כל מה שחשוב לדעת

אל תחמיצו עדכונים מאיתנו
הרשמו וקבלו מאיתנו ניוזלטר משובח מעת לעת
פוליסות ביטוח עסק מומלצות
מגדל לעסק

ביטוח עסק

EXTRA לבתי כנסת

ביטוח עסק

B ביוטי: מכונים ומספרות

ביטוח עסק

בלוג ביטוח עסק

מניעת שריפות בעסק

כאשר שוכרים משרדים חדשים לעסק אין ספק שנמצאים בשיא ההתרגשות ולרוב נוטים להזניח את הסכנות האפשריות, גלו מה חשוב לזכור על מנת למנוע שריפה בעסק.
צוות ביטוח

צוות ביטוח

מניעת שריפות בעסק

כל בעל עסק מנסה להגן על עצמו מפני הסכנות שהוא מצליח לראות, בין אם מדובר בלקוח שמאחר בתשלומים, ספק שלא עומד בדרישות שלכם או תשלום מיסים לא הוגן. לעיתים בעלי עסקים מפספסים את הסכנות שנמצאות להם מתחת לאף, אחת מהסכנות הכי משמעותיות היא סכנת שריפה שיכולה להסב לעסק נזקים והוצאות כבדות בהיעדר ביטוח עסק, ננסה להסביר על מספר דרכים להימנע משריפה בעסק.

מניעת שריפות בעסק

הדרך הכי טובה להתמודד עם שריפה היא למנוע אותה! כדי לעשות זאת צריך לפתח בעסק תרבות שמזהה סכנות ומונעת אותן מראש. אחת הדרכים הטובות ביותר למניעת שריפות היא התנהלות נכונה עם חומרים דליקים ואחסון שלהם במקומות מתאימים לכך.

כיצד יש לאחסן חומרים דליקים

הבעיה עם חומרים דליקים היא שלעיתים קרובות החומרים הללו פולטים אדים, לכן אחד הצעדים הראשונים למניעת שריפה היא אחסון של החומרים הללו בכלים סגורים ואטומים היטב. כצעד שני מומלץ לאחסן חומרים דליקים באזורים פתוחים יחסית ולכל הפחות באזורים מאווררים. באופן הזה גם במקרה של הצתה לא יהיה פיצוץ אלא בעירה מבוקרת יותר. באופן כללי מומלץ להפחית את כמויות החומרים הדליקים המאוחסנים בעסק בכל רגע נתון למינימום האפשרי.

שימוש במקורות חשמל תקינים

אחד הגורמים המרכזיים לשריפות בבתי עסק בישראל הוא מקורות חשמל לא תקינים, שימוש באלתורים ושימוש במכשירי חשמל שלא עומדים בדרישות של מכון התקנים הישראלי. בלא מעט בתי עסק בישראל עושים שימוש בכבלים מאריכים ובמכשירי חשמל לא איכותיים, החיסכון הזעיר הזה עלול להביא לשריפה שתגרום נזקים גדולים בהרבה מהכסף שנחסך על פתרונות קבועים ותקניים, במיוחד אם אין לעסק שלכם ביטוח עסק, יועצי הביטוח שלנו ישמחו לסייע לכם ולספק עצות נוספות.

התמודדות עם שריפות בעסק

לעיתים גם העסקים הזהירים ביותר שמפעילים את הפרוטוקולים המחמירים ביותר נאלצים להתמודד עם שריפה, בין אם כתוצאה מטעות אנוש, או כתוצאה מאירוע בלתי נשלט. במצב כזה חשוב שיהיו בעסק אמצעים שיאפשרו לעובדים במקום להתמודד עם הבעירה ולכבותה. דרך טובה עוד יותר להתמודד עם שריפות היא שימוש באמצעים אוטומטיים לכיבוי שריפה.

מטפים

הכלי הבסיסי ביותר לכיבוי מהיר ויעיל של שריפות הוא מטף, מטף הוא מכשיר קל לתפעול שכל עובד בעסק יכול לתפעל תוך שניות. בחלק מהמקרים מטף הוא הדרך היחידה לכבות שריפה, במיוחד שריפות שמקורן במקור זרם חשמלי ובכל מקרה הם יעילים יותר מצינור מים. חשוב לציין כי יש סוגים שונים של מטפים המיועדים לסוגי שריפות שונות, כדאי להחזיק בכמה סוגי מטפים בעסק ולתדרך את העובדים לגבי סוג המטף המתאים לכל מקרה.

מתזים

בבניינים חדשים ובפרט בבנייני תעשייה נהוג להתקין מתזים, מתזים הם הכלי הטוב ביותר להתמודד עם שריפה והם מספקים הגנה מקיפה לאורך כל שעות היום. במקרה בו מזוהה שריפה באחד האזורים בבניין המתזים יפעלו אוטומטית ויתיזו מים בכמות גדולה. במידה ויש לכם מערכת מסוג זה חשוב מאוד שיגיעו אנשי מקצוע לבדוק את תקינותה על בסיס קבוע.

גלאי עשן

בלא מעט מקרים שריפות משמעותיות מתחילות בחדרים ואזורים בהם לא נמצאים עובדים ולקוחות וכך זיהוי השריפה מתבצע רק לאחר שחלף זמן רב מתחילה, לעיתים מאוחר מדי. שימוש בגלאי עשן מאפשר לזהות במהירות וביעילות אם התחילה שריפה ואת מקום הבעירה. השימוש בגלאי עשן יכול להיות ההבדל בין שריפה שמכלה בניין שלם לבין שריפה קטנה שנכבה מיד מבלי לגרום לנזק משמעותי.

אהבתם? שתפו עם חברים
צוות ביטוח

צוות ביטוח

צוות הכותבים של אתר ביטוח מורכב מאנשי מקצוע בעלי רישיון ממשרד האוצר לעסוק בתחום או אנשי מקצוע אשר שואפים להנגיש את המידע לקהל הרחב. אנחנו צמאים לידע ונשמח לשמוע ממכם על נושאים או תחומים נוספים שתרצו שנכתוב עליהם.

זה לא מכובד להעתיק