כל מה שחשוב לדעת

אל תחמיצו עדכונים מאיתנו
הרשמו וקבלו מאיתנו ניוזלטר משובח מעת לעת
פוליסות ביטוח רכב מומלצות
DRIVING

ביטוח רכב

TOP אספנות

ביטוח רכב

EXTRA TRUCK

ביטוח רכב

ביטוחי רכב לפי יצרן
בלוג ביטוח רכב

ביטוח רכבי אספנות

רכבי אספנות קרובים מאוד ללבנו, חובבי רכבים מגלים משיכה מיוחדת לדגמי רכבים מהעבר כגון מוסטנג, דודג' צ'ארגר ועוד. אך האם העובדה שמדובר ברכב אספנות ישן משפיעה על פוליסת הביטוח? בהחלט! רכזנו את כל הפרטים שחשוב שתכירו לפני שאתם פונים לקנות רכב אספנות.
Picture of צוות ביטוח

צוות ביטוח

ביטוח רכבי אספנות מוסטנג, פורד, קורבט

ביטוח לרכב אספנות מיועד, כאמור – לרכבי אספנות, אותם רכבים שגילם הוא לפחות כשלושים שנה, ואשר נרשמו כרכבי אספנות במשרד הרישוי. ובכך, מתקבל להם מעמד של רכב אספנות, ובעליהם יכולים להחזיק בהטבות שונות דוגמת העברת בעלות ללא רישיון בתוקף, כמו גם תעריף ביטוח חובה המותאם לסוג הרכב.

ביטוח רכבי אספנות במה הוא מיוחד?

סוגים של רכבי אספנות לדוגמה יכולים להיות חיפושיות, יגואר, מרצדס, פורשה ופלימות' ואליאנט, פורד ושברולט, יחד עם סוסיתא, פיברגלס וכד'. חלק מהתקנות שבאות עם מעמד של רכב אספנות, מייצגות כי רכב שכזה לא ייסע בכביש בשעות העומס, דהיינו בימי ראשון עד חמישי בין השעות שבע עד תשע בבוקר, בימי חול.

מי צריך לרכוש ביטוח רכבי אספנות? בדקו שהרכב ברשימה

מי מתבקש לרכוש ביטוח לרכבי אספנות? רק מי שמתכוון לנסוע בהם. למעשה, ביטוח חובה מתבקש עבור רכבי אספנות אלו כמו ברכבים "רגילים", אם כי התעריף שלו יכול להיות מותאם אישית. יתרה מכך, ישנה אפשרות לעשות ביטוח צד ג' וביטוח מקיף, וייתכן שזה יהיה רלוונטי לעשות ביטוח מקיף, גם אם מדובר ברכב ישן – שכן ערכו יכול להיות רב.

על כן, אף אחד לא באמת צריך לרכוש ביטוח לרכב אספנות, אבל מי שרוצה לעלות אותו לכביש ולנהוג לפי הנחיות החוק – הרי שביטוח חובה כנראה מתבקש, ומי שרוצה להגדיל ראש בהיבט כיסויים לעלויות הרכב, בין אם ברמת התיקונים או סעיפים כאלה ואחרים – יכול להשכיל ולרכוש הרחבות ביטוחיות נוספות, כמו ביטוח מקיף.

כמה עולה ביטוח רכבי אספנות? גם טווח זה בסדר

רכב אספנות יכול לזכות בכ-75% הנחה מהמחיר של ביטוח חובה, יחסית לביטוח רכב "רגיל". גם ביטוח צד ג', יכול להירכש בזול, אולי בסביבות ה-400 ₪ לשנה. תלוי מקרה. ואמנם לעתים כדאי לעשות ביטוח מקיף המכסה פריטים רבים, עבור רכב אספנות – אך אין זה אומר שיעלה הרבה. ראשית, כל מקרה לגופו, שנית – ישנה מידה מרובה יותר של השתתפות עצמית, ובכך כנראה, להשערתנו – יכולה להרשות לעצמה חברת הביטוח לגבות "לא יותר מדי", לאור כך שחלק מהסכום יכול להיות מכוסה בידי המבוטח, באם הפעיל את הביטוח.

יתרה מכך, לפרופיל הנהג, פרופיל הרכב ומדיניות חברה פנימית – השפעה נרחבת על מחיר הפוליסה. נהג ללא תביעות קודמות, בגיל מתקדם – יקבל מחירים נוחים יותר. ופרופיל הרכב לא מושפע מנתונים שהיו מקבלים את קדמת הבמה עבור "רכבים רגילים", אלא אפשר שיהיה תחשיב ביטוחי ייחודי למענו.

מדוע חשוב לקנות ביטוח רכבי אספנות? אל תוותרו על הכיסוי

לרכב אספנות בעל ערך רב – אפשר שתהיה איכות "גניבה", כלומר גנבים ישמחו לקחת אותו, ואם קורה לו משהו ורוצים לתקן, בייחוד אם הרכב נמצא בשימוש פעיל – הרי שעלויות התיקון יכולות להיות מרובות ויהיה נפלא להשתמש בכיסוי ביטוחי כדי לגלם אותן. יתרה מכך, אם הרכב נגנב וערכו הוא כמיליון שקלים, הרי שזה יהיה נהדר אם הוא מבוטח בביטוח מקיף, על סכום זה.

בייחוד, אם רוצים להעביר את הרכב לידיים אחרות בהמשך הדרך, ורוצים להראות שהרכב שמור היטב ובמצב טוב. בין אם מדובר בשגרת טיפולים נאותה, או בחלקים מקוריים – הרי שהדבר יכול להיות משוקף בספרי הרכב. אם מקבלים סיוע מחברת הביטוח לגלם את העלויות כדי להעניק לרכב האספנות את כל הטיפולים המתבקשים – הרי שניתן לחסוך עלויות תיקון, יהיו אשר יהיו, בתיקון והבראת המכונית.

איך לקנות ביטוח רכבי אספנות? הצמדו לחברות מתמחות

ניתן לרכוש ביטוח רכבי אספנות מחברות הביטוח המציעות אותו. ניתן גם לרכוש אותו דרכנו, כדי לקבל עזרה בהשוואת מחירים, ובייעוץ אילו סעיפים ביטוחיים כדאי לכלול ואילו אפשר לוותר. יתרה מכך, בהינתן כך שמדברים על הנושא, חשוב לציין שמדובר ברכב אספנות – שכן, במקרה זה – השיח יכול להיות ייחודי, וסוכן הביטוח יבין שהשיחה מקבלת טיב מעניין.

אהבתם? שתפו עם חברים
Picture of צוות ביטוח

צוות ביטוח

צוות הכותבים של אתר ביטוח מורכב מאנשי מקצוע בעלי רישיון ממשרד האוצר לעסוק בתחום או אנשי מקצוע אשר שואפים להנגיש את המידע לקהל הרחב. אנחנו צמאים לידע ונשמח לשמוע ממכם על נושאים או תחומים נוספים שתרצו שנכתוב עליהם.

זה לא מכובד להעתיק