כל מה שחשוב לדעת

אל תחמיצו עדכונים מאיתנו
הרשמו וקבלו מאיתנו ניוזלטר משובח מעת לעת
פוליסות ביטוח רכב מומלצות
ON TRACK

ביטוח רכב

DRIVING

ביטוח רכב

APP TO YOU

ביטוח רכב

ביטוחי רכב לפי יצרן
בלוג ביטוח רכב

הילד קיבל רישיון? דברים שחשוב לדעת

איזה כיף לקבל רישיון! נהג נוסף במשפחה ומתחילים לחלוק את הרכב יחד, אך האם ישנם דגשים כיצד לשלב את הנהג החדש והצעיר במשפחה כך שישמרו על הבטיחות והמשפחה.
Picture of צוות ביטוח

צוות ביטוח

הילד קיבל רישיון

הילד יכול לקבל רישיון בגיל 16 ו-9 חודשים ואילך, שזה הגיל המינימלי לקבלת רישיון במדינת ישראל. ברגע שהילד קיבל רישיון, הוא מקבל את התגית היוקרתית של נהג צעיר, כמו גם נהג חדש. נהג חדש זו הגדרה שלא בהכרח קשורה לגיל, אפשר לקבל אותה גם בגיל 25, לצורך העניין – והיא תקפה לשנתיים מיום קבלת הרישיון. בעוד שנהג צעיר זהו בחור או בחורה עד גיל 24.

ביטוח רכב לצעירים – לעלות על הכביש עם ביטוח חובה

כאשר הילד עולה על הכביש, סביר שיש עניין לעשות לו ביטוח חובה. ביטוח רכב לצעירים, הוא זה שיכול לאפשר לו לקבל כיסוי ביטוחי. למעשה, כדי לאפשר לילד לנהוג ברכב המשפחתי, יש עניין לעשות לו ביטוח חובה ולוודא שחברת הביטוח מודעת לזה שיש כיסוי גם עבורו.

ביטוח רכב לצעירים יכול להיות גם תוספת זמנית לביטוח הרכב: כלומר, ביטוח שמופעל לתקופה קצרה, רק בימים בהם הילד בהם משתמש ברכב. סביר להניח שהוא לא צריך אותו כל יום, אלא אם כן הוא כן.

באם לרכב המשפחתי יש פוליסת ביטוח רכב שהיא ביטוח מקיף, או/ו ביטוח צד ג', הרי שחשוב לעדכן אותה או אותן, כדי לכלול גם את הילד כחלק מהמבוטחים – כדי שיהנה מהכיסוי גם כן.

חיסכון בביטוח הרכב לצעירים

אם נדמה שכדי לבטח את הנהג הצעיר, ולעשות ביטוח רכב לצעירים, יהיה עניין לשלם סכום שעולה על כמה אלפי שקלים, כדי להשלים את הוספתו של הנהג לפוליסה המשפחתית – אפשר לדבר עם סוכן ביטוח כדי לאפשר השוואות ביטוחי רכב. הצוות שלנו, לדוגמה, ישמח לעזור. אפשרות נוספת היא גם לשקול ליסינג תפעולי, שיכול למנף ביטוח רכב מוזל – עקב כך לחברה עצמה, והמוני הביטוחים שכנראה ביכולתה לרכוש – יש כוח מינוף רב יותר בעסקאות עם חברת הביטוח ועל כן ייתכן שיכולה לקבל עסקה במחירים זולים יותר.

תקנות התעבורה

הילד נחשב נהג צעיר, גם אם הוא למד לנסוע על אופנוע או טרקטורון טרם קיבל רישיון נהיגה על רכב פרטי, לפחות על פי תקנות התעבורה במדינת ישראל. אי לכך ובהתאם לזאת נחשב נהג חדש, התקנות מבקשות לתלות שלט בחלון האחורי של המכונית, שמציין "נהג חדש". זהו למעשה שלט הנסיעה של הנהג החדש, אם הוא נוסע, התקנות מבקשות שיהיה שלט שיזהה אותו כך.

אם כי, באם מישהו אחר נוהג ברכב – מתבקש להסיר את השלט. דבר שיכול להיות מאוד הגיוני, אם מניחים או משערים שהוא נועד לזהות ולסמן אנשים שלמדו לנהוג עד לפני שנתיים, אותם ורק אותם. אם משתמשים בשלט הזה כדי לזהות אנשים שהם כבר נהגים ותיקים, הוא מאבד מיומרתו.

נהגי ליווי

דברים נוספים שניתן לדעת, הם בשלושת החודשים הראשונים עם קבלת הרישיון – נהג חדש יכול לנהוג רק עם נהג מלווה – נהג מלווה שאמור להיות אדם מעל גיל 30 עם רישיון נהיגה לרכב פרטי, ניסיון של לפחות 3 שנים (וותק הרישיון, יש להניח). אח או אחות מעל גיל 24, עם ותק ברישיון של מעל 5 שנים יכולים לשמש כמלווים, גם כן.

אך אם לילד יש רישיון נהיגה על אופנוע או טרקטורון – אפשר שהוא פטור מתקנה זאת. ניתן להתייעץ עם הצוות שלנו כדי לקבל הדרכה נוספת בנושא, שאולי תבהר את העניין.

עד גיל 21, יכול הנהג הצעיר להסיע איתו ברכב, רק עד 2 נוסעים נוספים מלבדו, לכל היותר. לאחר חמש שנים ממועד קבלת רישיונו, סביר שיתבקש לעבור קורס רענון נהיגה.

פקטורים בעלויות ביטוח רכב לצעירים

ככל שוותק רישיונו של הילד יעלה עם הזמן, כך ביטוח חובה לרכב (כמו גם ביטוח מקיף וביטוח צד ג') יוזילו עלותיהם, שכן הדרך בה חברות הביטוח מחשבות את עלויות הפרמיה, היא לפי זהות הנהג. אם מדובר בנהג צעיר, משמע – עד גיל 24, הן חושבות שיהיה נכון לגבות יותר, כדי "לצמצם סיכונים", מצידן. או זו לפחות המחשבה. זה הכל לבינתיים, תודה על קריאתך. 

אהבתם? שתפו עם חברים
Picture of צוות ביטוח

צוות ביטוח

צוות הכותבים של אתר ביטוח מורכב מאנשי מקצוע בעלי רישיון ממשרד האוצר לעסוק בתחום או אנשי מקצוע אשר שואפים להנגיש את המידע לקהל הרחב. אנחנו צמאים לידע ונשמח לשמוע ממכם על נושאים או תחומים נוספים שתרצו שנכתוב עליהם.

זה לא מכובד להעתיק