כל מה שחשוב לדעת

אל תחמיצו עדכונים מאיתנו
הרשמו וקבלו מאיתנו ניוזלטר משובח מעת לעת
פוליסות ביטוח רכב מומלצות
DRIVING

ביטוח רכב

APP TO YOU

ביטוח רכב

משאית TOP

ביטוח רכב

ביטוחי רכב לפי יצרן
בלוג ביטוח רכב

ישיבה נכונה ברכב, לנהיגה נינוחה ובטוחה

כאשר אנחנו מתיישבים ברכב ומתכוננים לנהיגה, לרוב נסדר את זוית המראה, נשמור על ידיים ב3 ו-9 כפי שלמדנו בשיעורי נהיגה אך האם בדקנו שאנו יושבים בתנוחת נהיגה נכונה ברכב? כזאת שתמנע מאיתנו כאבי גב?
Picture of צוות ביטוח

צוות ביטוח

ישיבה נכונה ברכב

כאשר מבלים זמן מה בישיבה ממושכת, יש לוודא כי התנוחה היא נוחה ומתאימה לגוף – שכן כל מנח שאנחנו "מחזיקים", יוצר מתח במערכת. אם המערכת מחזיקה את עצמה היטב, הרי שהמתח מתפזר באופן שווה ומתאים בין חלקי הגוף. אפשר לראות דוגמה לכך, במבחני איכות שעושים במפעלים וקווי ייצור, עבור מוצרים מסוימים – שמים את המוצרים תחת לחץ, כדי לראות אם הם ישברו, או נפגמו "כיצדשהו". באם המבנה של המוצר טוב ומיטיב, הרי שהם יכולים לשרוד יותר לחץ, באם לא – הרי שפחות.

ישיבה נכונה ברכב – מנח מתאים למצבי לחץ

אם נמצאים במנח גוף מסוים, אנחנו רוצים לוודא שמדובר במנח גוף שיכול להחזיק מעמד במצבי לחץ. שזה בדיוק המצבים בהם מחזיקים תנוחה לאורך זמן. יש שיאמרו, שהיוגה התפתחה ככלי לתמוך את האנשים החכמים להחזיק תנוחות מדיטציה לאורך זמן – דרך להכין את הגוף לפעולה. פעולה סטטית, ככל הנראה. על כן, המשחק הוא פיזי, ויש לדעת כיצד להחזיק את התנוחה, לרענן את הגוף ולתמוך את הגוף לשחרור מתח, במיוחד כאשר אנחנו מבקשים ממנו להחזיק מתח לאורך זמן מה.

איזון ושילוב בין נינוחות לערנות

על כן, אחד הדברים העיקריים שנעסוק בכתבה זו – הוא תנוחת הישיבה, שהיא זו שמאפשרת לנו לבוא במגע עם החזקת התנוחה, האינטנסיביות של להחזיק תנוחה לאורך זמן.

כאשר אנחנו יושבים נכון ברכב, מעבר לכך שאנחנו יכולים להרגיש יותר טוב לאורך זמן, אנחנו יכולים להיות בבקרה ובתשומת לב על מערכות הרכב. אנחנו נהיה עם ידיים על ההגה, על הדוושות, כפתורי ההפעלה, וכל שמתבקש. שדה הראייה – יהיה פתוח ורחב יותר, כיוון שהראש שלנו יהיה במקום המתאים לתפוס יותר פריטים, והעיניים שלנו יהיו נינוחות מספיק כדי לשים לב ליותר דברים.

שחרור הגוף ממתחים לא יעילים ומשרתים

עקב כך שאנחנו מחזיקים בתנוחה מיטבית, נוכל למזער ולהעלים כליל כאבי צוואר, גב, מותניים, מפרקים וכיוצא בזה. ועקב כך שהשרירים ורבדי הגוף שלנו נמצאים בנינוחות יחסית, נוכל לאפשר מעבר אנרגיה תקין ומלא יותר – ובכל לשמר מידה רבה יותר של ערנות ונינוחות, שהיא פועל יוצא של הקטנת המאמץ והכיווץ הנובע מתנוחה לא מתאימה, מניסיון "להחזיק מעמד", בתנוחה לא נוחה.

באופן כללי, יש המון שיטות להחזיק בתנוחה, וקווי המתאר שנביא כאן יכולים להתאים לאנשים מסוימים יותר מאנשים אחרים. שווה לנסות, ולבדוק מה היא הישיבה הנכונה ברכב המתאימה ביותר עבורך.

