עדכון תנאי ביטוח סיעודי פרטי

נכון להיום, לא ניתן לרכוש פוליסות ביטוח סיעודי פרטי ולכן מומלץ בחום שלא לבצע שינויים בפוליסות קיימות ללא ליוי של איש מקצוע.

כל מה שחשוב לדעת

אל תחמיצו עדכונים מאיתנו
הרשמו וקבלו מאיתנו ניוזלטר משובח מעת לעת
בלוג ביטוח סיעודי

ביטוח סיעודי – כדאי לרכוש?

רבות דובר על ביטוח סיעודי, בין אם במאמרים שיווקים שקצת נועדו להפחיד או בין אם במאמר של אנשי מקצוע אשר משתמשים במונחים מקצועיים וקצת מפחידים. אז נותרת השאלה, האם כדאי באמת לרכוש ביטוח סיעודי? ניסינו לתת לכם תשובה קלילה ופשוטה.
Picture of צוות ביטוח

צוות ביטוח

ביטוח-סיעודי כדאי לרכוש

ביטוח סיעודי הוא אחד הביטוחים הכי חשובים שניתן לרכוש. ביטוח זה אמור לספק לכם מענה במקרה בו אתם מגיעים, חס וחלילה, למצב סיעודי. הביטוח הסיעודי יסייע לכם להתמודד עם המצב הסיעודי הן מבחינה כלכלית והן מבחינה רפואית, לכן אם יש לכם את התהיה, ביטוח סיעודי = כדאי לרכוש? התשובה של רוב המומחים היא ברורה – כן.

מה זה ביטוח סיעודי?

ביטוח סיעודי הוא ביטוח שאמור לסייע לאדם שהגיע למצב סיעודי, מצב סיעודי לרוב כרוך באובדן היכולת להתפרנס ובהוצאות משמעותיות על רפואה וטיפולים ולפעמים גם בתשלום לכוח אדם סיעודי.

הביטוח הסיעודי אמור להעניק למבוטח פיצוי עבור ההכנסה שאבדה ולסייע למבוטח להתמודד עם כלל ההוצאות הכרוכות במצב אליו הגיע. בין אם מדובר בתשלום עבור טיפולים רפואיים כאלה ואחרים ובין אם מדובר בתשלום חודשי לעובד זר אשר יסעד את המבוטח.

ביטוח פרטי או ביטוח ציבורי?

הביטוח הסיעודי כולל בתוכו יותר מסוג אחד של ביטוח. הביטוח שרוב האוכלוסייה רוכשת בימים אלה הוא הביטוח הסיעודי שנמכר על ידי קופות החולים, אשר חויבו בחוק למכור למבוטחים בקופה מוצר ביטוחי העומד בסטנדרטים שנקבעו על ידי המדינה ובמחיר שגם הוא מוגבל בחוק. 

הביטוח שקופות החולים מוכרות למבוטחים שלהן נחשב לאיכותי באופן יחסי ובוודאי ביחס לעלות שלו כאשר משווים למחירים שהוצעו על ידי חברות הביטוח הפרטיות.

יחד עם זאת, חשוב להבין כי לא מדובר במוצר ביטוחי נטול בעיות או פגמים, הבעיה הכי ברורה ומרכזית בו היא העובדה שהוא מוגבל מאוד מבחינת זמן ויעניק כיסוי רק למשך חמש שנים מרגע הכניסה למצב סיעודי.

מה זה אומר? שאם אחרי חמש שנים מבוטח שהפך סיעודי לא יצא מהמצב הזה הוא ייאלץ להתמודד עם כלל ההוצאות הכרוכות בלהיות סיעודי באופן עצמאי, משימה קשה שדורשת לא מעט השקעה כספית.

כמו כן, חשוב לציין יתרון נוסף של קופות החולים על פני חברות הביטוח הפרטיות והוא אחוז התביעות העומדות בתנאים להפעלת פוליסת הביטוח. זאת לאור העובדה שקופות החולים מאלצות את חברות הביטוח, באמצעות הכוח המשמעותי שהן מחזיקות בדמות מאות אלפי מבוטחים.

אז האם לוותר על ביטוח פרטי?

לא, לביטוח סיעודי פרטי יש חשיבות גדולה מאוד, ראשית כדאי לרכוש ביטוח פרטי לטובת קבלת קצבה חודשית גם לאחר שתוקף הביטוח של קופת החולים ייגמר. שנית, הביטוח שמוצע על ידי קופות החולים לא כולל את כל הטיפולים והכיסויים המוצעים על ידי פוליסות הביטוח הפרטיות ולכן בהחלט מומלץ לרכוש ביטוח פרטי כהשלמה לביטוח של קופת החולים.

האם כדאי לרכוש ביטוח סיעודי?

כן! ביטוח סיעודי יכול להיות ההבדל בין הידרדרות למצב סיעודי תוך כדי התדרדרות כלכלית משמעותית שתפגע מאוד בחיים של מי שהגיע למצב סיעודי אבל גם במשפחה שלו שלא רק שהפסיקה להנות מהמשכורת החודשית של בן המשפחה הסעודי אלא גם צריכה למצוא דרכים לשלם עבור ההוצאות הכרוכות בטיפול בו.

ביטוח סיעודי יסייע להקל מאוד על המכה הקשורה לאובדן ההכנסה וימנע כמעט לחלוטין את הפגיעה הכלכלית הכרוכה בטיפול בבן משפחה סיעודי.

כמה עולה ביטוח סיעודי? 

העלות של ביטוח סיעודי בקרב קופות החולים קבוע ודי נמוך, מבוטח צעיר בן כשלושים יצטרך לשלם סכום בגובה כ-15 ₪. לעומתו מבוטח מבוגר יותר כבן 65 יצטרך לשלם סכום גבוה יותר הקרוב ל-150 ₪ בחודש.

חברות הביטוח הפרטיות לעומת זאת כבר יבקשו סכומים גבוהים יותר עבור פוליסת ביטוח סיעודי קלאסית, למשל אותו גבר בן 30 יצטרך לשלם פרמיה חודשית של כ-60 ₪ בחודש. יחד עם זאת, הרוב הגדול של מי שרכש ביטוח מחברות הביטוח רוכש ביטוחים משלימים ולכן העלות החודשית נמוכה בהרבה ומושפעת בעיקר מאיכות הכיסוי שהמבוטח מבקש.

אהבתם? שתפו עם חברים
Picture of צוות ביטוח

צוות ביטוח

צוות הכותבים של אתר ביטוח מורכב מאנשי מקצוע בעלי רישיון ממשרד האוצר לעסוק בתחום או אנשי מקצוע אשר שואפים להנגיש את המידע לקהל הרחב. אנחנו צמאים לידע ונשמח לשמוע ממכם על נושאים או תחומים נוספים שתרצו שנכתוב עליהם.

זה לא מכובד להעתיק