עדכון תנאי ביטוח סיעודי פרטי

נכון להיום, לא ניתן לרכוש פוליסות ביטוח סיעודי פרטי ולכן מומלץ בחום שלא לבצע שינויים בפוליסות קיימות ללא ליוי של איש מקצוע.

כל מה שחשוב לדעת

אל תחמיצו עדכונים מאיתנו
הרשמו וקבלו מאיתנו ניוזלטר משובח מעת לעת
בלוג ביטוח סיעודי

ביטוח סיעודי – למה אתם זכאים

אחת השאלות הכי גדולות בנושא ביטוח סיעודי הוא תנאי הזכאות, מי זכאי לביטוח ומהן הזכויות של הזכאים? ניסינו לרכז עבורכם את כל מה שחשוב לדעת
צוות ביטוח

צוות ביטוח

ביטוח סיעודי - למה אתם זכאים?

חלק לא קטן באוכלוסייה נמצא בבלבול מסוים בנוגע לביטוח סיעודי, מה הוא מקנה למבוטחים למה צריך לרכוש אותו והאם הוא מוצר חשוב, ננסה לסייע ולהסביר מה כולל הביטוח הסיעודי – למה אתם זכאים, מה התנאים למימוש הביטוח ומה הפיצוי החודשי אליו אתם זכאים.

מה כולל הביטוח הסיעודי?

ביטוח סיעודי הוא ביטוח שנועד לספק לאדם שרכש אותו קצבה חודשית קבועה למשך תקופה מוגדרת מרגע שהוא הוכר כמי שנמצא במצב סיעודי. המטרה של הביטוח היא לסייע למבוטח להתמודד מבחינה כלכלית עם המצב אליו הגיע.

ברוב המקרים מי שהגיע למצב סיעודי מתקשה מאוד לכלכל את עצמו, לאור העובדה שבחלק גדול של המקרים הגעה למצב סיעודי מלווה באי יכולת לבצע פעולות מוטוריות פשוטות הדרושות לחלק לא קטן מן המשרות הקיימות בשוק העבודה. ברוב המקרים מי שזכאי לביטוח סיעודי יכול לתבוע גם את ביטוח החיים בהקשר של אובדן כושר עבודה מה שיאפשר לו לצבור הכנסה חודשית לא רעה.

הביטוח הסיעודי מבטיח למבוטח כי הוא יקבל קצבה חודשית שאמורה לסייע לו עם אובדן הפרנסה ועם הוצאות רפואיות כאלה ואחרות הקשורות למצב החדש.

מתי אפשר לקבל את הקצבה החודשית?

קבלת הקצבה החודשית כרוכה בהצגת הוכחה לפיה בעל הפוליסה אכן הגיע למצב סיעודי. אדם נחשב סיעודי לפי הקריטריונים של המדינה אם הוא מתקשה בביצוע מטלות פשוטות והמדינה אף קבעה קריטריונים ברורים בנושא:

  • יכולת להתקלח באופן עצמאי.
  • יכולת לעבור ממצב שכיבה לעמידה ולהפך.
  • יכולת שליטה בסוגרים.
  • יכולת להתלבש ולהתפשט באופן עצמאי.
  • יכולת לאכול ולשתות באופן עצמאי.
  • יכולת לנוע ממקום למקום ללא סיוע של אדם אחר.

אדם שלא מצליח לבצע בעצמו חצי מהפעולות המצוינות לעיל ייחשב לסיעודי ויכול לתבוע את חברת הביטוח דרכה נרכשה פוליסת הביטוח.

מה גובה הקצבה החודשית שמגיעה למבוטחים?

בניגוד למוצרי ביטוח אחרים בהם יש שונות מאוד גדולה בגובה הפיצוי בין מבוטח אחד לשני בשוק הביטוחים הסיעודיים המצב שונה. שוק הביטוח הסיעודי הוא ייחודי עקב העובדה שהוא מוצע לאזרחי המדינה באופן כמעט בלעדי על ידי קופות החולים ולא על ידי חברות הביטוח הפרטיות.

המדינה קבעה כי קופות החולים מחויבות להציע ללקוחות שלהן פוליסות ביטוח סיעודי, כמו כן המדינה קבעה את המחיר המקסימלי של הפוליסה לכל אדם ובנוסף קבעה את גובה הקצבה החודשית שתועבר למטופלים.

באופן זה המדינה למעשה הפכה את שוק הביטוח הסיעודי לכמעט לא משתלם עבור חברות הביטוח הפרטיות וכך גרמה לכך שהמוצרים המוצעים בו דומים מאוד.

קופת חולים מאוחדת גובה הפיצוי הוא כנ"ל:

  • אדם שהתחיל לשלם על ביטוח סיעודי עד גיל 49 יקבל קצבה חודשית בגובה 5,500 ₪ אם הוא נשאר בבית וקצבה בגובה 10,000 ₪ אם הוא שוהה במוסד סיעודי.
  • אדם שהתחיל על ביטוח סיעודי החל מגיל 50 ועד גיל 60 יקבל קצבה חודשית בגובה 4,500 ₪ אם הוא נשאר בבית וקצבה בגובה 6,500 ₪ אם הוא שוהה במוסד סיעודי.
  • אדם שהתחיל לשלם על ביטוח סיעודי החל מגיל 60 יקבל קצבה חודשית בגובה 3,500 ₪ אם הוא נשאר בבית וקצבה בגובה 4,500 ₪ אם הוא שוהה במוסד סיעודי.

הזכאות קשורה לגיל שלי?

אז כמו שראיתם למעלה היקף הזכאות משתנה מאוד ביחס לתקופה שבה התחלתם להיות מבוטחים, ככל שאתם מבוטחים מגיל צעיר יותר, תקבלו במקרה הצורך קצבה גדולה יותר שתסייע לכם להתמודד עם המצב אליו הגעתם.

המטרה של שיטת הפיצוי הזאת היא למעשה לעודד אנשים צעירים שלא חוששים מהגעה למצב סיעודי להקדים ולרכוש את הביטוח הסיעודי כדי לדאוג להם לעתיד.

אהבתם? שתפו עם חברים
צוות ביטוח

צוות ביטוח

צוות הכותבים של אתר ביטוח מורכב מאנשי מקצוע בעלי רישיון ממשרד האוצר לעסוק בתחום או אנשי מקצוע אשר שואפים להנגיש את המידע לקהל הרחב. אנחנו צמאים לידע ונשמח לשמוע ממכם על נושאים או תחומים נוספים שתרצו שנכתוב עליהם.

זה לא מכובד להעתיק