כל מה שחשוב לדעת

אל תחמיצו עדכונים מאיתנו
הרשמו וקבלו מאיתנו ניוזלטר משובח מעת לעת
פוליסות ביטוח רכב מומלצות
ON TRACK

ביטוח רכב

הראל סוויץ'

ביטוח רכב

APP TO YOU

ביטוח רכב

ביטוחי רכב לפי יצרן
בלוג ביטוח רכב

ביטוח לנהג צעיר וחדש - כיצד לחסוך בביטוח נהג צעיר

איזה כיף לקבל רישיון! אך רגע לפני שאתם יוצאים לסיבוב חגיגה עם חברים, וודאו שיש ברשותכם ביטוח לנהג צעיר וחדש אשר יגבה אתכם רק לכל מקרה.
צוות ביטוח

צוות ביטוח

ביטוח לנהג צעיר וחדש

בכתבה זו נדבר קצת על נהגים חדשים וצעירים, על העלויות שמגיעות עם הרכב הראשון שלהם (והביטוח שלו), והדרך בה ניתן יהיה להשפיע על ביטוח נהג צעיר, כדי להוזיל את העלות, כדרך מחשבון ביטוח רכב ושיח פורה עם חברות ביטוח הרכב.

למי מאיתנו שיש ילד, שכעת עבר טסט ובקרוב תהיה לו גישה לאוטו המשפחתי, או גישה לאוטו משל עצמו – הרי שכדי להעלות אותו על ההגה, יש עניין לאפשר לו כיסוי של ביטוח חובה לרכב. למעשה, הדבר נדרש לפי חוק – ומי מאיתנו שמחזיקים רכב משלנו, נוהגים בו ומשלמים לחברת הביטוח פרמיה חודשית על כך, בוודאי יודעים זאת.

מה משפיע על מחירי הביטוח לרכב?

הכיצד חברות ביטוח מחליטות מה יהיה ערך הפרמיה הביטוחית? ובכן, במילים פשוטות, לחברות הביטוח יש רעיון מתמטי לגבי הנהג האידיאלי. באופן כללי, הם חושבים שמדובר באישה בוגרת ואחראית, שלא שותה בזמן שהיא נוהגת. כאשר יש סטייה מן האידיאל (שלחלוטין, הנחנו כאן מתוך הנחה שרירותית), הרי שהן מאבדות אמון ביכולתו של הנהג לשמור על עצמו, ומבקשות פרמיה גבוהה יותר כדי לבטח אותו. אם לדוגמה, חברת ביטוח מסוימת קובעת את מדד האמינות לפי מחקרים וסטטיסטיקות, והיא רואה שנערים בגיל 16 במדינת ישראל נוטים לבצע יותר עבירות תעבורה מאשר נערים בגיל 20, הרי שהיא תסמוך עליהם פחות. אי לכך ובהתאם לזאת, כדי לבטח אותם, היא תדרוש סכום כספי גדול יותר.

ביטוח רכב לנהג צעיר – עולה יותר?

הדבר יאפשר לה למכור ביטוח לנהג צעיר, תוך שהיא יודעת שלא כולם עושים עבירות תעבורה, בעוד אלו שלא עושים, עוזרים לשלם את כספי הפיצויים (ושלל רווחים לחברה), עבור אלו שכן עושים. על כן, ביטוח נהג צעיר יכול להיות יקר יותר מאשר ביטוחי רכב לסוגי נהגים אחרים, כדי לאפשר לחברה להכניס מידה מספקת של כספים, שתוכל לאזן את הסיכון שהיא לוקחת במעמד הביטוח של הנהג הצעיר.

נהג צעיר במדינת ישראל, הוא זה שהוא מינימום בן 16 ו-9 חודשים (שכן זה הגיל המינימלי לקבלת רישיון). נהג חדש אינו בהכרח נהג צעיר, שכן נהג חדש הוא זה שקיבל במהלך השנתיים הקודמות. בעוד נהג צעיר הוא זה שגילו עד 24. 

ביטוח רכב לנהג צעיר – ביטוח ייעודי

כדי שנהג צעיר יקבל ביטוח רכב, עליו לקבל ביטוח רכב ייעודי לנהג חדש – ומדובר בפרמיה שיכולה להיות יקרה. באם לדוגמה מדובר ברכב משפחתי, בו נוהגים "המבוגרים" במשפחה, הרי הפרמיה הביטוחית לרכב תקבע על פי ותק רישיון הנהיגה של הנהג הצעיר ביותר, שנוהג ברכב. הדבר תקף גם לגבי הרכב האישי של הנהג הצעיר, אם יש לו רכב משלו.

חשוב שלנהג חדש/צעיר יהיה ביטוח ייעודי לנהג חדש, כדי לאפשר לו לקבל את סכום הפיצוי המבוקש, במקרה של הפעלת הכיסוי הביטוחי. על כן, על נהג חדש לבטח עצמו בביטוח ייעודי לכך.

מחשבון השוואת מחירים

חברות ביטוח רכב שונות מאפשרות ביטוח רכב לנהג צעיר במחירים שונים, אך באם נכנסים למחשבון של השוואת ביטוח רכב חובה (של משרד האוצר), אפשר לגלות מהו טווח המחירים. אפשר שמחיר הפרמיה יהיה למעלה מ-1,000 ₪ לחודש, ואפילו למעלה מ-2,000 ₪ לחודש. כאשר הגורמים העיקריים שלדעתנו והבנתנו משפיעים על כך, הם גילו וותק רישיונו.

סקר שוק כדי לחשוף את ההצעה המשתלמת ביותר

באופן כללי, גם אם מחירי הפרמיות של הביטוח לנהגים חדשים יכולים להיות דיי גבוהים, הרי שחברות ביטוח רכב שונות מציעות הצעות שונות, על כן במחירים שיכולים להיות משתלמים במידה כזו או אחרת. הדרך לגלות הצעות שהן מתאימות, ומאפשרות לחסוך בביטוח רכב לנהג צעיר, היא כמובן לראות מה זמין בשוק – ולראות מה מוצע.

באם מבצעים סקר שוק והשוואת מחירים, אפשר להגיע להצעות מעניינות. בייחוד, כאשר ישנן הצעות שניתן לרכוש באמצעות ביטוח שמופעל על בסיס מותאם אישית, ועל כן יכול לחסוך בעלויות. לפרטים נוספים, ניתן להשאיר פרטים ולדבר עם הצוות שלנו – ונשמח לעזור כמידת יכולתנו, תודה על קריאתך.

אהבתם? שתפו עם חברים
צוות ביטוח

צוות ביטוח

צוות הכותבים של אתר ביטוח מורכב מאנשי מקצוע בעלי רישיון ממשרד האוצר לעסוק בתחום או אנשי מקצוע אשר שואפים להנגיש את המידע לקהל הרחב. אנחנו צמאים לידע ונשמח לשמוע ממכם על נושאים או תחומים נוספים שתרצו שנכתוב עליהם.

זה לא מכובד להעתיק