עדכון תנאי ביטוח סיעודי פרטי

נכון להיום, לא ניתן לרכוש פוליסות ביטוח סיעודי פרטי ולכן מומלץ בחום שלא לבצע שינויים בפוליסות קיימות ללא ליוי של איש מקצוע.

כל מה שחשוב לדעת

אל תחמיצו עדכונים מאיתנו
הרשמו וקבלו מאיתנו ניוזלטר משובח מעת לעת
בלוג ביטוח סיעודי

ביטוח סיעודי באמצעות קופת חולים - בעד ונגד

רבות דובר על נושא ביטוח סיעודי ועל הרפורמה התקשורת בתחום. אבל האם לאחר עדכון הרפורמה, כדאי לרכוש ביטוח סיעודי באמצעות קופת חולים?
צוות ביטוח

צוות ביטוח

ביטוח סיעודי - בעד או נגד

ביטוח סיעודי הוא ביטוח חשוב מאוד, אולם אצל לא מעט אנשים עולה השאלה היכן לרכוש אותו, בפני אזרחי ישראל עומדת האפשרות לרכוש ביטוח סיעודי גם מקופת החולים בה הם חברים וגם מחברות הביטוח הפרטיות, עולה השאלה מה ההבדל בין הביטוחים הללו ולמה כדאי לרכוש דווקא ביטוח כזה או אחר, אנחנו כאן כדי לעשות לכם סדר, ביטוח סיעודי באמצעות קופת החולים – בעד ונגד.

ביטוח סיעודי – לשם מה הוא נועד?

לפני שנצלול להשוואה בין הביטוח הסיעודי הפרטי לביטוח הסיעודי של קופות החולים ננסה להסביר מה המטרה הבסיסית של הביטוח הסיעודי.

הביטוח הסיעודי נועד לשם מתן הגנה לאנשים מפני מצב בו יגיעו למצב סיעודי. הגעה למצב סיעודי גוררת קפיצה משמעותית בטור ההוצאות, על תרופות, טיפולים כאלה ואחרים עובד סיעודי והוצאות לא צפויות נוספות כאלה ואחרות.

בנוסף, לא אחת הגעה למצב הסיעודי גוררת גם ירידה משמעותית בהכנסה של המבוטח לאור העובדה שהוא כבר לא מסוגל לעבוד בעבודה בה עבד או שהוא יכול לעבוד כמות שעות מוגבלת בלבד ביממה.

לשם כך נועד הביטוח הסיעודי – הגוף המבטח מעניק למבוטח מימון עבור כל ההוצאות הרפואיות שגורר המצב החדש, או לפחות חלק משמעותי מהן ובנוסף מסייע למבוטח לקבל פיצוי על אובדן ההכנסה שלו בדמות קצבה חודשית. ביטוח סיעודי יכול להיות ההבדל בין פגיעה כלכלית משמעותית לבין היכולת להתמודד עם ההוצאות הכבדות של המצב החדש.

מה היתרונות של הביטוח הסיעודי של קופת החולים?

היתרון הראשון והמשמעותי ביותר של הביטוח הסיעודי שנמכר באמצעות קופת החולים הוא המחיר שלו. המחירים המוצעים לחברי קופות החולים השונות נמוכים בעשרות אחוזים מהמחירים שגובות חברות הביטוח הפרטיות. ברוב המקרים אנשים צעירים ובריאים יחסית יצטרכו לשלם סכומים נמוכים מאוד, פחות מעשרים שקלים בחודש.

הרפורמה שקבעה בחוק כי קופות החולים חייבות להציע לחברים בהן ביטוח רפואי היוותה בשורה של ממש עבור אנשים שלא יכלו להרשות לעצמם ביטוח סיעודי פרטי לאור העובדה שהורידה את המחיר המינימלי לביטוח בעשרות שקלים בחודש.

כמו כן, יש יתרונות נוספים לרכישת ביטוח בריאות מקופת החולים, אחד מהם הוא העובדה כי אחוז התביעות המשולמות של המבוטחים של קופות החולים נחשב לגבוה במיוחד. הסיבה לכך היא שקופות החולים יש כוח רב מול חברת הביטוח שדרכה נרכש בפועל הביטוח. חברת הביטוח חוששת מאי תשלום היות שקופת חולים יכולה לבחור שלא להמשיך איתה את ההתקשרות, מה שיוביל לאובדן של מאות אלפי לקוחות וכסף רב.

מה החסרונות של הביטוח הסיעודי של קופת החולים?

לצד היתרונות בגזרת המחיר ואחוז התביעות המשולמות יש לביטוח של קופת החולים גם לא מעט בעיות, בראשון ניתן לסמן את העובדה שהביטוח שמוכרות קופות החולים מוגבל בזמן, המבוטחים שלהן מקבלים תשלומים וכיסוי על הוצאות רפואיות רק במשך חמש שנים.

אם המבוטח נשאר במצב סיעודי למשך יותר מחמש שנים הוא למעשה נשאר לבד ובלי שום סיוע מה שמוביל לפגיעה כלכלית משמעותית מאוד לאור העובדה שהוא מאבד את הקצבה החודשית ששולמה לו, בנוסף מפסיק לקבל מימון עבור הוצאות רפואיות כאלה ואחרות.

כמובן שחברות הביטוח הפרטיות מאפשרות ללקוחות שלהן לרכוש את ביטוח סיעודי שיהיה תקף לתקופות ארוכות יותר, בכפוף לתשלום נוסף כמובן.

חיסרון שני של קופות החולים הוא העובדה שגובה הקצבה החודשית גם היא מוגבלת בחוק, כך אנשים שמרוויחים משכורות גבוהות יחסית יקבלו קצבה נמוכה מאוד ביחס למה שהרוויחו בעבר ולכן מי שירצה לקבל קצבה גבוהה יותר יוכל לקבל מענה רק מחברות הביטוח הפרטיות.

כפי שאתם רואים יש טיעונים לכאן ולכאן ולכן מומלץ מאוד להתייעץ עם מומחה בתחום הביטוח לפני שמקבלים החלטה.

אהבתם? שתפו עם חברים
צוות ביטוח

צוות ביטוח

צוות הכותבים של אתר ביטוח מורכב מאנשי מקצוע בעלי רישיון ממשרד האוצר לעסוק בתחום או אנשי מקצוע אשר שואפים להנגיש את המידע לקהל הרחב. אנחנו צמאים לידע ונשמח לשמוע ממכם על נושאים או תחומים נוספים שתרצו שנכתוב עליהם.

זה לא מכובד להעתיק