כל מה שחשוב לדעת

אל תחמיצו עדכונים מאיתנו
הרשמו וקבלו מאיתנו ניוזלטר משובח מעת לעת
פוליסות ביטוח רכב מומלצות
DRIVING

ביטוח רכב

רכב דיגיטלי

ביטוח רכב

ON TRACK

ביטוח רכב

ביטוחי רכב לפי יצרן
בלוג ביטוח רכב

ירידת ערך רכב – מה אתם צריכים לדעת וכיצד תוכלו לשמר את ערך הרכב

אין כמו לקנות רכב ישירות מאולם התצוגה, חדש בניילון ומנצנץ, יחד עם זאת, כל רכב מאבד מערכו עם הזמן, כיצד תוכלו לשמר את ערכו של הרכב שלכם לאורך זמן?
Picture of צוות ביטוח

צוות ביטוח

ירידת ערך לרכב

ירידת ערך, כמו גם עליית ערך – היא הפער בין מחיר הקנייה, למחיר המכירה, אם נסתכל על שוק ההון, ונניח שקנינו מניה של חברה כלשהי. אם קנינו אותה עבור סכום של 100 ₪, הרי שקנינו אותה עבור הסכום בה השוק מעריך את ערכה. לא בטוח שמדובר בערכה האמיתי, אלא בצפי לערך שלה.

השוואה לשוק המניות

כעת, נניח שהחברה יצאה בהודעה משמחת על רכישה או מיזוג עם חברה אחרת, רבים מהמשקיעים מניחים שמדובר בחדשות טובות, ועל כן רבים רוכשים את המניה – הדבר בהחלט יכול להתבטא בעליית בהערכת הערך שלה – כך שהיא למעשה משוערכת ב-200 ₪. יש לפנינו עליית ערך. במקרה דומה אך הפוך, אם החברה הייתה דווקא יוצאת בהודעה הגורמת למשקיעים לחשוב אחרת, אפשר שערך המניה היה צונח ל-50 ₪, או כל מספר אחר.

שווי השוק

ההפרש והפער בין מחיר הקנייה למחיר המכירה של המנייה, מראה ומחזה על התנועות בשווי ערכה, שווי השוק שלה.

באופן דומה, באם נרצה להשקיע בבית או בנכס נדלני כלשהו –  ייתכן שנחווה עליית ערך מתמידה. בעיקר אם לא מדובר בבית שאנחנו חיים בו, אלא בבית שאנחנו שומרים ומתחזקים, ויותר אנשים רוצים לגור בו. לגבי מכוניות, הסוג היחידי שאנחנו יודעים לחשוב עליו ברגע זה, שיכול לחוות עליית ערך – זהו סוג של מכוניות אספנות. מכוניות שלא בדיוק עושים בהן שימוש, אלא שהן מתפקדות יותר כמו פריטי אומנות (שגם הם יכולים לחוות עליית ערך עם הזמן, והביקוש).

מכוניות אלו, הן יותר כמו יצירות אמנות, או אפיקי השקעה – מאשר כלי פרקטי לתנועה בדרכים.

ירידת ערך של רכב

אך אם אנחנו מדברים על מכוניות ככלי לנוע איתו בין הכבישים, אנחנו מדברים על מוצר שכנראה הולך לחוות ירידת ערך – כיוון שהשוק ירצה לשלם עבורו פחות, עם הזמן והשימוש.

לדוגמה, רכב חדש שיצא מהניילונים, יכול לחוות ירידת ערך (בעיני השוק המחירון המקובל) של 5-7%, גם אם הוא נרכש רק לפני שעות בודדות. הסיבה לזה, לדעתנו – היא כי אנשים מעדיפים לקנות רכב חדש, ואם הם יכולים לשלם את אותו מחיר ולקבל רכב חדש – מדוע שהם יקנו רכב שאינו? אלא אם כן יש סיבות סנטימנטליות שונות לכך.

כלים פוטנציאליים לשערוך ירידת ערך

ניתן לחשב ירידת ערך של רכב על ידי שיעור מקובל וסטנדרטי, המאשר ירידת ערך של 13-15% לשנה. בעוד בשנה הראשונה, ירידת הערך לרכב היא אף רבה יותר.

שיעור ירידת הערך מושפע מסוג הרכב, מהמוניטין של היצרן והדגם הספציפי, מהמותג, מהפופולריות בשוק וכיוצא בזה. למעשה, מכל הגורמים שיכולים להשפיע על הדרך בה מישהו מעריך את הרכב הזה, ולכן המחיר שהוא מוכן לשלם בעבורו. אם מדובר על רכב יוקרתי, מוערך ונדיר – גם אם עברו שנים, אפשר שמחירו יהיה רב וקרוב יותר למחיר המחירון, מאשר רכב לא פופולרי בעל הוותק ומידת שימוש דומה, או זו לפחות דעתנו.

באם רוצים לדעת מראש, מה יהיה מחירו של רכב לאחר ירידת ערך – אפשר כאמור להכיל את המדד המשוער – ולהחסיר מהרכב את האחוזים המקובלים. ואפשר, בנוסף לכך – לבדוק בלוחות מכירה של רכבים משומשים, ולראות מה המחיר המוצג בהם. אפשר לראות איך הם מגדירים ומציגים את הרכב, ובאיזה מחיר הם מבקשים למכור אותו. כמובן, המצב המכני והאסתטי של הרכב משפיע על תפיסת הערך שלו, ועל כן כל רכב הוא אינדיבידואלי.

לשמור על הרכב במצב טוב

כך שהדרך המרכזית "להתגונן" מפני ירידת ערך, היא כמובן לשמור עליו היטב, כך שקונים פוטנציאליים יעריכו אותו בצורה אדיבה ונדיבה, בהמשך. כמו גם, לבחור ברכבים – שמלכתחילה צפויים להימכר היטב בהמשך, ולשמור על מידה שלמה מערכם בשוק.

ביטוח רכב לדרך?

רכב שמור היטב במצב מצוין, יימכר במחיר גבוה יותר מאשר אלו שלא, ועל כן ישמור על יותר מערכו. אם נושא זה מצא חן בעינייך, נוכל להמשיך את השיח כדי לראות מה הצוות שלנו חושב על הנסיבות האישיות שלך, כמו גם לדסקס על מגוון ביטוחים לרכב, שיכולים להיות רלוונטיים. תודה על קריאתך.

אהבתם? שתפו עם חברים
Picture of צוות ביטוח

צוות ביטוח

צוות הכותבים של אתר ביטוח מורכב מאנשי מקצוע בעלי רישיון ממשרד האוצר לעסוק בתחום או אנשי מקצוע אשר שואפים להנגיש את המידע לקהל הרחב. אנחנו צמאים לידע ונשמח לשמוע ממכם על נושאים או תחומים נוספים שתרצו שנכתוב עליהם.

זה לא מכובד להעתיק