טיפים לישיבה נכונה ברכב

בעניין ישיבה נכונה ברכב, נציג את הנקודות הבאות, שיש שיגידו שהן הולמות – אך אין מדובר בעשרת הדיברות, וכי כל אחד יתנסה עבור עצמו, כדי לגלות את הטכניקה ההולמת עבורו, לשעת ישיבתו ברכבו.

  • כאשר מדברים על מרחק מהמושב – אם הזרועות יהיו בזווית של 100 מעלות בעת האחיזה בהגה, והברכיים לא יינעלו בעת לחיצה מלאה על הדוושות – ייתכן שזה ידגים ויראה את המרחק המתאים. 100 מעלות, זה למעשה קצת יותר מזווית ישרה. אם ננסה לעשות "מלבן", או "ריבוע", עם היד שלנו – כלומר, נכופף את הזרוע התחתונה כך שהיא תיצור מרובע ישר זווית עם הזרוע העליונה, הרי שיש לנו 90 מעלות. עוד קצת, ואנחנו "שם", על פי הנחיות אלו, על כל פנים.
  • הדרך בה נשב במושב – היה על ידי התמקמות ומיקום מרכז כוח הכבידה שלנו במרכז כס המושב שלנו. במקום לשבת על הקצה, על "חצי-תחת", לוודא שיושבים טוב, בנוחות ונינוחות. כמו כס מלכות. אנחנו למעשה רוצים שהגב התחתון נתמך במשענת, וכפות הרגליים יצליחו להגיע לדוושות תוך שהרגל כפופה מעט, דהיינו אינה ישרה לגמרי ואינה מחזיקה זווית ישרה.
  • באשר לגובה וזווית ההגה – סביר שאם ההגה לא מסתיר את לוח המחוונים, ומאפשר להחזיק את הזרועות בתנוחה נוחה ומיטיבה, אפשר שזה מתקרב לטווח המתאים. כמו גם לוודא שהאחיזה בהגה לא דורשת מהגוף לרכון קדימה, שכן הגב אמור להיות ישר והכתפיים משוחררות – מבלי להוסיף מתח נוסף. דבר שיכול להועיל לישיבה נכונה ברכב.
  • מצד אחד, נהיגה רכונה קדימה מוסיפה מתח לא רצוי ולא מועיל לשרירים, אך רכינה לאחור מצמצמת את שדה הראייה. אנחנו רוצים למצוא איזון בין נינוחות לערנות – שזה עיקרון דיי יעיל לישיבה נכונה ברכב.
  • כוונון המושב: על פי מה שנוח, שכנראה יושפע מהגובה האינדיבידואלי של הנהג. בעוד מסעד הגב של המושג, יכול להיות בזווית של 100 מעלות כדי שיהיה באמת נוח ואופטימלי (יש להתנסות כדי לאמת), בעוד שמשענת ראש לתמיכה בצוואר יכולה להיות מיטיבה גם כן. בעוד שתפקידה הוא רק להגן על הראש והצוואר במקרה של פגיעה ברכב, ולכן ניתן לכוון אותה כך שהיא מוטה קדימה והחלק המרופד ביותר קרוב לראש.

בעניין ביטוח רכב…

טיפים כאלו ואחרים, יכולים לתמוך בישיבה נכונה, מה שיכול לתמוך בבטיחות בדרכים. אנחנו לא חושבים שהצורה בה אנחנו יושבים ברכב היא פקטור למחיר שנשלם על ביטוח רכב, על כן ישיבה נכונה ברכב היא לא בינינו לבין חברות הביטוח, אלא בינינו לבין עצמנו – מה נעים, נוח ומתאים עבורנו. ובנימה מתאימה, באם מי מאיתנו מתעניין בשדרוג/החלפה/חידוש ביטוח רכב – אנחנו נשמח להציע את שירותנו. תודה על קריאתך.

אהבתם? שתפו עם חברים
Picture of צוות ביטוח

צוות ביטוח

צוות הכותבים של אתר ביטוח מורכב מאנשי מקצוע בעלי רישיון ממשרד האוצר לעסוק בתחום או אנשי מקצוע אשר שואפים להנגיש את המידע לקהל הרחב. אנחנו צמאים לידע ונשמח לשמוע ממכם על נושאים או תחומים נוספים שתרצו שנכתוב עליהם.

זה לא מכובד להעתיק