן תדרוש מהזוג השקעה של עוד כמה אלפי שקלים וכך יוצא שהזוג עלול לשלש את ההוצאה החודשית שלו על דיור.

חלק גדול מאוד מהזוגות יגיעו לקריסה כלכלית במצב שכזה, מה שישאיר את הבנק במצב ביש, מצד אחד הוא הלווה מאות אלפי שקלים לאותו זוג שלא יכול להחזיר לו את הכסף ומצד שני הדירה שהוצגה כערבון להלוואה שווה הרבה פחות מגובה ההלוואה בגלל הנזק הכבד שספגה.

ביטוח הנכס למעשה משליך את כל ההוצאות הכרוכות בתיקון הדירה ולפעמים אף במציאת דיור חלופי על חברת הביטוח שדרכה נרכש הביטוח ומבטיח לבנק שההלוואה שלו תמשיך להיפרע.

האם ביטוח משכנתא טוב גם ללווה?

בהרבה מקרים ביטוח המשכנתא מועיל גם ללווה ולא רק לבנק. אותו בעל מהדוגמא ממקודם שאיבד את אשתו היה נאלץ קרוב לוודאי למכור את הדירה שלו כדי להחזיר את החובה שלו לבנק ולכל הפחות היה סופג פגיעה משמעותית בהכנסה הפנויה שלו בכל חודש ביטוח משכנתא היה עוזר לו לעבור את התקופה הזאת מבלי לספוג נזק כלכלי משמעותי. 

באותו אופן גם זוג שהדירה שלו נפגעה בצורה משמעותית והיה קורס כלכלית בעקבות הפגיעה מקבל מחברת הביטוח את כל הכספים הדרושים כדי לעבור את התקופה הזאת.

אהבתם? שתפו עם חברים
צוות ביטוח

צוות ביטוח

צוות הכותבים של אתר ביטוח מורכב מאנשי מקצוע בעלי רישיון ממשרד האוצר לעסוק בתחום או אנשי מקצוע אשר שואפים להנגיש את המידע לקהל הרחב. אנחנו צמאים לידע ונשמח לשמוע ממכם על נושאים או תחומים נוספים שתרצו שנכתוב עליהם.

זה לא מכובד להעתיק