כל מה שחשוב לדעת

אל תחמיצו עדכונים מאיתנו
הרשמו וקבלו מאיתנו ניוזלטר משובח מעת לעת
פוליסות ביטוח רכב מומלצות
רכב דיגיטלי

ביטוח רכב

הפניקס Smart

ביטוח רכב

YOUNG

ביטוח רכב

ביטוחי רכב לפי יצרן
בלוג ביטוח רכב

הגרוטאה שלי ואני: האם כדאי לבטח רכב ישן?

אין אחד שלא זוכר את הרכב הראשון שלו, בין אם הוא היה מפואר וחדש או משומש יד רביעית, בשבילכם הוא היה פורמולה 1. אך האם מבחינת עלות ביטוח עדיין שווה לבטח רכב ישן?
Picture of צוות ביטוח

צוות ביטוח

האם לבטח רכב זול

זה בסדר, אנחנו מבינים. הרכב הזה הוא הבייבי שלך. הוא היה איתך ב-30 שנה האחרונות, הוא ליווה אותך מהתיכון ועד הולדת הנכדים, וזה ברור לחלוטין שלא תרצה להשאיר אותו בצד. אמנם, יש שיגידו שרכב מגיע לשנות הזהב שלו בגיל 12-18, אך אין זה אומר שהוא חסר תועלת. הוא פשוט קצת… איטי, נוטה למנוחות ואוהב לקחת את הימים בקלות, צעד אחר צעד.

גורמי סיכון לרכב ישן

ועם זאת, אולי לגיל הרכב יש השלכות במחיר הביטוח. באופן הגיוני, אם חברת הביטוח מבטחת רכב, היא רוצה לבטח רכבים שיישארו יציבים ובריאים (כמו גם נהגים), ופחות, רכבים שלא. בעיקר אם חלקי הרכב נחלשים, ואולי לא יחזיקו מעמד אחרי תאונה כזו או אחרת. ולא בטוח שחלקי החילוף יהיו זמינים, עבור רכב ישן, באותה מידה שהם זמינים עבור רכב חדש. כך או כך, ישנם גורמי סיכון מסוימים, מההיבט התחשיבי של חברת הביטוח. על כן, אם נדמה לה שהרכב לא "יחזיק" לזמן רב כמו רכב חדש, היא יכולה לבקש פרמיה גבוהה יותר, עבור התענוג. ועל כן, באם מחירי הביטוח עולים עם גיל הרכב, האם עדיין משתלים לבטח את הרכב בביטוח מקיף וצד ג', או שכבר עדיף לשחרר מהם?

ערך הביטוח מתקרב לערך הרכב בשווקים

ובכן, רכב ישן – שמחיר השוק שלו נמוך באופן יחסי, ומחיר הפרמיה שלו גבוהה באופן יחסי – יכול לזכות בתשלומי ביטוח שמגיעים לשליש ומעלה, מעלות הרכב. כך שתוך מספר תשלומים – אפשר להגיע לסכום של תשלומי ביטוח, המשתווה לעלות הרכב. על כן, אם נשים בצד גורמים סנטימנטליים, נדמה שיותר משתלם לרכוש רכב חדש, מאשר להשקיע בביטוח הישן. לפחות אז, תשלומי הביטוח יהיו נמוכים יותר – והחיסכון יורגש לאורך זמן. (כמו גם יעילות הנהיגה).

ביטוח לנהגים חדשים

הדבר נכון במיוחד עבור נהגים חדשים – שעלות הביטוח שלהם גבוהה "מהרגיל", בהשוואה לנהגים וותיקים. כך שאם נהג חדש רוצה לחסוך כסף ולקנות רכב ישן, הרי שהוא ישלם סכום ביטוח גבוה יותר, כדי לבטח את הרכב הישן עם "גורמי הסיכון", שנלקחים בחשבון בתחשיב הביטוחי.

כך או כך – בכל מקרה מתבקש לעשות ביטוח רכב חובה. כך שלא משנה מחיר הפרמיה – אכן יהיה עליה תשלום בהתאם למאפיינים הביטוחיים. השאלה שעומדת לנגד עינינו, היא האם נכון לעשות ביטוח רכב מקיף או צד ג', והתשובה לכך יכולה להיות מאוד סובייקטיבית. אם החישוב הוא כלכלי גרידא, ולוקח בחשבון מצב בו הרכב נגנב, אך הוא בכל מקרה בעל ערך כספי נמוך – ייתכן שזה בסדר לא לעשות ביטוח מקיף, בייחוד אם מחיר הביטוח משתווה לערך הרכב תוך זמן קצר.

מתי כן לבטח?

הסייג לדבר, הוא באם לרכב יש חלקים מסוימים – שיש להם ערך בשוק (כיוון שאולי לא מייצרים אותם יותר). במקרה זה, ביטוח רכב, יכול להיות כדאי ומתאים – כיוון שהם יקרה להם משהו, כמו גניבה וכן הלאה גורמים – יהיה על כך כיסוי. על כן, הדבר תלוי בערך הסובייקטיבי של אלו.

באופן כללי, ביטוח מקיף יכול לעזור במקרה של תיקונים, גניבות, חלפים וכיוצא בזה. למי מאיתנו שהדברים הללו נשמעים חשובים וקבילים – הרי שזו יכולה להיות אפשרות מתאימה לבטח את הרכב, גם אם הוא ישן. ובמקרה חלופי – אפשר למכור אותו, לרכוש אחד חדש (יחסית), ולקבל את ההפרש מסך ההנחה בתשלומי הביטוח.
המסקנה הסופית, היא שכל אדם לעצמו ובבחירתו – וייתכן שהשקעה כספית גבוהה מהרגיל, כדי לשמר רכב ישן – בהחלט "שווה את זה", למי מאיתנו שמחזיקים בו מסיבות אישיות. זה הכל לעכשיו, תודה על קריאתך.

אהבתם? שתפו עם חברים
Picture of צוות ביטוח

צוות ביטוח

צוות הכותבים של אתר ביטוח מורכב מאנשי מקצוע בעלי רישיון ממשרד האוצר לעסוק בתחום או אנשי מקצוע אשר שואפים להנגיש את המידע לקהל הרחב. אנחנו צמאים לידע ונשמח לשמוע ממכם על נושאים או תחומים נוספים שתרצו שנכתוב עליהם.

זה לא מכובד להעתיק