כל מה שחשוב לדעת

אל תחמיצו עדכונים מאיתנו
הרשמו וקבלו מאיתנו ניוזלטר משובח מעת לעת
פוליסות ביטוח רכב מומלצות
ON TRACK

ביטוח רכב

משאית TOP

ביטוח רכב

VAR

ביטוח רכב

ביטוחי רכב לפי יצרן
בלוג ביטוח רכב

הצעירים של היום סוחפים שינוי בענף ביטוח רכב

לא הרבה יודעים אבל ישנו פער גדול בין פוליסות ביטוח רכב "רגילות" לבין ביטוח של נהגים צעירים. הן בשירות, בהרכב הפוליסה וגם במחיר. גלו כיצד ענף הביטוח משתנה על מנת להתאים את עצמו לנהגים צעירים
Picture of צוות ביטוח

צוות ביטוח

נהגים-צעירים

נהג צעיר הוא נהג מגיל 16 ו-9 חודשים, עד גיל 24. גיל 16 ו-9 חודשים, הוא למעשה הגיל המינימלי לקבלת רישיון נהיגה פרטי במדינת ישראל. גיל 24 מסמל את המעבר מעבר לתקופה זו של "נהג צעיר", אם כי, עדיין אפשרי להיות "נהג חדש", למשך זמן מה – גם לאחר גיל זה. בכתבה זו נסקור את המהות הביטוחית, בהיבט של ביטוח הרכב – עבור נהגים צעירים, ונראה מה יכול לאפשר חיסכון מסוים בהיבט הנ"ל.

ברכות, נולד לך נהג צעיר

ראשית כל, הסיפור מתחיל, בהרבה מהמקרים – כאשר יש לנו נהג צעיר בבית. האם יש לו רכב משלו? אולי. ואם לא, אפשר שהוא רוצה להתחיל לנהוג ברכב המשפחתי. כידוע, לפחות לרבים מאיתנו – כדי לנהוג ברכב, יש עניין לעשות ביטוח רכב חובה (לפי החוק. אם כי אפשר להרחיב לכדי צד ג' ואפילו לביטוח מקיף).

חברות הביטוח ונהגים צעירים

כאן הסיפור מתחיל להיות מעניין. כיוון, שכפי שלפחות חלק מאיתנו מבינים – חברת הביטוח קובעת את תעריפי הפרמיה על פי פרופיל הנהג. ומשום מה, היא לא חושבת שנהג צעיר הוא נהג אחראי או מנוסה, אולי בגלל כל ההורמונים הללו, אבל ניחא. על כן, עקב כך שהיא לא נותנת אמון רב בנהגים צעירים, היא כן גובה כסף רב יותר, באופן יחסי – כדי לבטח אותם, בהשוואה לנהגים מנוסים וותיקים.

על כן, יש לנו נהג צעיר, שרוצה לנהוג – ואם אנחנו רוצים לתת לו, הגיע הזמן לבטח אותו.

ביטוח לנהג צעיר

באופן כללי, אם ניקח חבילת ביטוח רגילה – עלותה יכולה להיות כמה מאות שקלים בשנה, אולי יותר, אולי פחות. וכשזה נוגע לנהג צעיר, היא יכולה להיות יותר, אפילו יותר במידה משמעותית. אם כן – איך ניתן להחיל חיסכון?

התשובה היא פשוטה. במקום לשלם על ביטוח שנתי, לשלם על מידת השימוש של הנהג הצעיר ברכב.

כך לדוגמה, ישנן תוכניות ביטוחיות, שמציעות רק טווח מסוים של קילומטרים, שהנהג הצעיר יכול לנהוג בתחומם – לתקופה של שנה. הדבר יכול להיות שימושי במיוחד, בעיקר אם הנהג הצעיר עושה שימוש ברכב, ונוהג בו בתקופות מסוימות של השבוע, של החודש ושל השנה.

כך ניתן גם להגביל את השימוש שלו ברכב, (לפחות עד שיצבור מידה רבה יותר של ניסיון), גם להוזיל משמעותית את העלויות, וגם להתאים את העלויות לשימוש האקטואלי שלו ברכב.

חישובים תיאורטיים לחיסכון בביטוח לנהג צעיר

אם ניקח חישוב פשוט, שלא בהכרח משקף את התחשיב הביטוחי, אלא רק מרמז לקסם החישובי שיכול להתרחש, הרי שנניח – שעלות של ביטוח שנתי לנהג צעיר עולה 2,000 ₪. ונניח שהנהג הצעיר עושה שימוש ברכב, רק שלושה וחצי ימים בשבוע, או 50% מהזמן, כמה נוח. הרי, שהחישוב לכאורה (ואנחנו לא מבטיחים כלל שזו החישוב שחברת הביטוח מבצעת), יהיה 2,000 ₪ כפל 0.5. ובכך נקבל 1,000 ₪.

באופן דומה, אם הנהג הצעיר עושה שימוש ברכב רק 1.75 ימים בשבוע (או עושה כמות קילומטרים, בשבוע, השווה ל-25% ממה שהיה עושה, לו היה נוהג כל יום בשבוע) – הרי שישלם 2,000 ₪ כפל 0.25, ובמקרה זה יוצא כ-500 ₪ לשנה.

שזה בהחלט סכום שונה ממה שקיבלנו בהתחלה. ואם הנהג נוהג רק יום אחד בשבוע, המחיר אפילו יורד. אמנם, לא בהכרח שהמחיר ייקבע על פי זמני שימוש, אולי דווקא על פי טווח של קילומטרים. מקווים כי כתבה זו חשפה את הנושא, או לפחות עזרה להטיל עליו בהירות. תודה על קריאתך.

אהבתם? שתפו עם חברים
Picture of צוות ביטוח

צוות ביטוח

צוות הכותבים של אתר ביטוח מורכב מאנשי מקצוע בעלי רישיון ממשרד האוצר לעסוק בתחום או אנשי מקצוע אשר שואפים להנגיש את המידע לקהל הרחב. אנחנו צמאים לידע ונשמח לשמוע ממכם על נושאים או תחומים נוספים שתרצו שנכתוב עליהם.

זה לא מכובד להעתיק