כל מה שחשוב לדעת

אל תחמיצו עדכונים מאיתנו
הרשמו וקבלו מאיתנו ניוזלטר משובח מעת לעת
פוליסות ביטוח משכנתא מומלצות
No data was found
עוד בנושא ביטוח משכנתא
בלוג ביטוח משכנתא

מי קונה ביטוח משכנתא בבנק? – גלו מדוע זה לא חכם!

חושבים על משכנתא? קודם כל מזל טוב! אבל רקע לפני שאתם בוחרים רהיטים וצבעים לקירות, בואו נכיר דקה את הסעיף שמרבית הלווים פוסחים עליו ונאלצים לשלם בגללו עשרות אלפי שקלים מיותרים בתקופת המשכנתא שלהם.
צוות ביטוח

צוות ביטוח

מי רוכש ביטוח משכנתא בבנק?

רכישת בית היא אחת ההוצאות הגבוהות ביותר שאנו מוציאים בימי חיינו, כאשר לצד מחיר הבית עצמו נלוות הוצאות נוספות כמו דמי תיווך, מסי רכישה וכמובן – ביטוח המשכנתא. בעוד חלק מההוצאות הקבועות מבוססות על מחיר הרכישה ואינן נתונות למשא ומתן (כמו מס הרכישה), דמי התיווך שלכם וביטוח המשכנתא הם פרמטרים שניתן לצמצם בצורה משמעותית אם משקיעים בכך מעט מחשבה.

כפי שאתם יכולים להתמקח על מחירי חבילות הגלישה והטלפוניה שלכם גם מחירי ביטוח המשכנתא אינם חקוקים באבן – אם הבנק אינו מוכן להעניק לכם מחיר טוב יותר קיימות מגוון אלטרנטיבות חיצוניות. אז מהו, בעצם, ביטוח המשכנתא ומדוע אנו זקוקים לו?

למה אנו צריכים ביטוח משכנתא?

כאשר אתם מקבלים משכנתא, למעשה מדובר בהלוואה בסכום גבוה כנגד בטחונות שאתם מציגים. במרבית המקרים המשכנתא ניתנת לכם כאשר הביטחונות הם הנכס שכנגדו קיבלתם את המשכנתא (אם אין ברשותכם נכסים או בטחונות נוספים או שאינכם מעוניינים לשעבדם כנגד הלוואה זו). אך מה יקרה אם, חלילה, האדם שלקח את ההלוואה על הנכס נפטר או נזק משמעותי פגע בשוויו של הנכס. האם כעת הבנק יישאר ללא ערבויות להלוואה שנתן?

הבנק ממזער את הסיכונים

לשם כך נבנתה תוכנית ביטוח מיוחדת על מנת למזער את הסיכון של הבנק. תוכנית זו תבטיח את תשלומי המשכנתא גם במידה ונוטל ההלוואה נפטר או במקרה שהנכס עבר נזק משמעותי ויש לתקנו על מנת להשיב את שוויו של הנכס לערכו כפי שהיה כשקבלתם את ההלוואה לצורך רכישתו. מחיר הביטוח ייגזר כניתוח סטטיסטי של עשרות גורמים שונים ביניהם מצבו הבריאותי של הלווה וגילו, האם הנכס נמצא באזור בו קיים סיכון גדול לשיטפונות וכן ההיסטוריה הפיננסית של הלווה. אך האם קיימת רק נוסחה אחת לחישוב זה? מסתבר שלא.

קבלו הלוואה מגורמים המוכנים להסתכן יותר

הבנקים, כמלווה המנסה להימנע מסיכון יציע לכם ביטוח משכנתא עם פרמיות שיהיו גבוהות יותר מספקים חיצוניים. על הבנק לוודא כי ההלוואה שניתנה (בריבית נמוכה משמעותית, למשל, מהלוואות ללא בטחונות) אכן תוחזר ולכן יגדיל את תשלומי הפרמיה ללקוחות בסיכון. חברות ביטוח נוספות המתמחות בביטוחי משכנתא יהיו מסוגלות להציע לכם כיסוי במחיר טוב יותר, הכולל גם כיסויים נוספים כמו נזקים לצד שלישי או תוספת לביטוח תכולת הבית.

 איך לבחור ביטוח משכנתא מחוץ לבנק?

כאשר אתם ניגשים לבחור ביטוח משכנתא מומלץ לערוך סקר שוק מקיף ולעבוד עם חברת ביטוח מוכרת ואמינה. הפרמטרים שכדאי לבדוק היטב הם סכום ההשתתפות העצמית המוצע לכם בפוליסה במקרה שאכן יידרש הבנק להפעילה, הרחבות שונות לביטוח המבנה, כיצד משפיע מצב הבריאות הנוכחי שלכם והעבר הרפואי על מרכיב ביטוח החיים בפוליסה וכן מה העלות החודשית שעליכם לשלם. חשוב לזכור, כי בניגוד לתוכניות ביטוח קצרות טווח, כאשר אתם רוכשים ביטוח משכנתא מדובר בהתחייבות לעשורים ולכן שינוי קל במחיר הפרמיה החודשי יכול לשקף חיסכון משמעותי או הוצאה מיותרת של אלפי שקלים לאורך כל חיי המשכנתא.

לסיכום, לפני שאתם חותמים על ביטוח משכנתא, בדקו את החלופות השונות העומדות לרשותכם וגלו את ההצעה המקיפה ביותר במחיר האטרקטיבי ביותר. טיפ קטן לפני סיום – אתם כבר משלמים משכנתא קיימת? בדקו האם כדאי להחליף את ביטוח המשכנתא הקיים שלכם!

אהבתם? שתפו עם חברים
צוות ביטוח

צוות ביטוח

צוות הכותבים של אתר ביטוח מורכב מאנשי מקצוע בעלי רישיון ממשרד האוצר לעסוק בתחום או אנשי מקצוע אשר שואפים להנגיש את המידע לקהל הרחב. אנחנו צמאים לידע ונשמח לשמוע ממכם על נושאים או תחומים נוספים שתרצו שנכתוב עליהם.

זה לא מכובד להעתיק