כל מה שחשוב לדעת

אל תחמיצו עדכונים מאיתנו
הרשמו וקבלו מאיתנו ניוזלטר משובח מעת לעת
פוליסות ביטוח רכב מומלצות
TOP אספנות

ביטוח רכב

go

ביטוח רכב

רכב דיגיטלי

ביטוח רכב

ביטוחי רכב לפי יצרן
בלוג ביטוח רכב

כללי זהב לנהיגת חורף בטוחה

הכללים לנהיגה זהירה ובטוחה די זהים לאורך כל עונות השנה, אך תנאי הנהיגה בחורף קשים ובעלי מאפיינים ייחודיים ולעיתים אף דורשים התאמות למבנה הרכב, בדקו ועברו על כללי הזהב שלנו לנהיגה בטוחה בחורף.
Picture of צוות ביטוח

צוות ביטוח

כללי זהב לנהיגה בחורף

בחורף, תנאי הנהיגה יכולים להיות מורכבים ומאתגרים יותר. יש יותר לחץ ומתח על מערכת הבלמים, הצמיגים, האורות וההיגוי – ועל כן יש עניין להקפיד בתחזוקה. כחלק מבדיקות החורף, שיאפשרו נהיגת חורף בטוחה, נמליץ על בדיקת צמיגי הרכב, בעיקר כיוון שהם החיבור של הרכב לכביש.

כמו גם, המגבים הקדמיים והאחוריים – שיכולים להתייבש במהלך הקיץ – יכולים לחזור לחיים בעונת החורף, בעיקר אם נותנים להם תחזוקה מקדימה בהתאם, כדי שיגיפו את מי הגשם ברמה גבוהה. באופן כללי, נמליץ לתת התייחסות למערכות החיוניות של הרכב, כדי לוודא שהוא מוכן לפעולה.

לתת את משימת הבדיקה למוסכם

בהרבה מן המוסכים בארץ, נערכות בדיקות חורף ללא תשלום, כך שניתן לבדוק את תקינות המגבים, הבלמים האורות,  הצמיגים – וכיוצא בזה. כך שאפשר לתת את המשימה לידיים אחריות, באם רוצים להציל אותה.

המלצות לנהיגה בחורף

בחורף, מומלץ לנסוע לאט יותר. הסיבה לכך, היא שהכבישים, כמובן, יכולים להיות רטובים וחלקים יותר – כתוצאה מגשמים ורטיבות באוויר. מעבר לכך, אפשר שיהיה ערפל המשפיע על הנראות – ונהיגה זהירה כמו גם איטית, יכולה להשפיע לטובה על דרכי התגובה למצבי חורף אלו.

שמירת מרחק והאטת מהירות

טיפ נוסף לנהיגת חורף, הוא שמירת מרחק מהרכב שלפנים, או מכל אובייקט אחר בדרך – כדי להתמודד ולתפעל טוב יותר – עם בלימות ועקיפות, בהקשר של תנועה בכביש. 20 קמ"ש פחות מהרגיל, או פחות מן המהירות המותרת, יכולה להיות יחידת מידה מתאימה. המרחק בין המכוניות, יכול להיות ביחידת מידה של שתי שניות לפחות, מהרכב שלפנים. בעונת החורף, אפשר להיות נדיבים עם מידת המרחק, כמו גם להימנע מעקיפות.

אורות חורף

לפי לשון החוק, בחודשי החורף (עד הראשון במרץ), יש דרישה להדליק את אורות הרכב גם בשעות היום. עקב כך שימי החורף "קצרים" יותר, ויש יותר חשיכה, בשעות יותר מוקדמות, הרי שעצם הדלקת האור, בשעות היום – יכולה לסייע ולבהר את הדרך.

ייתכן שלא תמיד זה נדרש או רלוונטי, אך עקב כך שמדובר כאן בנורמה חוקתית כולם מתבקשים לעקוב אחריה, זה פותר מלחשוב על זה יותר מדי. כך שבמצבים שבהם, זה באמת יכול לעזור, האור אמור לדלוק באופן "אוטומטי", עם הנהיגה בחורף.

אלא כמובן, שבשעות היום, מתבקש שלא להדליק אורות גבוהים. כמו גם, פנסי ערפל מתבקש להדליק רק בזמן ערפל, שלג או גשם מהותי. מתוך עניין לשמור מפני סינוור.

להימנע מנהיגה בעתות חורפיות

למעשה, אם יש כבר שלג, ערפל וסופת ברקים – ייתכן שיהיה עדיף כבר להמתין מאשר לצאת לדרך, כדי לצאת לדרך שהתנאים בה הם יותר מתאימים לנסיעה. לאחר חלוף הערפל ושלל התופעות האחרות – אפשר לגלות תנאי ראות מתאימים יותר לנהיגה בחורף.

אם יש ערפל סמיך, לא בטוח שאורות הרכב יחדרו את דמותו. באם לא רוצים לחכות, לכל הפחות אפשר להפעיל מכשיר אדים ברכב, תוך פתיחת פתח אוורור קטן והדלקת אורות מתאימים. זה עבור מצבי ערפל. במצבי שלג – עדיף לא לנסוע כלל, אלא אם כן הרכב יכול להתמודד עם זה – שכן הכביש יכול להיות חלק ולגלגלים לא אמורה להיות אחיזה בו (אלא אם כן הם מותאמים לכך).

טיפים כללים לנהיגת חורף

באופן כללי, בנהיגת חורף, כדי לוודא שהמראות והפנסים (מקדימה ומאחורה) והחלונות נקיים מלכלוך ומבוץ. אם נוהגים בחורף, כדאי להוריד חפצי לבוש שביכולתם להגביל את התנועה, כך שהנהיגה תהיה מאופשרת ונעימה יותר. באם הנעליים רטובות, כדאי לייבש אותן כדי שיהיה נוח יותר, ויעיל – ליצור קשר עם דוושות הגז והבלמים.

במזג אוויר קר, ניתן להדליק חימום – אך לשים לב באם מעורר תחושת נמנום, שכן הדבר לא מומלץ לשעת נהיגה. על כן, לכוון לרגליים, ולא ישירות לפנים, כמו גם לאפשר למעט אוויר קר ונקי לחדור לרכב ואולי לרענן מעט.

לגבי ביטוח רכב…

מקווים כי הכתבה הזו נעמה, נושא של נהיגה בחורף יכול להעלות דיונים מעניינים רבים – ונשמח להמשיך את השיח בנושא זה, או בנושאים אחרים שקשורים לעולם ביטוח הרכב. אם במקרה יש לך בקשה ללמוד עוד על ביטוח לרכב, אנחנו כאן כדי לענות על שאלות. תודה על קריאתך.

אהבתם? שתפו עם חברים
Picture of צוות ביטוח

צוות ביטוח

צוות הכותבים של אתר ביטוח מורכב מאנשי מקצוע בעלי רישיון ממשרד האוצר לעסוק בתחום או אנשי מקצוע אשר שואפים להנגיש את המידע לקהל הרחב. אנחנו צמאים לידע ונשמח לשמוע ממכם על נושאים או תחומים נוספים שתרצו שנכתוב עליהם.

זה לא מכובד להעתיק