כל מה שחשוב לדעת

אל תחמיצו עדכונים מאיתנו
הרשמו וקבלו מאיתנו ניוזלטר משובח מעת לעת
פוליסות ביטוח סיכוני סייבר מומלצות
EXTRA לחבר מושב

ביטוח עסק

מגדל לעסק

ביטוח עסק

איילון סייבר

ביטוח עסק

בלוג ביטוח סיכוני סייבר

אירוע סייבר – מה כבר יכול לקרות?!

שומעים הרבה מאוד בחדשות על אירועים של סייבר ופריצות לחברות מסחריות בשוק. אך מה באמת יכול לקרות באירוע סייבר?
Picture of צוות ביטוח

צוות ביטוח

אירוע סייבר

בעולם העסקים המודרני אירועי סייבר מתרחשים על בסיס כמעט יום יומי. לצערנו לא מספיק בעלי עסקים מקדישים את הזמן הראוי לחשוב על החשיפה שלהם לאירועים מסוג זה וברגע האמת הם נאלצים להתמודד עם נזקים משמעותיים והוצאות יקרות ורבות שהיו יכולות להימנע על ידי ביטוח סיכוני סייבר. חלק לא קטן מבעלי העסקים לא חושבים על אירועי סייבר וגם אם כן אומרים מה כבר יכול לקרות?!

למה אירוע סייבר יכול להתרחש גם בעסק הקטן שלך?

חלק לא קטן מבעלי העסקים מאמינים שבגלל שהעסק שלהם קטן, עם חשיפה מינימלית לרשת הרי שאין שום סיבה שהם ייפלו קורבן למתקפת סייבר. השנים האחרונות מלמדות אותנו שזה לא המצב. להפך, לאור העלייה במודעות של עסקים גדולים לסכנות בעולם הסייבר הפריצה אליהם הופכת לקשה יותר ויותר מה שגורם להאקרים לנסות ולפרוץ לעסקים קטנים יותר שבהם האבטחה פחות משמעותית.

מתקפת כופר

המתקפה הנפוצה ביותר בתחום הסייבר כלפי עסקים היא מתקפת כופר. האקר מצליח לאתר חולשה כלשהי דרכה הוא חודר לרשת המחשבים של העסק שלכם. באמצעות הגישה שקיבל ההאקר מצליח לנעול אתכם מחוץ לרשת שלכם ובתמורה הוא דורש אלפי ובמקרים מסוימים עשרות ומאות אלפי שקלים כדי לפתוח את הרשת מחדש לבעל העסק.

מתקפת הכופר לא נחשבת למתקפה מתוחכמת במיוחד והיא מתאפשרת בעיקר במקומות בהם אבטחת המידע לקויה.

כיצד מתכוננים למתקפת סייבר?

מתקפת כופר היא כמובן לא המתקפה היחידה שהאקרים יכולים להוציא אל הפועל ויש עוד ארסנל שלם של סוגי מתקפות שיכולים להוביל לנזקים אדירים לבית העסק שלכם.

מסיבה זאת כדאי להתכונן מבעוד מועד למתקפת סייבר ולהיות מוכנים לכך שהיא עלולה להתרחש. כדי להפחית למינימום את האפשרות של מתקפת סייבר על העסק שלכם מומלץ לפנות לחברה שמתמחה באבטחת מידע כדי שתוכל לסייע לעסק שלכם להגן על עצמו בצורה טובה ובאופן שימנע מתקפות מלכתחילה.

מעבר לכך מומלץ לגבות את המידע הקריטי לארגון שלכם גם מחוץ לרשת שלכם כדי שבמקרה של מתקפת כופר תהיה לכם גישה למידע חשוב.

מה עושים במקרה של תקיפה?

לרוב אם הגעתם למצב בו הייתה תקיפה בבית העסק אין הרבה ברירות ויהיה צורך לשלם את הסכום שהפורצים מבקשים או להתמודד עם ההשלכות הכרוכות באי תשלום. במצב הזה נכנס לתמונה ביטוח סיכוני סייבר שיכול לסייע לכם להתמודד עם העלויות וההשלכות הכרוכות במתקפת סייבר.

חברות הביטוח מעמידות פוליסת ביטוח שמאפשרת לכם לקבל תמיכה כספית במקרה של מתקפת סייבר לטובת כיסוי עלויות שחזור המידע שאבד, נגנב או הושחת ואף להתמודד עם העלויות הכרוכות בפיצוי לקוחות שמידע אודותיהם נגנב וכן לקבל תמיכה כדי להתמודד עם התקיפה מבחינת יחסי ציבור.

כיצד לרכוש ביטוח סיכוני סייבר?

הדרך הטובה והמומלצת ביותר לרכוש ביטוח סיכוני סייבר היא באמצעות פנייה למי שמבין גם בתחום הביטוח וגם בתחום סיכוני הסייבר לאור העובדה שמדובר בתחום טכני שדורש ידע רב והיכרות עם הצרכים של כל עסק ועם הסכנות אליהם הוא חשוף.

מומחי הביטוח שלנו מכירים את שוק ביטוחי הסייבר באופן הטוב והמקיף ביותר, הם יוכלו לסייע לכם לאתר את פוליסת הביטוח הכי מתאימה עבורכם שעונה על צרכי העסק שלכם ברמה הטוב ביותר.

חשוב לזכור כי בלא מעט מקרים בעל העסק עצמו לא מבין בתחום הסייבר והסכנות הטמונות בו ולכן חשוב לפנות לגורם מקצועי ואמין שיידע לסייע בבניית מעטפת הכנה איכותי ומקיפה.

אהבתם? שתפו עם חברים
Picture of צוות ביטוח

צוות ביטוח

צוות הכותבים של אתר ביטוח מורכב מאנשי מקצוע בעלי רישיון ממשרד האוצר לעסוק בתחום או אנשי מקצוע אשר שואפים להנגיש את המידע לקהל הרחב. אנחנו צמאים לידע ונשמח לשמוע ממכם על נושאים או תחומים נוספים שתרצו שנכתוב עליהם.

זה לא מכובד להעתיק