כל מה שחשוב לדעת

אל תחמיצו עדכונים מאיתנו
הרשמו וקבלו מאיתנו ניוזלטר משובח מעת לעת
פוליסות ביטוח רכב מומלצות
Safe Drive

ביטוח רכב

משאית TOP

ביטוח רכב

VAR

ביטוח רכב

ביטוחי רכב לפי יצרן
בלוג ביטוח רכב

ביטוח רכבי ספורט

רכבי ספורט הם ללא ספק תשוקה אמיתית של חובבי הנהיגה. מתוקף רכבי ספורט כרכבים מתקדמים בתחום, כך גם הדרישה לפוליסת ביטוח מותאמת עולה. ריכזנו עבורכם את הדגשים לבחירת ביטוח רכב ספורט מצוין
Picture of צוות ביטוח

צוות ביטוח

ביטוח לרכבי ספורט

לרכבי ספורט יש קטגוריה משלהם בהיבט הביטוחי, בייחוד אם מדובר ברכבי יוקרה. לא כל רכב ספורט הוא רכב יוקרה, שכן הקטגוריה מתחילה בערך מסף ה-250,000 ומעלה. הסיבה שיש הבדלים בין רכבי ספורט יוקרתיים לבין אלו שאינם, בהיבט הביטוחי – היא כי יותר כיף לגנוב אותם (הרכב נחשק יותר), ועל כן חברות הביטוח משתדלות להכניס את זה בתחשיב הביטוחי, ולציין זאת לעצמם, או זאת המחשבה בנושא.

ביטוח רכבי ספורט במה הוא מיוחד?

בהיבט של חלקי חילוף מקוריים ומתאימים – לא בטוח שתהא שכיחות וזמינות מספקת שלהם, לאור כך שמכוניות ספורט יוקרתיות יכולות שכן ויכולות שלא, להיות בשכיחות מספקת, עבור הדגם הספציפי שרוצים לבטח.

ולפי כך יש לוודא שמוסכים בארץ אכן מחזיקים בחלקים הולמים, במקום שיהיה עניין לייבא בהזמנה אישית. יתרה מזאת, לחלק מרכבי הספורט אפשר שלא יהיו מוסכי הסדר. וזה נהדר, אפשר שאנחנו בכלל לא רוצים להשתמש בהם כדי לתקן מכוניות ספורט, אבל אם זה תנאי לחברת הביטוח ולנו אין דעה בנושא, אז אפשר שהפרט הזה יהיה משמעותי עבור אישור הפוליסה.

אם כי, נמליץ, שאם אפשר – אז להכניס לחוזה הביטוחי סעיף לפיו הלקוח יכול לבחור היכן לתקן את מכוניתו, גם שלא במוסכי הסדר – כדי לבחור במקום שמעניק חלקים מקוריים.

יתרה מכך, אם מדובר ברכב ספורט יוקרתי, שהוא ייחודי לסצנה בארץ – לא בטוח שחברות הביטוח יידעו איך לעבוד איתו, ולהבין איך להכניס אותו לתחשיב הביטוחי. ופרטים אלו משנים להן במיוחד, כשהם רוצים לדעת כמה לגבות עבור הפוליסה.

ובכל מקרה, באם חברות ביטוח אכן מבטחות רכב ספורט יוקרתי, אפשר שהן יציבו מספר דרישות עבור זה. בין אם שיהיה בן 30 ללא תביעות קודמות בשנתיים-שלוש המקדימות לאישור הפוליסה, כמו גם התקנת מערכת הגנה מספקת ומערכת איתור לרכב, וכיוצא בזה.
עוד ניתן לגלות, שדמי השתתפות עצמית בביטוח לרכבי ספורט יהיו גבוהים יותר, בביטוחים אלו מאשר ביטוחי רכבים "רגילים". כל מקרה לגופו, כמובן.

מי צריך לרכוש ביטוח רכבי ספורט? זה לא לכל אחד

ובכן, כל מי שהתכוון לרכוש ביטוח חובה לרכב שלו, כיוון שזה מתבקש מטעם חוק רכב מנועי, או פשוט כי נראה לו שזה רעיון טוב – יכול בהתאם גם לרכוש ביטוח חובה עבור רכב הספורט שלו. ביטוח חובה לא מכסה נזק לרכוש, על כן עבור זה ניתן לרכוש ביטוח מקיף ו/או צד ג'. ביטוח מקיף יכול לכסות גם גניבות, שזה נחמד – בעיקר אם לרכב שווי רב.

כמה עולה ביטוח רכבי ספורט? גם טווח זה בסדר

ביטוח מקיף לרכבי ספורט יכול להיות 2.5-7% משווי הרכב, על כן מחד זה תלוי בערך הרכב, ומאידך בשלל גורמים אחרים, כמו פרופיל הנהג, פרופיל הרכב ומדיניות חברה פנימית. ניתן לבצע השוואת מחירים כדי לגלות עסקאות ביטוחיות יעילות.

מדוע חשוב לקנות ביטוח רכבי ספורט? אל תוותרו על הכיסוי

היבט ייחודי לביטוח רכבי ספורט, שאפשר שפוליסה עבורם תכיל סעיפים ייחודיים – כמו אספקת רכב חלופי ברמה גבוהה, באם נכנס רכב הספורט למוסך. כמו גם שירותי החלפת גלגל, התחייבות לטיפול במוסך היבואן, התחייבות אספקת חלקי חילוף מקוריים חדשים – וכיוצא בזה.

יתרה מכך – באם רוצים לקבל עזרה בכיסוי עלויות רכב ספורט יוקרתי, שיכולות להיות אלפי, עשרות אלפי ומאות אלפי שקלים – הרי שביטוח מקיף יכול לעזור לכך, בהתאם לתנאי הפוליסה וגבולות האחריות.

איך לקנות ביטוח רכבי ספורט? הצמדו לחברות מתמחות

ניתן לרכוש ביטוח רכבי ספורט דרך כל אחת מחברות הביטוח שתציע אותו, כמו גם – דרכנו, כדי לקבל עזרה בהשוואת מחירים, ובייעוץ לגבי טיב הפרמיה המומלצת לדעתנו ואילו כיסויים לדעתנו כדאי לכלול, ואפשר שלא.

אהבתם? שתפו עם חברים
Picture of צוות ביטוח

צוות ביטוח

צוות הכותבים של אתר ביטוח מורכב מאנשי מקצוע בעלי רישיון ממשרד האוצר לעסוק בתחום או אנשי מקצוע אשר שואפים להנגיש את המידע לקהל הרחב. אנחנו צמאים לידע ונשמח לשמוע ממכם על נושאים או תחומים נוספים שתרצו שנכתוב עליהם.

זה לא מכובד להעתיק